Rudolf (mye bilder)
Moderator: Styremedlemmer
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Velkommen tilbake! Gleder meg til å se han igjen.
Er ingen kløpper på ecu, sensorer osv, enda. Men her er et par guider. (dog, mest opp mot Haltech)
Som del i en byggelogg.
Er ingen kløpper på ecu, sensorer osv, enda. Men her er et par guider. (dog, mest opp mot Haltech)
Som del i en byggelogg.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Dette forutsetter at man kjører med full programmerbar styring.DrHolm wrote:Velkommen tilbake! Gleder meg til å se han igjen.
Er ingen kløpper på ecu, sensorer osv, enda. Men her er et par guider. (dog, mest opp mot Haltech)
..........
Megasquirt, Hydra, Haltech, Adaptronic el.l.
Det gjør jo ikke jeg.
Jeg ønsker et opplegg som er relativt enkelt
Oppsettet mitt er jo det, og det var rimelig skuddsikkert med 10-12psi ladetrykk.
Med 16-18psi må jeg nok til med "litt mer" styring, men fremdeles ganske enkelt.
Erik
(enkel mann)
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Forbudstid i Norge?
I dag var jeg ute å luftet Rudolf og jeg tenkte at litt sprit kunne vi jo feire nyoverhalt motor og ny girkasse med.
MEN det var ikke så enkelt
Først en tur til Statoil Storo.
E85-pumpe stengt.
Heler ikke 98 oktan bensin.
Så til Statoil Økern.
E85-pumpe stengt.
Heler ikke 98 oktan bensin.
Betjeningen på stasjonene (som solgte E85 før jul) aante ikke hva jeg snakket om.
De selger 47 forskjellige typer med pølser, men drivstoff har de ikke peiling på.
Jeg ga opp og kjørte hjem.
Det viser seg at Statoil har redusert antall E85 stasjoner fra 20 til 7 over vinteren.
Sikker fordi Rudolf ikke var i omløp ...
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og- ... /23354781/
De har også besluttet å stanse all salg av 98 oktan.
Så her begynner det å spøke for oss som ikke er helt A4.
Spørsmålet er om E85 (og 98oktan) forsvinner totalt fra markedet.
Da må jeg tilbake til tegnebrettet.
Erik
I dag var jeg ute å luftet Rudolf og jeg tenkte at litt sprit kunne vi jo feire nyoverhalt motor og ny girkasse med.
MEN det var ikke så enkelt
Først en tur til Statoil Storo.
E85-pumpe stengt.
Heler ikke 98 oktan bensin.
Så til Statoil Økern.
E85-pumpe stengt.
Heler ikke 98 oktan bensin.
Betjeningen på stasjonene (som solgte E85 før jul) aante ikke hva jeg snakket om.
De selger 47 forskjellige typer med pølser, men drivstoff har de ikke peiling på.
Jeg ga opp og kjørte hjem.
Det viser seg at Statoil har redusert antall E85 stasjoner fra 20 til 7 over vinteren.
Sikker fordi Rudolf ikke var i omløp ...
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og- ... /23354781/
De har også besluttet å stanse all salg av 98 oktan.
Så her begynner det å spøke for oss som ikke er helt A4.
Spørsmålet er om E85 (og 98oktan) forsvinner totalt fra markedet.
Da må jeg tilbake til tegnebrettet.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Re: Rudolf (mye bilder)
Å jøye meg. Så nå får man det kun på overprisede tønner hos forhandlere? Og jeg som hadde en liten plan for å teste E85 i år...
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Minimum av stasjoner som tilbyr E85 i år, og vi kan nok forvente en total utfasing.. Det er grunnen til at jeg satser på kjedelige 95 oktan fremover. :/
Hvis jeg får tid, kan jeg svinge innom Statoil på gardermoen ila påsken.
Hvis jeg får tid, kan jeg svinge innom Statoil på gardermoen ila påsken.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Hjemmesidene til Statoil orienterer om hvilke stasjoner som selger E85.DrHolm wrote:Minimum av stasjoner som tilbyr E85 i år, og vi kan nok forvente en total utfasing.. Det er grunnen til at jeg satser på kjedelige 95 oktan fremover. :/
Hvis jeg får tid, kan jeg svinge innom Statoil på gardermoen ila påsken.
I Oslo-området er det Hervakrysset, Furuset, Skøyen, Rakkestad og Drammen.
Så lenge det er stasjon i Oslo og på Rakkestad så kan jeg kjøre på Rudskogen uten å måtte ha med kanner.
På Vålerbanen har kanner vært eneste alternativ hele tiden.
I dag fikk Rudolf seg en ordentlig dram på Skøyen.
Så nå kjører jeg E85 med 16-18psi trykk og automatisk tenningsretardering ved høye trykk.
Alt vel.
Ser frem til tuning hos Racelab etter påske
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
En slitsom dag på Sats
I dag fikk Rudolf kjørt seg
Her skulle alle mulige og umulige kombinasjoner av drivstoff, kompressorutveksling, timing, dysestyring og drivstofftrykk prøves.
Andreas på RaceLab var tålmodig og lot meg nesten få testet ut alt jeg ville
Hodet mitt er nå fullt av mye nye lærdom, og masse tall.
Det beste av alt er at jeg nå har mye bedre kontroll på hvordan jeg ligger an i forhold til grensene.
Fint er det også at både utstyret til Andreas (dyrt) og Rudolf (litt mindre dyr) klarte seg bra gjennom brasene.
Jeg venter nå på å få oversendt alle dataene fra målingene, så blir det vel noen pene kurver å vise frem etter hvert.
Stay tuned (bokstavelig talt )
Erik
I dag fikk Rudolf kjørt seg
Her skulle alle mulige og umulige kombinasjoner av drivstoff, kompressorutveksling, timing, dysestyring og drivstofftrykk prøves.
Andreas på RaceLab var tålmodig og lot meg nesten få testet ut alt jeg ville
Hodet mitt er nå fullt av mye nye lærdom, og masse tall.
Det beste av alt er at jeg nå har mye bedre kontroll på hvordan jeg ligger an i forhold til grensene.
Fint er det også at både utstyret til Andreas (dyrt) og Rudolf (litt mindre dyr) klarte seg bra gjennom brasene.
Jeg venter nå på å få oversendt alle dataene fra målingene, så blir det vel noen pene kurver å vise frem etter hvert.
Stay tuned (bokstavelig talt )
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Grundig arbeid, blir spennende å få se kurver og høre erfaringer. Du har fortsatt powercard og timingcard til å styre ekstra bensin og tenning? Betalte du fastpris på Raclab eller timespris for rulle med operatør?
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Samme styring som før.
Ja, jeg betalte fastpris for tuning + timepris for noen av mine sære varianter.
Andreas fikk kjøre Rudolf, mens jeg dura rundt og skifta drivstoff, justerte bensintrykk og skifta reimhjul (og skravla).
Jeg har kommet frem til at 98 oktan ikke er noe å satse på lenger.
Så nå testet jeg med E85 og 95-oktan.
Erik
Ja, jeg betalte fastpris for tuning + timepris for noen av mine sære varianter.
Andreas fikk kjøre Rudolf, mens jeg dura rundt og skifta drivstoff, justerte bensintrykk og skifta reimhjul (og skravla).
Jeg har kommet frem til at 98 oktan ikke er noe å satse på lenger.
Så nå testet jeg med E85 og 95-oktan.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Sannhetens time
Jeg har jo tidligere målt effekt med Sinsengarasjens ukalibrerte Bosch-dyno, men sikker på målingene kunne jeg jo ikke være.
Derfor var det fint både å få justert motorstyring og få målt den resulterende effekten på en skikkelig måte.
RaceLab http://www.racelab.no/ har tipp topp utstyr og tilhørende mangeårig kompetanse i bygging, tuning og måling av motorer.
De bruker den anerkjente DynaPack der bilen blir spent opp med overføring via navene.
DynaPack vil kunne gi andre verdier for effekt en rulle-dynoer for den samme bilen.
Den regnes for å være relativt konservativ.
Mye er skrevet og sagt om forskjellen i måleverdier mellom forskjellige dynoer.
Her er en video om emnet (legg merke til den seriøse musikken ): https://www.youtube.com/watch?v=UZXbk3o-xHg
Den viktigste grunnen til besøket mitt hos RaceLab var imidlertid riktig tuning av motoren i forhold til forskjellig drivstoff.
Jeg har tidligere skrevet om problemene det etter hvert har blitt å få tak i E85, men også 98 oktan bensin.
Så lenge drivstoff i nisjesegmentet må konkurrere med pølser og hamburgere, så er de dømt til å tape.
Jeg har derfor bestemt meg for å kutte ut 98-oktan og fortsette å kjøre med E85 (fordi det er så vellykket).
Nytt er nå at jeg også vil kjøre med 95-oktan på det oppsettet jeg har nå.
Og da trengs det tuning.
Så til realitetene.
Jeg startet opp med utveksling på kompressoren som ga et ladetrykk omkring 0.5 bar (ca. 7psi).
Jeg ønsket å tune bilen for både 95-oktan bensin og E85 med dette ladetrykket (den tåler sikkert 98-oktan også).
Tuning med E85, bensintrykk 60psi, ladetrykk 0.5 bar:
Med mitt eget oppsett slik det var da jeg kom til RaceLab, så ga dette 125wHp og 142Nm.
Etter justeringer ble resultatet 139wHp og 159Nm.
Se der ja
Tuning med 95-oktan, bensintrykk 40psi, ladetrykk 0.5 bar:
Det samme som over (+- en hest eller to)
Dette var gøy
Nå kan jeg for første gang kjøre (godt innenfor marginer) med kombinasjonen kompressor og 95-oktan bensin.
Så får vi håpe 95-oktan fortsatt blir i salg en stund ......
Rudolf er nå mye mer anvendelig. og jeg slipper å lete etter bensinstasjoner med 98-oktan (eller E85).
Så skiftet jeg til det lille snutehjulet på kompressoren.
Ladetrykk 0.95 bar (ca 14 pund).
Tuning med E85, bensintrykk 75psi, ladetrykk 0.95 bar:
Dette ga 161wHp og 182Nm.
Også dette ligger godt innenfor marginer for hva motoren tåler.
Så her gjelder det bare å holde seg til riktig drivstoff
Oppsummering:
Med stort snutehjul på kompressoren kan jeg kjøre med hva det skulle være av drivstoff (ikke diesel).
Da kan jeg forvente ca. 140 Hk på bakhjula og 159 Nm.
Det lille snutehjulet kan jeg bruke der jeg har tilgang til E85.
Da får jeg 160 Hk på bakhjula og respektable 182 Nm.
Jeg er mest opptatt av moment, så disse tallene kan jeg leve med.
Erik
Jeg har jo tidligere målt effekt med Sinsengarasjens ukalibrerte Bosch-dyno, men sikker på målingene kunne jeg jo ikke være.
Derfor var det fint både å få justert motorstyring og få målt den resulterende effekten på en skikkelig måte.
RaceLab http://www.racelab.no/ har tipp topp utstyr og tilhørende mangeårig kompetanse i bygging, tuning og måling av motorer.
De bruker den anerkjente DynaPack der bilen blir spent opp med overføring via navene.
DynaPack vil kunne gi andre verdier for effekt en rulle-dynoer for den samme bilen.
Den regnes for å være relativt konservativ.
Mye er skrevet og sagt om forskjellen i måleverdier mellom forskjellige dynoer.
Her er en video om emnet (legg merke til den seriøse musikken ): https://www.youtube.com/watch?v=UZXbk3o-xHg
Den viktigste grunnen til besøket mitt hos RaceLab var imidlertid riktig tuning av motoren i forhold til forskjellig drivstoff.
