Understellsbehandling
Moderator: Styremedlemmer
-
- 2000 RPM
- Posts: 302
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Hordaland
- Status: Offline
Understellsbehandling
Hadde sikkert ikke skadet med en understells/hulrommsbehandling på bilen.
Noen som har erfaring med hvilke produkter som er best, og hvor mye jeg må rekne med å betale?
Noen som har erfaring med hvilke produkter som er best, og hvor mye jeg må rekne med å betale?
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Jeg behandlet en C 250 T tdt og en Caddy og betalte 3000 for begge.
Har lyst til å behandle Miataen også for å få bittelitt lyddemping.
Har lyst til å behandle Miataen også for å få bittelitt lyddemping.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
betalte 4000kr for rustsveising av en kanal og total understellsbehandling og hulromsbehandling da plukket han av front fangere bakfangere og innerskjermer skvettlapper osv... meeeget bra jobb for han steamer ned bilen først og der som var antydning til rust der sandblåste han og lakket og understellsbehandlet over der igjen;) og ny bodyshut nederst på bilen
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Rustsvesing på en Miata/MX5 ? trodde det var et fremmedord..
glaibilenmin wrote:betalte 4000kr for rustsveising av en kanal og total understellsbehandling og hulromsbehandling da plukket han av front fangere bakfangere og innerskjermer skvettlapper osv... meeeget bra jobb for han steamer ned bilen først og der som var antydning til rust der sandblåste han og lakket og understellsbehandlet over der igjen;) og ny bodyshut nederst på bilen
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
-
- 2000 RPM
- Posts: 302
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Hordaland
- Status: Offline
Japanske biler har aldri vært kjent for å være særlig motstandsdyktige mot rust. MX5 er nok bedre enn gjennomsnittet, men også denne bilen har sine rustfeller (selv om ikke alle vil innrømme det). Ta en kikk på bildene nederst på http://mistersnuggel.de/Technik/Konserv ... erung.html for å se hvordan det kan gå.
Bakkant på kanalene er et utrolig sårbart punkt. Dersom dreneringens-punktene i kanalen går tett ligger vannet og flyter inni kanalen, og det begynner å ruste fra innsiden. På utsiden er alt tilsynelatende OK, men i det øyeblikket en liten rustboble dukker opp er he***te løs. Det som ser ut som en liten rustboble på 5mm ender opp som omfattende rustsveising.
Har dessverre denne skaden på begge sider på min bil pga slurv fra tidligere eiere som ikke har staket opp dreneringen regelmessig.
Bakkant på kanalene er et utrolig sårbart punkt. Dersom dreneringens-punktene i kanalen går tett ligger vannet og flyter inni kanalen, og det begynner å ruste fra innsiden. På utsiden er alt tilsynelatende OK, men i det øyeblikket en liten rustboble dukker opp er he***te løs. Det som ser ut som en liten rustboble på 5mm ender opp som omfattende rustsveising.
Har dessverre denne skaden på begge sider på min bil pga slurv fra tidligere eiere som ikke har staket opp dreneringen regelmessig.
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: Understellsbehandling
I en tidligere diskusjon, ble dette sagt:
Hei
Har en bekjent som driver med understellsbehanling på Jessheim.
Han tar kr.800,00. Gjør god jobb, sprøyter inn i kanaler og dører, demonterer innerskjermer. Han bruker en blanding av motorsagolje og tektyl. Jeg tar min MX en gang i året. Han anbefaler dog å vente til våren til det blir tørt i været igjen. Dersom du vil snakke med ham er tlfnr. følgende: Priv. 63975757, arb. 64803267, mob. 92456750
Mvh
Pelle
Hei
Har en bekjent som driver med understellsbehanling på Jessheim.
Han tar kr.800,00. Gjør god jobb, sprøyter inn i kanaler og dører, demonterer innerskjermer. Han bruker en blanding av motorsagolje og tektyl. Jeg tar min MX en gang i året. Han anbefaler dog å vente til våren til det blir tørt i været igjen. Dersom du vil snakke med ham er tlfnr. følgende: Priv. 63975757, arb. 64803267, mob. 92456750
Mvh
Pelle
John_91BRG wrote:Hadde sikkert ikke skadet med en understells/hulrommsbehandling på bilen.
Noen som har erfaring med hvilke produkter som er best, og hvor mye jeg må rekne med å betale?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Bak festet for setebeltet.
I "plastskåla" der er det et hull. Det er dreneringen.
I "plastskåla" der er det et hull. Det er dreneringen.
glaibilenmin wrote:noen som vet kor desse dreneringen er??
bare for å sjekke dei;)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- 2000 RPM
- Posts: 302
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Hordaland
- Status: Offline
Det var ikke denne dreneringen jeg tenkte på, selv om den også skal stakes opp med jevne mellomrom.Bak festet for setebeltet.
I "plastskåla" der er det et hull. Det er dreneringen.
Mazda har gitt ut en service bulletin
http://www.miata.net/garage/tsb/s034_94.html som beskriver den prosedyren jeg tenkte på. Legg merke til at hullene bør borres opp til 8mm.
Her er et annet skrekkeksempel på hvordan det kan gå:
http://miata.cardomain.com/memberpage/311861/2
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Nytt for meg.
Jeg skal hvertfall sjekke... Og kansje ta fram borrmaskina..
Jeg skal hvertfall sjekke... Og kansje ta fram borrmaskina..
John_91BRG wrote:Det var ikke denne dreneringen jeg tenkte på, selv om den også skal stakes opp med jevne mellomrom.Bak festet for setebeltet.
I "plastskåla" der er det et hull. Det er dreneringen.
Mazda har gitt ut en service bulletin
http://www.miata.net/garage/tsb/s034_94.html som beskriver den prosedyren jeg tenkte på. Legg merke til at hullene bør borres opp til 8mm.
Her er et annet skrekkeksempel på hvordan det kan gå:
http://miata.cardomain.com/memberpage/311861/2
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive