Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg betalte 0,- for bytte av regreim, var en del av avtalen
Edit: Vidar: ser ut som den venstre gummipakningen er inntakt. Den høyre chromefirkanten hadde gnagd seg litt inn i lakken Er dette deler mazda har på lager, eller kan jeg like godt benytte meg av IL eller mx5parts?
Er det anbefalt å bytte vannpumpe når man skifter regreim ? har alt bortsett fra eventuelt pumpa liggende her og flyter.
Tenkte å skifte alt til helga men driter i ny vannpumpe om det ikke er "dumt" å skifte den i slengen.
Classic wrote:Jeg hadde akkurat min nyinnkjøpte '91 Mx-5 på verksted for å bytte registerrem.. Sammen med bytte av olje/oljefilter, girolje og fiksing av lekkasje fra dreneringspluggen i bensintanken, skulle det koste ca 3500.
Da jeg hentet bilen, var det en regning på 6200! 8O
Dynamoremmen og servoremmen var dårlige, så de hadde skiftet de også! Uten å ringe meg..
Men men.. Godt å vite at "Keiko" er i god stand til våren.
De to reimene koster ca 90kr og 120kr. Kjøpte de for ikke lenge siden hos Mazda. Tok ca 30 min å gjøre det selv, uten å ha noe kjennskap til motor i det heletatt. Ca 4 skruer. Så det vil jeg si var noe vel overpriset
Classic wrote:Jeg hadde akkurat min nyinnkjøpte '91 Mx-5 på verksted for å bytte registerrem.. Sammen med bytte av olje/oljefilter, girolje og fiksing av lekkasje fra dreneringspluggen i bensintanken, skulle det koste ca 3500.
Da jeg hentet bilen, var det en regning på 6200! 8O
Dynamoremmen og servoremmen var dårlige, så de hadde skiftet de også! Uten å ringe meg..
Men men.. Godt å vite at "Keiko" er i god stand til våren.
Herregud! Jeg hadde ALDRI betalt på noe som ikke var planlagt. Er så STANDAR mekaniker triks det der. Gjøre ting en ikke er bedt om UTEN å ringe.
hvor ofte bør remen byttes på mx-5, eg byttet på min forrige, og vurderer nå en ny mx-5 nb, men lurer på hvor ofte, er det 60000 eller 100000 km på en slik motor,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
EspenSort92 wrote:100.000 står det i boken.... men det er en non-interference motor som ikke havarerer om den ryker
Er disse nyere også slik non inference, vurderer en tur nedover europa og vil vera sikker.... kanskje eg bare skal bytte med engang, bedre før eller etter..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Mazdafreaks wrote:
Er disse nyere også slik non inference, vurderer en tur nedover europa og vil vera sikker.... kanskje eg bare skal bytte med engang, bedre før eller etter..
Hvis du vil være 100% sikker kan du jo ringe en Mazdaforhandler og gi de chassis-nr så finner de det lett ut!
steffen wrote:Jeg betalte 0,- for bytte av regreim, var en del av avtalen
Edit: Vidar: ser ut som den venstre gummipakningen er inntakt. Den høyre chromefirkanten hadde gnagd seg litt inn i lakken Er dette deler mazda har på lager, eller kan jeg like godt benytte meg av IL eller mx5parts?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Classic wrote:Jeg hadde akkurat min nyinnkjøpte '91 Mx-5 på verksted for å bytte registerrem.. Sammen med bytte av olje/oljefilter, girolje og fiksing av lekkasje fra dreneringspluggen i bensintanken, skulle det koste ca 3500.
Da jeg hentet bilen, var det en regning på 6200! 8O
Dynamoremmen og servoremmen var dårlige, så de hadde skiftet de også! Uten å ringe meg..
Herregud! Jeg hadde ALDRI betalt på noe som ikke var planlagt. Er så STANDAR mekaniker triks det der. Gjøre ting en ikke er bedt om UTEN å ringe.
Hadde ALDRI godtatt det !
Ellers ønsker jeg deg en fin dag da!
Ja.. Angrer en smule på at jeg godtok et avslag på 700 og ikke kranglet mer. Ble tatt på senga. Verkstedet jeg brukte, kom på topp i en VG-test for noen måneder siden og har flust med kunder. Tipper at de surfer litt på medgangsbølgen og et foreløpig godt rykte. Da tar de seg noen friheter som andre verksteder ikke tørr...
Lettere med min gamle bil, en 1985 Skoda Rapid. Der kunne jeg skru alt selv, men nå har jeg ikke garasje lenger.
Det er forresten mye mer lyd fra de nye remmene enn før de ble skiftet.. Bilen er ikke lenger lydløs på tomgang.. Men tipper at dette er en innkjøringssak og at den lille "hviningen" fra remmene vil forsvinne..?
Hadde samme hviningen fra regreima etter bytte. I følge Mazdaverkstedet kommer det av at de strammer den litt ekstra fordi den strekker seg litt etter hvert. Ble borte etter ca 2000 km.
Jeg skiftet alle reimene nå her forrige uke og merket ikke noe spes lydforskjell. Heller stillere samt at en irriterende hvining de første 5 minuttene forsvant.
I følge servicehefte var regreima mi byttet på 100K men den hadde flere sprekker når jeg skiftet den nå på 134K.