Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
HansBRG98 wrote:Er det lønnsomt med en turbokonvertering, utgifter til deler utstyr, avgifter til staten, forsikringsselskap med mer.. Hørt om flere som har fått div.problemer med motor etter montering. Tror jeg lar være..
Lønnsomt er vel et rimelig relativt ord? Tror vi kan være enige om at BIL generelt ikke er lønnsom i Norge, og HK koster uansett (i Norge mer enn andre steder). En kan liksom ikke "måle" opplevelsen med å få mer sprut i bilen sin i kroner og ører. Det må nesten bli opp til hver enkelt, og hvilken prioriteringer og interesser en har. Likevel, et fint eksemplar av MX5/Miata med turbokonvertering kan være mye billigere en mange andre typer biler med langt mindre HK og "fun-faktor". Billigeste BMW Z3 å oppdrive på finn.no er en 96 modell 1.8. Ville ikke hatt den om de kastet den etter meg engang.
Men for å være helt ærlig, mine første 4 år med min 116HK Miata var supre, men kan overhodet ikke sammenlignes med de 3 siste ukene etter at jeg installerte kompressoren med 8PSI. Bilen har endelig fått motoren den fortjener, koste hva det koste vil....
Hvem har fått problem med motoren? Har faktisk ALDRI hørt om noen som har fått problem med selve motoren? Enkelte har laget suppe av bakakslingen med en liten Greddy 160HK kit, mens andre kjører 225HK uten problemer. Det kan mao. ha litt med måten en kjører på. Jeg tror jeg skulle klart å kverne bakakslingen med de originale 116HK hvis jeg virkelig gikk inn for det. Girkassen har jeg heller aldri hørt noen har klart å ødelegge. Clutch bør byttes når en nærmer seg 200 HK.
Må bare si meg 100% enig i det Hans skriver. Uansett turbo eller kompressor - med et fornuftig bruk - og med det mener jeg ikke at man IKKE skal bruke kreftene - tåler 1,6 motoren 200 hk uten problemer. Det samme gjør både diff og clutch. Skal man imidlertid se blårøyk i hvert lyskryss klarer man å ødelegge bilen selv med originale 115 hk!
Litt off topic, jeg har en blodtrimma MX-5 1.8 NA i GranTurismo 3 på Playstation 2, den har 370 hk med Stage 3 turbokit. Er vel ikke i nærheten av virkeligheten eller troverdigheten det vell??
Men morro på banen da, synes det er det beste bilspillet pr.dags dato, enda det er fra 2001.
er det noen som har mye peiling på turbo til mx5 1.6??
jeg har tenkt å kjøpe meg et turbo kit som klarer å gi min bil ca. 220HK.
uten å ødelegge bilen min...
aznmiata wrote:takk skal du ha!
så FM2 turbo er bedre enn Greddy sitt kit til 55000kroner??
Pratet litt med hf-mx5 om dette. Han mente at GReddy sitt store kit hadde en stor svakhet i forhold til ECU. FM2 bruker vel link ECU ? husk at du trenger en clutch også.. 220hk kitet til greddy med orginal clutch fører til blårøyk i store mengder
Mx5 -91 HT 15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
Koster ikke FM2 turboen like mye som en JR kompressor ?
aznmiata wrote:da satser jeg på fm2 turboen!:)
flyinmiata leverer også clutch sammen med turbo kitet??
hva med bremser da? klarer de org bremsene så mye HK ??
vil helst ha et turbo kit som ikke ødelegger bilen helt i løpet av de første årene etter konverteringa.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive