il motorsport i tyskland

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
B-rover
0 RPM
0 RPM
Posts: 29
Joined: 15 Sep 2003, 02:00
Location: Fredrikstad
Contact:
Status: Offline

il motorsport i tyskland

Post by B-rover »

noen som har bestilt noe derfra? så en fin front jeg kunne tenke meg der se :)

åssen er dem på leveringstid osv? er ikke noe lignende buethe motorsport?

regner med at jeg får det bestilt til jobben i Sverige,så slipper vel endel moms osv på delene.. 8)

mvh
B-rover
'97 Volvo S40 2,0
BC94377
Tommy E.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

lurer jeg litt på også, de har no smådeler jeg sikler litt på
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: il motorsport i tyskland

Post by EspenAndre »

B-rover wrote:
åssen er dem på leveringstid osv? er ikke noe lignende buethe motorsport?
Har vært i butikken hans i tyskland , og han virket absolutt seriøs. Ryddig og ren butikk selv om det sto 2-3 biler der til modifisering..

Er vel ikke alle priser som er helt konkuransedyktige.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
B-rover
0 RPM
0 RPM
Posts: 29
Joined: 15 Sep 2003, 02:00
Location: Fredrikstad
Contact:
Status: Offline

Post by B-rover »

okai,hvor i Tyskland er det denne butikken ligger?
er jo ikke redd for å kjøre ett stykke jeg så :)

mvh
B-rover
'97 Volvo S40 2,0
BC94377
Tommy E.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

IL Motosport
Innungstr. 1
50354 Hürth-Gleuel
Germany



her kan du få vite hvor du skal kjøre....
http://www.expedia.com/pub/agent.dll?qscr=mrfn
(eller bare få kart over området)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: il motorsport i tyskland

Post by HansT »

EspenSort92 wrote:
B-rover wrote:
åssen er dem på leveringstid osv? er ikke noe lignende buethe motorsport?
Har vært i butikken hans i tyskland , og han virket absolutt seriøs. Ryddig og ren butikk selv om det sto 2-3 biler der til modifisering..

Er vel ikke alle priser som er helt konkuransedyktige.
Jeg har også besøkt Ingo i butikken hans i Tyskland. Kjøpte bl.a. eksonsanlegg med doble potter bak, JR FreeFLow katalysator og diverse småting. Han gjorde forsåvidt et greit inntrykk dengang, men for å være helt ærlig unngår jeg så lang som mulig å handle hos han.

Grunnen til det er flere;

Han er langt fra seriøs når det gjelder å trekke fra tysk moms. Jeg har nemlig også handlet flere ganger senere hos han, og han har rett og slett spillt dum de gangene jeg har bedt om at han trekker fra Tysk moms, og unngår å trekke dette konsekvent. Til sammenligning har jeg ALDRI hatt problemer med dette når jeg handler med firma i England.

Videre oppdaget jeg ved en tilfeldighet på bankutskriften min at han engang hadde trukket et beløp jeg hadde handlet for på noen tusen kroner 2 ganger! Første gang når jeg handlet, og så plutselig var samme beløpet trukket igjen 2,5 uke senere. Når jeg sendte mail til han og påpekte dette var han plutselig tausheten selv. Etter 4 mailer, og jeg truet med å ta kontakt med VISA fikk jeg til slutt svar, og etter enda en uke var til slutt pengene mine tilbake på konto. Eneste unnskyldning var at det hadde oppstått en liten saksbehandlingfeil hos han, men han hadde det tydligvis ikke travelt med å betale tilbake når jeg påpekte dette i første mail. I det hele tatt var han overhodet ikke ydmyk i sine beklagelser. Totalt gikk det nesten en mnd. fra han hadde trukket beløpet andre gang, til jeg fikk det tilbakebetalt.

Iforb. med at jeg handlet katalysator hos han, var denne feil når jeg kom hjem for å montere den på bilen. Den hørte til en 1.8 liter, men lå faktisk oppi esken for 1.6. Okey, ærlig feil det, men måten han deretter oppførte seg på ble litt feil. Jeg ringte han, og han beklagde seg, og lovte at hvis jeg sendte han katalysatoren, og la en lapp inni esken med oversikt over hvor mye jeg måtte bruke i frakt, skulle han returnere den korrekte katalysatoren til meg, og legge inni et beløp i Euro tilsvarende det jeg måtte legge ut ekstra i frakt. Etter 3-4 uker kom ny katalysator med en 10-kroners reklamelighter oppi, ikke en eneste Euro. Jeg mailet han og påpekte at jeg synes det var litt dårlig at han først lovet meg noe, og deretter bare la en lighter med. Da burde han faktisk ikke lovet noe i det hele tatt. Da spilte han bare dum i neste mail, og unngikk å svare direkte... bare en masse svada om at han beklaget hvis jeg ikke likte lighteren...

