bremsene mine piper ved crusing :(
Moderator: Styremedlemmer
Jeg har opplevd at selve bremsebelegget har løsnet fra stålplaten det sitter på. Da vil bremsebelegget ligge å vibrere mellom skiven og nevnte plate, og dette gir en tynn pipende lyd ved konstant hastighet. Lyden vil forsvinne midlertidig ved et lite trykk på bremsepedalen, samt øke eller minske i styrke ved svinging.
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
jeg fant løsningen på mitt problem hvertfall. på enkelte av klossene( ikke alle) satt det en metalklips, som skal legge seg intil skiva å lagepipelyd når bremsebelleget er slitt ned for mye. den ene klippsen på min kloss må ha vært av feil type, for den var mye lengre en de andre klippsene, dermed la den seg inntil skiva nå og da å lagde FÆL pipelyd.
but now the problem is solved with new brakeshoes
but now the problem is solved with new brakeshoes

nb mx-5 1,8 -00. jr komp. obx 4-1 header, med thermo-tec. fm midpipe å kat. cobalt bakpotte. cool-tek olje kjøler. magnecor wires å ngk plugger. walbro pumpe. 17" hjul
La jo selvfølgelig ikke pasta på selve bremsebelegget! All piping hadde sikkert blitt borte, men også bremseeffektensteffen wrote:Jeg håper virkelig ikke du tok kobberpasta på klossene, men på glidesporene derimotThamun wrote:Fikk det på min da jeg bytta klosser bak. Er sikkert et vanlig problem. Smorte klossene inn med kobberpasta da jeg bytta, men får piping av og til når jeg rygger. Dette er orginale klosser.

- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun