Hei Allesammen ! (reg reim røket...)
Moderator: Styremedlemmer
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Tror nok ikkje det er kommet noe nedi her. det kan vera mye som kan vera årsaken til dette, men er nok reima di, hadde du høyt turtall da dette skjedde eller, og med planet topp kanskje større kam enn oem, og masse koks i disse sporene som ventilene skal nedi ved remslitasje så skjer dette.. kjipt dette i grunn, men er da egentlig bare å bygge opp igjen, stempler er ikkje så alt for dyrt, og topper selger de overhalt på www.ebay.com. Man kan også bruke en 323 16v blokk, disse er billige på huggerne.. da slipper man stress med å finne deler til mx5 som er litt mer skjeldne,, Eg brukte en mx3 blokk i naen min denne var en 1.6 16v sohc bolt on dette......
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
skjønner, men hva trenger jeg egentlig da ?
Er ikke så interessert i å starte ett nytt prosjekt med dette her. Tiden har lært meg at prosjekter er dyrt, SVINDYRT. Kunne tenke meg en komplett motor fra en annen bil som jeg vet fungerer, så jeg får kjørt litt og ikke bare skrudd. Bilen må uansett selges igjen til sommeren..
Irriterer meg at ikke bildelsenterene rundt omkring klarer å skille Mx3 fra MX5, har enda ikke funnet en hogger som har 1 slik motor i landet. Bare 2.0L V6'ern fra MX3 og en 1.8Liter..
Ingen her inne som vet om noen som kanskje har en slik motor eller vet hvor det er lurt å lete. Kanskje noen svenske internettsider ?
Begynner å bli lei av at bilen min har stått i over en måned nå
versåsnill noen !
Er ikke så interessert i å starte ett nytt prosjekt med dette her. Tiden har lært meg at prosjekter er dyrt, SVINDYRT. Kunne tenke meg en komplett motor fra en annen bil som jeg vet fungerer, så jeg får kjørt litt og ikke bare skrudd. Bilen må uansett selges igjen til sommeren..
Irriterer meg at ikke bildelsenterene rundt omkring klarer å skille Mx3 fra MX5, har enda ikke funnet en hogger som har 1 slik motor i landet. Bare 2.0L V6'ern fra MX3 og en 1.8Liter..
Ingen her inne som vet om noen som kanskje har en slik motor eller vet hvor det er lurt å lete. Kanskje noen svenske internettsider ?
Begynner å bli lei av at bilen min har stått i over en måned nå
versåsnill noen !
[X]1991 Sveitsisk Mazda MX-5
1989 Audi Coupe Quattro 20V
Da var Mx5tiden over for denne gang.
1989 Audi Coupe Quattro 20V
Da var Mx5tiden over for denne gang.
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
1.8 passer jo rett i vis du får med alle motorfester og innsug og grenrøret, ellers så har jo www.au2fast.dk garantert en motor liggende..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Har funnet ut at den motoren fra huggern var fra MX-3 og passer dermed ikke.
Har funnet en person som har en motor til salgs. Han hadde hatt ulyder i rådelagrene, fått skiftet rådelagrene, fungert ok en periode, så begynte han å plages med dårlig oljetrykk. Han hadde deretter fått konstatert av en "mazdakyndig" at det skyldes oljepumpa ikke hadde vært ordentlig skrudd til når rådelagrene hadde vært skiftet, han sa at det eneste man behøvde å gjøre var å ta ned bunnpanna og stramme oljepumpa, så skulle den være bra. Motoren er fra en amerikansk miata og har gått 90.000Miles. (Er dette for langt)
Pris 4000kr uten dynamo og starter.
Høres dette greit ut ?? Er det forskjell på den amerikanske og den andre motoren?? Effektforskjeller ? Annerledes fester?
Er desperat nå og det virker som dette er den eneste motoren i norge !
Har funnet en person som har en motor til salgs. Han hadde hatt ulyder i rådelagrene, fått skiftet rådelagrene, fungert ok en periode, så begynte han å plages med dårlig oljetrykk. Han hadde deretter fått konstatert av en "mazdakyndig" at det skyldes oljepumpa ikke hadde vært ordentlig skrudd til når rådelagrene hadde vært skiftet, han sa at det eneste man behøvde å gjøre var å ta ned bunnpanna og stramme oljepumpa, så skulle den være bra. Motoren er fra en amerikansk miata og har gått 90.000Miles. (Er dette for langt)
Pris 4000kr uten dynamo og starter.
