Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hehe!
Bilen hadde kappafjærer så tipper den ble kappa slik at bilen stod plant.
Har du de gamle fjærene fortsatt så du kan se om de er like lange?
Hvis de er kappet likt betyr jo det at det er noe av det du har gjort som har ført til at den ble skeiv.
Hvis de er kappet ulikt tyder det på at det er noe annet på bilen din som er skeivt.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Hehe!
Bilen hadde kappafjærer så tipper den ble kappa slik at bilen stod plant.
Har du de gamle fjærene fortsatt så du kan se om de er like lange?
Hvis de er kappet likt betyr jo det at det er noe av det du har gjort som har ført til at den ble skeiv.
Hvis de er kappet ulikt tyder det på at det er noe annet på bilen din som er skeivt.
Hmm.. godt tenkt.
Usikker om jeg fortsatt har dem, mener å huske at jeg kasta dem i containeren, og tente på containern etterpå!
Men jeg skal sjekke etter jobb i dag! Takk for tips
Tror eg ville tatt alt av igjen eg, Sjekket at alt er gjort rett, dette skal ikke vera mulig i grunn. Sjekk at det er rett nr på fjærene, om du har byttet forran og bak, så er det ikke lik styrke, muligens feil lengde på fjærene også..
Hadde en opel manta eg kjøpte som en første bil, stylet og pen utvendig, men kappet fjærer i ulik lengde, og viste seg når eg skulle vrake den at ramma var bristet også, dette kjørte eg rundt med i over 2 år, godkjente den på biltilsynet og alt den tiden Var ikke så kresne på tuv papirer på senkesett då..
Hehe, såpass ja!
jeg tror egentlig at bilen min har mange forskjellige ørsmå skeivheter som til sammen utgjør ganske mye når du kommer utpå hjulene
jeg har nå justert bilen på coiloverne slik at den står plant. alle coiloverne er justert innafor det som står i TUV-papiran. Det får bare bli sånn
Dette er bare rart, eg ville prøvd å fått veid bilen på alle hjul, er det mye det var snakk om ? Når eg har godkjent mine coilovers på diverse biler, så har dem faktisk målt gjengene på alle hjul så godt det lot seg gjøre..
JEG FANT SVARET!
Etter bilen var på 4hjulskontroll så fikk jeg papiret og jeg stusset på to verdier med stor forskjell.
SAI-verdiene på høyre og venstre (Steering axis inclination) var henholdsvis 11 grader og 17 grader.
Det betyr at fjærbeinet på venstre side forran har en står mer "rett ned" enn hva fjærbeinet på høyre forran har.
Verkstedleder på strandveien auto i Trondheim bekreftet dette.
Dette betyr jo da at hjulet på venstre forran blir presset mer ned enn hva det blir på høyre side.
Dette skyldes kanskje skeivheter i toppen hvor top-mounten er festa?
anyways. bilen ble i allefall godkjent og coilovers er på vei inn i vognkort
Sidan sai er ulik frå side til side, er det då ei muligheit at camber boltene framme er stilt asymmetrisk?
For eksempel at boltane på høgre og venstre bærearm står maks til venstre, som då effektivt forskyv heile framakslingen sidelengs.
Det vil vel gi ulike sai verdiar, og det burde vere mulig å fikse?
Bra det blir godkjent likevel da! Det er vel ikkje så mykje en merkar av det egentlig. :p
Sunnmøring wrote:Sidan sai er ulik frå side til side, er det då ei muligheit at camber boltene framme er stilt asymmetrisk?
For eksempel at boltane på høgre og venstre bærearm står maks til venstre, som då effektivt forskyv heile framakslingen sidelengs.
Det vil vel gi ulike sai verdiar, og det burde vere mulig å fikse?
Bra det blir godkjent likevel da! Det er vel ikkje så mykje en merkar av det egentlig.
Takk for godt tips
Men disse er dobbeltsjekket, så de skal være greie altså.. nesten rart at BT reagerer så sterkt på litt caster og camber når man har sai-verdier som er helt på jordet [FACE WITH TEARS OF JOY]