Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Da var årets første tur unnagjort, og da jeg gikk over bilen for å sjekke tilstanden så jeg til min forskrekkelse at det hadde kommet rust blemmer like over jekke punktet på passasjer siden...
Det er ikke rustet hull, eller store blemmen det er snakk om
(krone stykke størrelse) så jeg skal få pusset det vekk så snart som mulig for å ungå at det sprer seg, men det var h..... så irriterende
Dersom blemmen er på kanalen ved det bakre jekkfestet, kan du være i deep shit my friend.
Dette er ofte første tegn på at kanalen ruster fra innsiden. Dessverre er dette en vanlig feil på NA, og rustsveising er eneste som hjelper.
Hadde selv noen småflekker på kanalene jeg ikke trodde var så alvorlig, men i løpet av et par sesonger var rustangrepet såpass stort at sveising var eneste mulighet
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
Får krysse fingrene om at det ikke er kanalen som er blitt angrepet, men er det nå det som har hendt, så får en nå bare ta det der i fra.....
skal sjekke det i morra.
Grunnen til at dette var første turen er hovedsaklig at jeg bor i finnmar, men også at jeg jobber turnus, noe som har medført at jeg ikke har hat fri i perioder da det har vært vær til å ta ut bilen.....
Hadde samme problem på min NA, men ble utrolig lettet da jeg begynte på det.
Fant da ut at det kun var Tectyl-belegget som hadde laget rustblemme. Under var metallet like blankt som de herligste chromefelger
Fjernet den dårlige Tectyl'en, la på nytt og lakkerte hele kanalen.
Jonaldo wrote:Hadde samme problem på min NA, men ble utrolig lettet da jeg begynte på det.
Fant da ut at det kun var Tectyl-belegget som hadde laget rustblemme. Under var metallet like blankt som de herligste chromefelger
Fjernet den dårlige Tectyl'en, la på nytt og lakkerte hele kanalen.
hehe .etter eg kjøpte bilen å begynte å plukke den ned for lakk,fant eg fort ut at der var rust på begge kanalene, måtte bytte ut 10x20 cm i bak kant på begge sider. de ser ofte ikke så alvårligt ut på utsida,rusten komer innenfra å vil bare bli verre med tida.ser en rustblemer bak på kanalene er de bare å belage seg for rustsveising, har måttet gjort de på 3 ta mine egne mx5 er+ et par andre.....dette er et vaneligt problem på mx5
Skulle kanksje gravd litt dypere jeg da..... Så helt bra ut på metallet under Tectyl'en, men det kan jo være grunnarbeidet til amatøren meg som ikke var bra nok før lakkering