Høres dette greit ut ?? Er det forskjell på den amerikanske og den andre motoren?? Effektforskjeller ? Annerledes fester?
Er desperat nå og det virker som dette er den eneste motoren i norge !
[X]1991 Sveitsisk Mazda MX-5
1989 Audi Coupe Quattro 20V
Da var Mx5tiden over for denne gang.
1989 Audi Coupe Quattro 20V
Da var Mx5tiden over for denne gang.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Det skal vel ikke vær noe forskjeller på disse nei... regner med at det er en 1,6 90-93 du snakker om no... 90000miles er vel ikke steintulent da... 4000 er jo ikke en skremmende pris heller
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
skjønner hva du mener, den er fra 11/92.
Men har litt dårlig erfaring med rådebanker som har vært utbedret og slurvete arbeid med løse oljepumper, men jeg får vel bare ta en sjangs, har jo en så og si komplett delemotor hvis det skulle være noe, delemotoren har jo den nye veiva, så hvis det skulle være noe problemer med rådene/veiva kan jeg jo bare skifte over!
Virker som det er den eneste motoren i Norge+Sverige nå så har vel ikke så mye valg
Men har litt dårlig erfaring med rådebanker som har vært utbedret og slurvete arbeid med løse oljepumper, men jeg får vel bare ta en sjangs, har jo en så og si komplett delemotor hvis det skulle være noe, delemotoren har jo den nye veiva, så hvis det skulle være noe problemer med rådene/veiva kan jeg jo bare skifte over!
Virker som det er den eneste motoren i Norge+Sverige nå så har vel ikke så mye valg
[X]1991 Sveitsisk Mazda MX-5
1989 Audi Coupe Quattro 20V
Da var Mx5tiden over for denne gang.
1989 Audi Coupe Quattro 20V
Da var Mx5tiden over for denne gang.
.. og automat-miata/mx5 med 90 ponnier..
**Hadde glatt tatt det lille ekstraarbeidet med 1.8 konvertering hadde motoren min røket
Men er jo litt som skal stemme der også da.. som f.eks. tilgang på en SLIK delemotor
Manual og komplett "kit" for 1.6-1.8 konvertering har de hos flyinmiata.
Sjekk ut http://www.flyinmiata.com/index.php?dept=67
**Hadde glatt tatt det lille ekstraarbeidet med 1.8 konvertering hadde motoren min røket
Men er jo litt som skal stemme der også da.. som f.eks. tilgang på en SLIK delemotor
Manual og komplett "kit" for 1.6-1.8 konvertering har de hos flyinmiata.
Sjekk ut http://www.flyinmiata.com/index.php?dept=67
Da fant jeg ut at denne såkalte "løse oljepumpe" var at halvparten av veivlagerne lå knust oppi bunnpanna.. Har funnet ut at jeg skal flytte veiva fra den gamle motoren inn i den "nye"..
Vet at dette ikke er helt etisk riktig med tanke på at de har forskjellige slitemønstre osv. men tror det vil gå bra hvis jeg kjøper nye veivlagere.. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette og eventuellt hva mer jeg trenger enn dette?
Håper på svar, savner bilen min nå!
Vet at dette ikke er helt etisk riktig med tanke på at de har forskjellige slitemønstre osv. men tror det vil gå bra hvis jeg kjøper nye veivlagere.. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette og eventuellt hva mer jeg trenger enn dette?
Håper på svar, savner bilen min nå!
[X]1991 Sveitsisk Mazda MX-5
1989 Audi Coupe Quattro 20V
Da var Mx5tiden over for denne gang.
1989 Audi Coupe Quattro 20V
Da var Mx5tiden over for denne gang.
Re: Hei Allesammen ! (reg reim røket...)
Bra du har fått tak i motor, men med tanke på en så stor reparasjon så kort tid etter kjøp av bilen ville jeg kontaktet Forbrukerrådet.Kusk1 wrote: Har hatt bilen i 2 måneder nå og så smalt det.
Helt klart en sak som kan gi deg litt kroner tilbake.......
X 94 MX5 1,8