Oppgradering
Vi som er glade i å skru, vi gir oss aldri
Noe må vi jo finne på ......
Rudolf har hatt mange forskjellige oppsett med fjærer og dempere gjennom tidene.
En kort oppsummering:
1. Da jeg kjøpte bilen i 2006 var den bestykket med originale dempere og fjærer.
2. I 2007 kjøpte jeg gule Koni sport med Eibach (30% stivere) fjærer. Det settet kjørte jeg med lenge bla annet på turer til Mellom-Europa og på Nürburgring.
3. Sommeren 2011 fikk Rudolf prøve seg med R-package oppsett (Bilstein dempere og R-package fjærer).
4. Etter kort tid var det tid for det svært vellykkede eksperimentet med "Ebay coilovers" som var konstruert av Agility
Ebay coilovers:
Dette oppsettet har jeg kjørt med i snart to år nå og det har funket svært så bra.
Mange runder på Vålerbanen og på Rudskogen har blitt tilbakelagt med dette settet.
Men som sagt; livet går videre.
De som har lest Beverly-tråden har registrert at jeg har plukket av det knallgode kittet som har sittet på bilen siden 2010.
Siden jeg bruker Rudolf såpass mye på bane, synes jeg bilen fortjener dette kittet.
Kittet er spesiallaget av Fat Cat Motorsport (FCM) i California
http://fatcatmotorsports.com/.
Demperne er basert på R-package Bilstein og bygget etter mine spesifikasjoner (nye ventiler innvendig som er tilpasset fjærene).
Fjærene jeg har valgt er 450 lb/in foran og 300 lb/in bak.
Bumpstops er laget av FCM og er tilpasset fjærene og demperne.
Så etter å ha plukket FCM-kittet av Beverly var det klart for en grundig vask, før det ble montert på Rudolf.
Coilovers bak (etter vask):
Slik tar det seg ut på bilen (bak):
Hvordan de er å kjøre med på Rudolf ?
Det vet jeg ikke.
Det skal jeg prøve i morgen.
Erik
(som gleder seg til i morgen

)