mojo-91

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Re: mojo-91

Post by mojo-91 »

Da har jeg montert alt og tatt bilen ut på en prøvetur. Problemet er uten tvil løst, men jeg var med det første litt skuffet over responsiviteten i motoren.
Tok en tur oppover Maridalen og dro godt opp i turtall. Tror du ikke motoren begynte å vekkes til live ! :D
Var nok mye koks som måtte forbrennes. Nå er ihvertfall bilen sitt gamle "jeg" igjen.
Da er det bare å få montert RB-grenrøret mitt og begynne shoppe etter en litt stillere bakpotte. Hadde helt glemt hvor mye støy den potta lager :|
Tror jeg skal skaffe en dual Racing Beat....
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: mojo-91

Post by Ørnbjørn »

Image
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Re: mojo-91

Post by mojo-91 »

Oppdaget at jeg hadde timet motoren med A/C knappen inne og varmeapparatet på 1 ......litt pinlig :oops:
Måtte time på nytt, og tok i samme slengen og spylte det kølsvarte JR-cai luftfilteret mitt gjennomvått med forgasserrens.
Det bare rant svart væske i evigheter. Kan ikke ha vært sunt å pustet gjennom all den dritten der, stakkars motor.
Fant ut at filteret til JR-cai er rødt, og ikke svart. Det hadde jeg helt glemt :lol:

Nå går bilen ihvertfall som ei klinkekule!
Eksosen bråker mindre og....merkelig....hm....
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Re: mojo-91

Post by glaibilenmin »

Håpe du meina tenningsjusteringa på casen no?
Mitt jr cai filter er gult;)
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Re: mojo-91

Post by mojo-91 »

glaibilenmin wrote:Håpe du meina tenningsjusteringa på casen no?
Mitt jr cai filter er gult;)
Ja da. Timing justeres med CAS´en og timing-lampe :wink:
Det var bare at jeg hadde glemt å skru av airconditionen. Den drar jo noen hester, så da blir timingen ikke helt riktig.
Alt som trekker strøm skal skrues av når motoren times.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Re: mojo-91

Post by mojo-91 »

Racing Beat Header

Da har jeg endelig somlet meg til å få montert grenrøret fra Racing Beat. Har ikke de rette fasilitetene i "verkstedet" mitt, så det ble til at
jeg fikk det gjort hos Auto 85 på Torshov. Det skal jeg ikke gjøre igjen. Ikke at de ikke gjorde en god jobb, var måteholdent hyggelige og slikt,
men de tar 1400,- timen ! :shock: Jeg er sjokkert. Virket ikke som de hadde for mye å gjøre. Tipper det har en sammenheng med prisene de fører.
Uansett...grenrøret er på plass med all sin glans. Har foreløpig kun kjørt hjem til Grunerløkka, men av det lille jeg har kjørt, må jeg si responsen virker svært lovende.
Lyden har og blitt litt grovere, sportsbilaktig. Men jeg ser nå at jeg må bli kvitt bakpotta. Det blir for mye romling, så det går en bestilling til Good-Win om å shippe over et
Racingbeat Dual-tip :twisted:

Image
Image
Image
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3046
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: mojo-91

Post by Stalfa »

Good-win har visst sluttet å eksportere.
Burdet fungere å bruke Jetcarrier.
User avatar
Oddis
0 RPM
0 RPM
Posts: 22
Joined: 07 Sep 2010, 07:58
Medlemsnummer: 977
Location: Tennfjord
Status: Offline

Re: mojo-91

Post by Oddis »

Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3046
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: mojo-91

Post by Stalfa »

Nesten 1k nok dyrere enn i fra Good-win. Ikke sikker på det er så mye dyrere med frakt i fra usa vs uk.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Re: mojo-91

Post by mojo-91 »

Stalfa wrote:
Nesten 1k nok dyrere enn i fra Good-win. Ikke sikker på det er så mye dyrere med frakt i fra usa vs uk.
Som tidligere kunde hos Good-Win- Racing, fikk jeg likevel lov å bestille varer fra dem ved at de sendte meg en Paypal Request. Likevel ble varen sendt fra Racingbeat Europe.Men prisen var fra Racingbeat US :D
Last edited by mojo-91 on 24 Sep 2013, 18:55, edited 1 time in total.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
Oddis
0 RPM
0 RPM
Posts: 22
Joined: 07 Sep 2010, 07:58
Medlemsnummer: 977
Location: Tennfjord
Status: Offline

Re: mojo-91

Post by Oddis »

Sender deg en PM når det blir tid for headerbytte på min ;)
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Re: mojo-91

Post by mojo-91 »

Racing Beat end links

Det har vært mye "knirk",knas,skraaap når jeg har kjørt i humper i høy fart (60km/t +) den siste tiden.
Kun på høyre side, dog. Fant fort ut at det var den ene foringen til stabstaget foran som var sliten, så metall gnisset mot metall.
Jeg har et stabstag fra Flyin Miata som har to monteringshull. Det står nå montert på det minst stive nivået.
På sikt har jeg planer om å skifte dempere og fjører til noe vassere. I den forbindelse kan det bli aktuelt å få bruk for det stivere nivået på stabstaget.
Derfor har jeg valgt å oppgradere med justerbare endeledd fra Racing Beat. :D


Image
Image
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Re: mojo-91

Post by mojo-91 »

Og så kom det noe snadder i posten i dag :D :D :D

Image
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: mojo-91

Post by Miatapowers »

Hva er egentlig fordelen med justerbare slike stag ? eg kjører uten stag nå, i vente på lønn så eg for fikset disse stagene, men ble litt usikker på eg skulle hatt justerbare eg og.. :D Men litt billigere å bare kjøpe polynesiske foringer..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
MX-Jon
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1121
Joined: 03 Jan 2013, 22:24
Medlemsnummer: 1062
Location: Oslo - Sentrum
Status: Offline

Re: mojo-91

Post by MX-Jon »

Miatapowers wrote:Hva er egentlig fordelen med justerbare slike stag ? eg kjører uten stag nå, i vente på lønn så eg for fikset disse stagene, men ble litt usikker på eg skulle hatt justerbare eg og.. :D Men litt billigere å bare kjøpe polynesiske foringer..
Det er iallefall nødvendig hvis du skal drive med hjørnevekting av bilen. Da kan du justere disse for å få lik last på de to diagonalene. HF+VB og HB+VF.
Hvis du ikke går så nøye til verks justerer du vel bare slik at det ikke er noe belastning på krengningsstagene når bilen står i ro.
(tror jeg....)
Men hvor mye det betyr i forhold til faste stag kan kanskje noen andre svare på? Men det ser jo kult ut da :)
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper :shock:
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Post Reply