bremsene mine piper ved crusing :(

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999
Status: Offline

Post by biXen »

Ene min piper av og til når jeg bremser, hva tyder det på da? :o
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
PKD
2000 RPM
2000 RPM

Post by PKD »

Jeg har opplevd at selve bremsebelegget har løsnet fra stålplaten det sitter på. Da vil bremsebelegget ligge å vibrere mellom skiven og nevnte plate, og dette gir en tynn pipende lyd ved konstant hastighet. Lyden vil forsvinne midlertidig ved et lite trykk på bremsepedalen, samt øke eller minske i styrke ved svinging.
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition

Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
mx-5dude
0 RPM
0 RPM

Post by mx-5dude »

jeg fant løsningen på mitt problem hvertfall. på enkelte av klossene( ikke alle) satt det en metalklips, som skal legge seg intil skiva å lagepipelyd når bremsebelleget er slitt ned for mye. den ene klippsen på min kloss må ha vært av feil type, for den var mye lengre en de andre klippsene, dermed la den seg inntil skiva nå og da å lagde FÆL pipelyd.

but now the problem is solved with new brakeshoes :D
nb mx-5 1,8 -00. jr komp. obx 4-1 header, med thermo-tec. fm midpipe å kat. cobalt bakpotte. cool-tek olje kjøler. magnecor wires å ngk plugger. walbro pumpe. 17" hjul
steffen
7200 RPM
7200 RPM

Post by steffen »

Thamun wrote:Fikk det på min da jeg bytta klosser bak. Er sikkert et vanlig problem. Smorte klossene inn med kobberpasta da jeg bytta, men får piping av og til når jeg rygger. Dette er orginale klosser.
Jeg håper virkelig ikke du tok kobberpasta på klossene, men på glidesporene derimot :)
Rasmus79
1000 RPM
1000 RPM

Post by Rasmus79 »

Jeg sprayet bare hele bremseskiven liberalt med 5-56.
Løste alle problemer......
Last edited by Rasmus79 on 11 Jul 2006, 00:26, edited 1 time in total.
Thamun
6500 RPM
6500 RPM

Post by Thamun »

steffen wrote:
Thamun wrote:Fikk det på min da jeg bytta klosser bak. Er sikkert et vanlig problem. Smorte klossene inn med kobberpasta da jeg bytta, men får piping av og til når jeg rygger. Dette er orginale klosser.
Jeg håper virkelig ikke du tok kobberpasta på klossene, men på glidesporene derimot :)
La jo selvfølgelig ikke pasta på selve bremsebelegget! All piping hadde sikkert blitt borte, men også bremseeffekten :lol: La pastaen bak på klossen der den tar mot kalipperen.
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link

-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
Post Reply