Bremser og turbogodkjenning..

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Thamun
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 506
Joined: 20 Sep 2005, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Bremser og turbogodkjenning..

Post by Thamun »

Noen som tror det er enklere å få bilen godkjent med turbo dersom man har borra og slisede bremseskiver?? Vet ikke om slike skiver gir bedre bremseeffekt, eller bare at de kjøler mer. Er jo mindre kontaktområde på slike skiver.

Har 1.8 NB bremser foran, de skal da ihvertfall være gode nok for 130 hk.
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link

-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Må huske hvem du skal til...

Dem må hverfall være TÜV godkjente da :)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
TweetMX5
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 233
Joined: 24 Jul 2006, 02:00
Location: Oslo
Status: Offline

Post by TweetMX5 »

Du får betraktelig bedre bremser med f.eks. EBC sine Greenstuff (redstuff på bane) klosser og slissede/borede skiver. Da STOPPER Mazdaen din ;)
1994 Mazda Mx5 1,8L British Racing Green.

Hardtop
16" OZ Racing
Angel Eyes
User avatar
Thamun
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 506
Joined: 20 Sep 2005, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by Thamun »

Har redstuff klosser, men orginale skiver. Hvis man kun bytter til andre skiver som er i samme størrelse som de orginale, må de og godkjennes? Vi må vel fanken meg snart og sikkert godkjenne tennplugger og luftfilter også!
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link

-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3042
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

Tror aldri at jeg har hørt om noe "kontrollorgan" som har kicka på at folk har bytta bremser. Kanskje fordi de fleste bytter oppover til råere greier.

De er bare vanlige dødelige de også - og lar seg imponere av store, blanke og skinnende greier. :P
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
TweetMX5
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 233
Joined: 24 Jul 2006, 02:00
Location: Oslo
Status: Offline

Post by TweetMX5 »

EGENTLIG skal det vel godkjennes... Og jeg vet faktisk ikke hvor keene de er på det når det er redstuff-klosser som er såpass harde. Men det burde ikke være noe problem altså. Hvis ikke du møter samme mannen jeg møtte nå. *skytepåmannenmedsoftgun*
1994 Mazda Mx5 1,8L British Racing Green.

Hardtop
16" OZ Racing
Angel Eyes
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

hauk, jeg kan få problemer med godkjenning av min pga bremsene som faktisk bremser bra..
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3042
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

HF-mx5T wrote:hauk, jeg kan få problemer med godkjenning av min pga bremsene som faktisk bremser bra..
De vil ikke godkjenne fordi de bremser for bra? :)
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Redstuff klosser på org skiver er direkte bortkastet da redstuff er beregnet og produsert for slissa skiver
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
TweetMX5
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 233
Joined: 24 Jul 2006, 02:00
Location: Oslo
Status: Offline

Post by TweetMX5 »

Jeg ville tro redstuffklossene var såpass harde at de ikke er noe særlig å bruke på gata...? At det er bedre å sette på Greenstuff til vanlig kjøring og heller bytte om man skal på bane...?
1994 Mazda Mx5 1,8L British Racing Green.

Hardtop
16" OZ Racing
Angel Eyes
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

"ulempen" med redstuff når du kjører på vei er at dei trenger litt oppvarmingstid før dei fungerer normalt...
Ulempen ved å bruke org skiver er at da blir klossene glasserte å funker dårligere
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
Thamun
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 506
Joined: 20 Sep 2005, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by Thamun »

Har faktisk ikke montert redstuffklossene enda, så det var jo bra :D Kanskje jeg ikke gidder å bruke dem med mindre jeg kjører på bane da. Hva må man ut med for slissa og borra skiver i ok kvalitet som ikke blir full av rust med en gang?
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link

-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Skal du ha ok borra og slissa skiver så kjøper du enten brembo max eller ebc turbogroove
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Brembo Max får du ikke til MX5
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

EBC-slissede skiver er standard skiver som det er frest spor i. Piss...
Hvor mange racerbiler eller seriøste sportsbiler har slike klossete fete slisser som fjerner 30% av kontaktflaten på selve skiven ?
Porche har hullborrede skiver så det kan man faktisk tro på men slissede standard skiver har jeg ingen tro på.
Jeg vil anbefale å kjøpe den Spec-miata pakken de selger hos adrenaline racing. Jeg har det på bilen min nå og det er helt OVERLEGENT alt annet som har sittet på mine tidligere biler. Jeg kan kjøre 30-runder i strekk på rudskogen uten noe som helst form for fading i 25+ varmegrader, turbo og gateslics. Dette er helt plaine skiver med ekstremt gode klosser og racing bremseveske.
Jeg har talt.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Post Reply