vindavviser plexiglass

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
sveinsvein
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 111
Joined: 08 Sep 2009, 00:19
Location: Dalen
Status: Offline

vindavviser plexiglass

Post by sveinsvein »

Er det noen som har erfaringer med vindavviser av plexiglass (lexan?) montert sammen med en stylebar? Hadde evt tenkt å få en tilskjært og festet på stylebaren med strips.
Demandred
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 176
Joined: 01 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 625
Location: Løten
Status: Offline

Re: vindavviser plexiglass

Post by Demandred »

Jeg kjøpte meg ei plexiglassplate som ble grovt kuttet til som et rektangel i butikken. Deretter brukte jeg en papplate som jeg la der jeg ville ha vindavviseren og tegnet omrisset av stylebaren med alle kriker og kroker. Klippet ut denne og tegnet over på plexiglasset og brukte en stikkesag og skar til. Prøvde å feste til stylebaren med borrelås da jeg ikke ønsket å lage hull i platen i tillegg til at jeg tror det ikke hadde blitt noe pent å feste den med strips. Borrelåsen var ikke egnet å feste platen med. Det jeg endte opp med å gjøre var rett og slett å dra setene så langt bak det går og låse fast platen mellom seteryggen og stylebaren på den måten. Dette funker gull for meg da jeg uansett må ha setene så langt bak som mulig bare for å få plass bak rattet :) Et annet alternativ for å feste platen er jo å bruke selvborende skruer som du skrur igjennom platen og rett inn stylebaren, jeg vil tro at det er det som ender opp med å bli penest hvis det ikke funker med å ha platen i klem mellom setene og stylebaren.
Medlem nr.625
2016 Ford Mondeo 2.0
[x]1999 BRG
[x]2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI
[x]1990 - Classic Red : Anton
[x]1990 - Silver Stone
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: vindavviser plexiglass

Post by Pelle »

Jeg laget den varianten du ser på bildet her.
Festet med en stripe klar silikon på hver side. Funka fjell.
http://smg.photobucket.com/user/Pelles/ ... 8.jpg.html
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
sveinsvein
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 111
Joined: 08 Sep 2009, 00:19
Location: Dalen
Status: Offline

Re: vindavviser plexiglass

Post by sveinsvein »

Takk for gode tips. Skjønner at det går greitt å bruke det.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: vindavviser plexiglass

Post by Miatapowers »

Hva stylebar har du ? når eg hadde stylebar ifra ebay, så solgte dem ferdig kit til dem, med skinne så eg førte bare ned plata og festet med borrelås så den ikke gikk opp igjen, men er noen år siden nå da, men søkte bare på "stylebar windblocker" den gangen.. Kostet iallefall mindre enn hva lokale pleksiglass leverandøren skulle ha for en plate..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply