Forslag til kjøling i motorrommet
Moderator: Styremedlemmer
Forslag til kjøling i motorrommet
For å "piffe" opp bilen litt og hjelpe den med nedkjøling. For er jo ikke mange av oss som alltid kjører med vippe lyktene oppe.
Også lurer jeg på om lykta fremdeles er under det luftinntaket? Eller må den fjernes? Noen som har pris på dette? Om det kan kjøpes.
- Borre
- 2000 RPM
- Posts: 253
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 148
- Location: 4053 Ræge
- Status: Offline
Denne er ikke like tøff, men den lar seg hvert fall kjøpe: http://www.mmmiata.com/cgi-bin/shopper? ... y=MM200-DU
Finnes flere slike typer, personlig har jeg mest sans for den typen ILMotorsport selger:
http://www.ilmotorsport.de/show_details ... eac48c6f65
Vet ikke hvor lenge denne linken fungerer, ILMotorsport endrer hele tiden på presentasjons-sidene. Uansett vil en finne det under www.ilmotorsport.de og deretter gå inn på 89-97 og velge Body.
http://www.ilmotorsport.de/show_details ... eac48c6f65
Vet ikke hvor lenge denne linken fungerer, ILMotorsport endrer hele tiden på presentasjons-sidene. Uansett vil en finne det under www.ilmotorsport.de og deretter gå inn på 89-97 og velge Body.
Last edited by HansT on 19 Jan 2004, 21:01, edited 1 time in total.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
-
- Status: Offline
Vel, dette er hvertfall situasjonen for min ikke trubo-trimmede MX5:Precious wrote:Det er vel kun ved montering av Turbo som dette kan bli et problem. Men er vel et problem vi mx5/miata eiere har laget for å håpe på å få registrert på små skilter.
Tidligere kjørte jeg uten skilt fremme (fordi jeg syntest det var penere uten), men etter et ublidt møte med lensmannen ble jeg tvunget til å montere det. Jeg valgte da haikjeften som den minst skjemmende plassen å plassere det.
Kjøleviften går betydelig oftere nå en den gjorde uten skiltet montert, og da jeg var på ferie i sommer (varmt og med MX-5'en fullastet over og under bagasjelokket) steg temperaturen faretruende i lange motbakker. Den nådde aldri kokepunktet, men det var ikke mye om å gjøre i de seigeste bakkene.
Det oppsto ikke direkte problemer, men jeg ønsker meg bedre kjøling på varme dager...
- Ole BRG 91
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Skal du kjøle motoren bedre, må du skifte termostat slik at vannet holder en lavere temp. Evt installere en oljekjøler. Men det var vel ment som å ikke få så høy temp på lufta motoren suger inn ????
Ole BRG 91 wrote:du får ikke noe bedre kjøling av motoren av og slippe INN luft bak radiatoren... heller tvert imot, et inntak i lykten gir kaldluft til luftfilter... Dersom du vil ha bedre kjøling må du slippe luft ut slik at en får mer gjennom strømning i radiatoren....
Ole
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Re: Forslag til kjøling i motorrommet
Fant dennePrecious wrote:
For å "piffe" opp bilen litt og hjelpe den med nedkjøling. For er jo ikke mange av oss som alltid kjører med vippe lyktene oppe.
Også lurer jeg på om lykta fremdeles er under det luftinntaket? Eller må den fjernes? Noen som har pris på dette? Om det kan kjøpes.
her: http://www.erebunicorp.com/accesscustom/mazmiata.htm
Ikke like fin som den på bildet ditt øverst i tråden her, men den kan hvertfall kjøpes...