Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Fikk endelig den nye coilen i dag. (Det var riktig som Cartman skrev i et tidligere innlegg: Bilen gikk bare på to sylindre, både nr 1 og 4 var død). 30 min etter at jeg henta coilen på posten var den montert. Bilen starta som en drøm og har funka perfekt i hele kveld. (Har brukt MX5'en noen få ganger de siste ukene, da den har som regel startet OK når den var kald.)
Bestilte coilen for tre uker siden, en mandag kveld. Ble sent fra IL Motorsport på tirsdag, ankom Oslo på fredag. Ble liggende der til neste onsdag da jeg fikk et brev om å oppgi pers.nr. Sente svar tilbake samme dag. Etter en uke (sist onsdag) ble jeg en utålmodig, ringte posten og reiv en tanke kjeft. Svar: bla,bla,bla(Sein postgang, ikke A-post, dvs bedriftspakke, osv). Dette hjalp. Coilen ankom Trondheim på torsdag, og fredag var Coilen klar for avhenting på lokalt postkontor. Postgang: 3 dager fra IL Motorsport til Oslo, 2 uker fra Oslo til Trondheim. (PS: Bestiller jeg noe annet en annen gang fra IL Motorsport vil det gå raskere, da jeg nå er registrert på posten slik at pakken blir vidresent til Trondheim med det samme).
Takk til dere alle for gode råd og tips.
etter mye banning, fant jeg ut at det er kontakten til en ene coil delen (?) som har dårlig kontakt. tenkte å nappe det fra hverandre i morgen, og se over om det er no gæli der.
Hvordan går det med coilen? Dersom det er coilen som er defekt kan jeg sende deg min gamle. Som du har sett består coilpakken av to like coiler montert inn i ei ramme. På min er coilen til sylinder 1 og 4 defekt, mens coilen til nr 2 og 3 er OK. Det er bare å skru av denne å bytte med din defekte.
Etter hva leg har hørt rammer dette 1999 og 2000 mod med 1.8 l motor. Den nye coilen jeg fikk hadde et annet delenummer enn den gamle, og skal være en forbedret versjon.
Steinar wrote:Hvordan går det med coilen? Dersom det er coilen som er defekt kan jeg sende deg min gamle. Som du har sett består coilpakken av to like coiler montert inn i ei ramme. På min er coilen til sylinder 1 og 4 defekt, mens coilen til nr 2 og 3 er OK. Det er bare å skru av denne å bytte med din defekte.
Steinar
har funnet ut at det er sokkelen til nr. 2 og 3 som er kranglete, men er bare å dytte den inn mot motoren (framover) så der den som ei klokke...
kunne fint sendt den over ja sier ikke nei takk, med den prisen på ny..
ikke bare 1.8 litere dette rammer hadde dette på min 1.6 NB, den hadde rulla 80-90 tusen da dette begynte å skje. Drev også å fikkla med ledningene bak på coilen i håp om dårlig kontakt, men coilen ble bare værre og værre. Skifta den. 5-6 tusen orginal hos mazda. Har enda ikke merka noe på min 1.8 l NB, men jeg bare venter til det skal skje..kom over en tråd som stod på engelsk, der dette var ganske vanlig når bilen nådde rundt det antall km. Men husker ikke hvor.
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---