Leking med impreza

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Leking med impreza

Post by Pacmania »

var ute i mx5en i dag! utenfor video sjappa(wonderland i sandefjord for den som lurer) stod det en kliss ny impreza wrx sti.. fant ut at vi skulle vente å se om eieren kom... eieren kom og jeg fulgte etter.. eieren var av det gassglade slaget :D hadde ikke sjans rett fremover.. hans 280hk(?) mot mine 116hk var litt urettferdig.. men som alle her inne vet.. mx5en er laget for svinger :D i en stor rundkjøring klarte imprezaen å slippe på alle hjula mens mx5en slapp litt godt med rompa... (jeg tør ikke fortelle hvor fort det gikk i den store rundkjøringen).. men fyyy så mx5en sitter på veien.. gleder meg til skikklige sommerdekk, senkesett og krenghemmere :D

Karen som eide bilen sa at bilen var en 2004 modell.. han hadde den som vinterbil da han kjører masarati om sommeren.. denne hadde han nå satt tilsalgs for å kjøpe en 250hk lotus elise :D

makan så gøy!
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

En kollega som satt på med meg dagen etter jeg hadde fått på plass kompressoren i min Miata, sammenlignet opplevelsen med når han hadde sittet på med en Impreza GT med 225HK i sommer. Han ville tippe at akselerasjonen oppover de første 2-3 girene var like god på min bil. Ihvertfall føltes det slik! Så det er jo litt gøy å ha det morro på strekkene også :-)
User avatar
classicturbo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 210
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Location: porsgrunn/telemark
Contact:
Status: Offline

Post by classicturbo »

har hørt at en mx-5 trenger rett over 200-220 hk for å klare å henge seg på en bmw z3 M med 400 hk eller no sånt
Mvh oddbjørn (som har hørt mye rart :mrgreen: )
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

en Z3 M har vel 321hk eller no sånt.. skal mye til for å henge på den.. har sittet i en sånn før.. ufattlig rå lyd.. tror det skal mer til enn 220hk for å henge på..

Men jeg er ufatttlig imponert over kjøreegenskapene på mx5en.. mens imprezaen slapp på alle hjula slapp min med rompa.. hang rimelig greit på en impreza i svingene.. men det er jo ikke nok så nå blir det nye krengehemmere og mye stivere fjører :D
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Z3en er elendige kjøreegenskaper på.... både på m versjon og vanlig utgave...
Post Reply