Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vil advare folk imot å kjøpe Koni sitt coilover kit fra denne nettsiden. http://www.europerformance.co.uk/pages/ ... uct=258132
Mistenker at dette er Kina varer siden kvaliteten på produkter er så dårlig.
Har da fått nye fjærer fra nettsiden en gang og at de skulle videreformidle at fjærene de bruker er for myke og mister fjæring. Fikk nye fjærer en gang, men de hadde den samme feilen som de gamle. Fjærene trykkes sammen litt etter litt slik at de konstant må skrues opp igjen og nekter å holde høyden de er tilegnet. Så kommer du til et punkt der de kollapser og gjør bilen helt ubrukelig.
Vet ikke om det er at Koni leverer dårlig produkt eller om nettsiden driver å selger Kina varer. Uansett vær forsiktig med å handle fra den nettsiden.
Har akkurat hatt ett lignende problem med mitt koni coilover kit. Bak fjærene var veldig myke, mye mykere enn standard fjærene!
Justeringsskruen for innstilling av hardhet på demperne bak røyk etter 20-30 mil, hjulet kunne dreies begge veier uten att det stoppet, altså null respons.
Tok kontakt med I.L motorsport der jeg hadde kjøpt dem. De tok kontakt med Koni for å bestille nye dempere og fjærer bak, men fikk til svar att de var gått ut av produkjson!!!
Dette var da ca 4 uker etter jeg kjøpte de hos I.L. Hvorfor?, dårlig produkt?,etter hva jeg har sett så har jo dette settet hvert i salg i ca. 10 år. TUV papirene er underskrevet i 1999.
-sverre
-97 MX-5 1,8 Twiligth blue
-07 MX-5 2,0 Brilliant black
Koni blir fremstilt som kvalitetsprodukt, men min erfaring med dem bilene eg har hatt koni dempere og fjører på, at kina kvalitet er ofte like bra.. Eg skal aldri ha noe av koni igjen,, Så eg er ikke forundret over problemet ditt..
Har kjørt mye koni tildigere jeg, uten noen problemer what so ever. Men det var ikke "coilovers" da. Men de vanlige gule sports demperene. (på en gammel Ascona)
Det er interressant hvordan enkelte produkter plutselig får et dårlig rykte.
Da blir det fort dømt nedenom og hjem og dermed avskrevet som ubrukelige.
Koni dempere har et kjempebra rykte i markedet generelt.
Vær forsiktig med å trekke for raske konklusjoner basert på noen enkelt-tilfeller.
Det kan hende at de har hatt problemer med et parti, en konstruksjon eller noe annet.
(noe som en av historiene over kan tyde på)
Jeg har meget god erfaring med gule Koni som jeg har kjørt med i flere år.
Det samme har svært mange andre.
Forøvrig så vil jeg gjerne nevne at Kina er vurdert som et leverandør-land med høyt nivå på industriproduksjon.
Mange selskaper foretrekker Kina, når de skal velge underleverandører som holder høy kvalitet.
Akkurat som det i sin tid var med Japan er det nå "ut" å kalle Kina for et lav-kvalitets land.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mitt inntrykk av Koni er som mange over her, at det er et kvalitets produkt.
Men så skal det sies at det var ikkje så lenge siden Koni begynte og selge fjærer sammen med demperene sine. (jaja, tiden går fort)
Så at demperene holder mål men fjærene ikkje fullt så mye, kan eg ha tro på.
Ryker fjærene dreper du demperene fortere også.
[ryktespredningutenfaktagrunnlag]
Og for og legge til til mer rykteflom, har også lest på nettet om en "tredjepart" som har testet dempere, er at Koni
dempere var blant dei beste. Justeringen var ikkje værdt så mye, men generellt var demperene såpass samstemte
i Bound og Rebound i settet at det scoret bra. Ohlins var klart toppsjiktet.
Og mange "billigere" dempere med 36 justeringsnivå og bla bla var forkastelige hva angår samstemte dempere.
En demper er uansett justert inn for en viss fjær styrke, så nytter ikkje med super myke Comfort fjærer og
så bruke kanon harde dempere stillt på det hardeste for og få følelsen av en "hard" bil.
[/ryktespredningutenfaktagrunnlag]
Proud Land Rover Discovery 2 driver.... erh owner.
Min erfaring med senkefjærer fra Lesjöfors, Jamex og H&R er at de alle siger sammen etter et par år slik som vises på bildet..
Gjelder helt sikkert andre fabrikanter også.
Demperne fungerer helt optimalt, er kun fjærene som ikke holder mål. Eneste grunnen til at jeg advarer er at jeg også anser Koni som en av de beste. Men siden dette coilover kitet ikke holder mål når det kommer til fjærene synes jeg dere har rett til å få beskjed.