Jeg har tidligere skrevet om problemene det etter hvert har blitt å få tak i E85, men også 98 oktan bensin.
Så lenge drivstoff i nisjesegmentet må konkurrere med pølser og hamburgere, så er de dømt til å tape.
Jeg har derfor bestemt meg for å kutte ut 98-oktan og fortsette å kjøre med E85 (fordi det er så vellykket).
Nytt er nå at jeg også vil kjøre med 95-oktan på det oppsettet jeg har nå.
Og da trengs det tuning.
Så til realitetene.
Jeg startet opp med utveksling på kompressoren som ga et ladetrykk omkring 0.5 bar (ca. 7psi).
Jeg ønsket å tune bilen for både 95-oktan bensin og E85 med dette ladetrykket (den tåler sikkert 98-oktan også).
Tuning med E85, bensintrykk 60psi, ladetrykk 0.5 bar:
Med mitt eget oppsett slik det var da jeg kom til RaceLab, så ga dette 125wHp og 142Nm.
Etter justeringer ble resultatet 139wHp og 159Nm.
Se der ja
Tuning med 95-oktan, bensintrykk 40psi, ladetrykk 0.5 bar:
Det samme som over (+- en hest eller to)
Dette var gøy
Nå kan jeg for første gang kjøre (godt innenfor marginer) med kombinasjonen kompressor og 95-oktan bensin.
Så får vi håpe 95-oktan fortsatt blir i salg en stund ......
Rudolf er nå mye mer anvendelig. og jeg slipper å lete etter bensinstasjoner med 98-oktan (eller E85).
Så skiftet jeg til det lille snutehjulet på kompressoren.
Ladetrykk 0.95 bar (ca 14 pund).
Tuning med E85, bensintrykk 75psi, ladetrykk 0.95 bar:
Dette ga 161wHp og 182Nm.
Også dette ligger godt innenfor marginer for hva motoren tåler.
Så her gjelder det bare å holde seg til riktig drivstoff
Oppsummering:
Med stort snutehjul på kompressoren kan jeg kjøre med hva det skulle være av drivstoff (ikke diesel).
Da kan jeg forvente ca. 140 Hk på bakhjula og 159 Nm.
Det lille snutehjulet kan jeg bruke der jeg har tilgang til E85.
Da får jeg 160 Hk på bakhjula og respektable 182 Nm.
Jeg er mest opptatt av moment, så disse tallene kan jeg leve med.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Fine tall, det!
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
-
- 7200 RPM
- Posts: 1121
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re:
Veldig bra og interessant
Hva var det dere dere justerte underveis? Fortenning og hvor mye ekstra bensin med powercard'et?
Hk er jo bare et produkt av moment og turtall.
Hva var det dere dere justerte underveis? Fortenning og hvor mye ekstra bensin med powercard'et?
Pass på så du ikke forleder noen til å tro at moment og hestekrefter er to adskilte saker, for de henger jo nøye sammen....Rudolf wrote:Jeg er mest opptatt av moment
Hk er jo bare et produkt av moment og turtall.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
.... og tid.MX-Jon wrote: Pass på så du ikke forleder noen til å tro at moment og hestekrefter er to adskilte saker, for de henger jo nøye sammen....
Hk er jo bare et produkt av moment og turtall.
Derfor er jeg opptatt av kurver, .....moment-kurver.
Rette momentkurver er pent synes jeg.
Og gøy
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Legendary
- 4200 RPM
- Posts: 418
- Joined: 26 Aug 2011, 10:31
- Medlemsnummer: 978
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
- brokkoli
- 2000 RPM
- Posts: 214
- Joined: 12 Mar 2014, 16:36
- Medlemsnummer: 1158
- Location: Porsgrunn
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Fine kurver. Fant du forresten din nye alkoholkilde i nærområdet? Eller må du reise langt? Hadde vært morsomt å teste litt E85 selv en gang, ser de selger det på Statoil her i nærheten.