Jeg har de siste 4 årene handlet mye MX5-Miata deler på Web, fra Sverige, Tyskland, England og USA, og har ikke NOE VONDT å si om noen av de jeg har handlet fra. Servicen har vært topp hos alle, med 1 unntak dessverre, ILMotorsport.

I tillegg til at han er dyr i utgangspunktet, og med dagens høye Eurokurs, synes jeg ikke det svarer seg å handle hos han. Det siste året har jeg kun handlet fra USA, og med dagens lave dollarkurs har jeg kommet mye billigere ut, selv om frakt er høyere.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

8) Kan bare skrive under på det Hans T sier: vær veldig OBS ved handling fra Ilmotorsport - Ingo Leidinger er en typisk tysk "luring". Jeg kjøpte inn diverse til to biler for etpar år siden - bestillingen kom på over 30.000.- norske kroner. Han "glemte" å trekke fra tysk moms! Fikk riktignok pengene etter en stund, men det er ikke spesielt hyggelig når man blir forsøkt lurt, og det burde være unødvendig. Utrolig nok ser det ut til at engelske firma i dag er vesentlig mer seriøse enn tyske - tidene forandrer seg!
User avatar
PKD
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 388
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Status: Offline

Re: il motorsport i tyskland

Post by PKD »

HansT wrote:
Han er langt fra seriøs når det gjelder å trekke fra tysk moms. Jeg har nemlig også handlet flere ganger senere hos han, og han har rett og slett spillt dum de gangene jeg har bedt om at han trekker fra Tysk moms, og unngår å trekke dette konsekvent. Til sammenligning har jeg ALDRI hatt problemer med dette når jeg handler med firma i England.
Dette stemmer bra med mine erfaringer også. Selv om jeg presiserte i bestillingen at tysk moms ikke skulle legges til kjøpesummen, var det likevel lagt til i fakturaen og trukket fra mitt Visa-kort.
Jeg skal sende en mail for å gjøre ham oppmerksom på dette, men siden det utgjør en forholdsvis liten sum kommer jeg antakelig ikke til å krige for å få det tilbake. Det er kanskje det han regner med også....
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition

Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
User avatar
B-rover
0 RPM
0 RPM
Posts: 29
Joined: 15 Sep 2003, 02:00
Location: Fredrikstad
Contact:
Status: Offline

Post by B-rover »

okai,takk for alle svar, prøver å finne fanger ett annet sted heller jeg da :)

mvh
B-rover
'97 Volvo S40 2,0
BC94377
Tommy E.
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

B-rover wrote:okai,takk for alle svar, prøver å finne fanger ett annet sted heller jeg da :)

mvh
B-rover
Jeg vil ikke med mitt innlegg lenger oppe kategorisk si at du ALDRI må handle hos ILMotorsport, og personlig kan det nok hende at jeg "til nøds" handler hos Ingo igjen. MEN, dersom jeg finner samme vare hos andre vil jeg nok foretrekke å handle der istedet.

Dersom du likevel velger å handle med han, bør du ihvertfall "passe på" litt, for som Frode også nevner over her, Ingo er en "luring. For meg er det egentlig ubegripelig at noen "gidder" å drive på sånn for noen småpenger. Han driver tross alt nå etterhvert en ganske så stor virksomhet. Men noen "lærer" visst aldri....
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

B-rover wrote:okai,hvor i Tyskland er det denne butikken ligger?
er jo ikke redd for å kjøre ett stykke jeg så :)

mvh
B-rover
tydelig at andre ikke har samme erfaringer som meg.. men hvis du vurderer å kjøre ned, så er det jo større mulighet å kontrollere kjøpet selv..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
B-rover
0 RPM
0 RPM
Posts: 29
Joined: 15 Sep 2003, 02:00
Location: Fredrikstad
Contact:
Status: Offline

Post by B-rover »

joda,får jo kontrollert da,får ta det nærmere sommern eventuelt,skal vel brått en tur sydover uansett,om kjerringa ikke setter seg for mye på bak-beina :) går vel greit :)
'97 Volvo S40 2,0
BC94377
Tommy E.
Post Reply