Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
Du kan gange med 2 så kan du tenke deg hva eg går glipp av, hadde jo holdt til felger og dekk til golfen til dama dette,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
føler med danskene.. de ligger på førsteplass i dyrest bilhold med tanke på avgifter.. (norge er selfølgelig god nummer to på den listen) trodde ikke at det gikk ann å ha verre avgifter enn i norge, men der tok jeg feil..
Hvis årsavgiften faktisk kom oss billister tilgode, så skulle jeg betalt med glede. Men det kjipe er at denne avgiften bare går rett i det "store sluket". Dessuten betaler vi så sinnsykt mye i andre avgifter som er relatert til bilbruk, f.eks bensinavgift, engangsavgift ved kjøp av ny bil, omregistreringsavgift osv osv.. Likevel blir "alle" nye veiprosjekter del eller helfinansiert med bompenger. Og veiene som allerede ligger der forfaller mer og mer. Etterslepet på vedlikehold bare øker og øker for hvert år.
enig miatajon... de pengene som går til "alle" må trekkes fra alle også, som ordinær skatt.. ikke kalle det noe annet og trekke litt her og litt der for at det ikke skal høres så voldsomt ut!
I tillegg koster det mye mer å trekke skatter og avgifter på denne måten enn om det meste hadde blitt trukket som ordinært... men vi skal jo holde folk i arbeid også... folk som skal ha lønn for å holde orden og kreve inn alle de forskjellige avgiftene...
alt for mye unødvendig kontorfolk i dette landet, spesielt i stat og kommune
...synes jeg
_mx5_Rune_ wrote:føler med danskene.. de ligger på førsteplass i dyrest bilhold med tanke på avgifter.. (norge er selfølgelig god nummer to på den listen) trodde ikke at det gikk ann å ha verre avgifter enn i norge, men der tok jeg feil..
er dette riktig når man tar alt i betraktning? hvis vi legger alt på, så tror jeg det vil være dyrest pr kjørte km i norge (med samme bil)
danmark er det landet som det er dyrest å eie en ny bil i et år ja.. leste det på nettet rundt juletider, lurer på om det var på bilnorge.no eller noe slikt om jeg ikke husker feil..
er forøvrig helt enig i miatajon..
Er definitivt ikke et forsøk på å forsvare staten, men skal slike "regnestykker/sammenligninger" bli korrekt må man ta hensyn til gj.snitt inntekt som er relativt høy i Norge. Bensinprisene i Norge er faktisk relativt lave på europeisk skala når man tar det i betraktning. Nybilavgiftene derimot... Er forøvrig helt enig med miatajon!
Ser av dette regnestykket at staten bruker 31 av 54mrd av bilrelaterte avgifter på "andre ting" 8O
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG -07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX