Hva er snittalderen på den norske MX-5/Miata brukeren?
Moderator: Styremedlemmer
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
26 år. hatt bilen i snart ett år. Hatt mye morro. både vinter som sommer.
Var også en av de som egentlig ikke kjente så godt til mx5 før en kompis tipsa meg om den. (hadde lyst på en "sporty" bil.. helst bakhjulstrekk).
så etter litt leting ble den mx5 frem for 200sx da kona også skulle kjøre den til og fra jobb. også på vinteren. så isteden for at kona skulle kjøre seg i hjææl på vintern med nesten 200hester ble det enn godt balansert miata med litt mindre hester. angrer ikke selv om det kanskje blir en 200sx på meg etterhvert.
Var også en av de som egentlig ikke kjente så godt til mx5 før en kompis tipsa meg om den. (hadde lyst på en "sporty" bil.. helst bakhjulstrekk).
så etter litt leting ble den mx5 frem for 200sx da kona også skulle kjøre den til og fra jobb. også på vinteren. så isteden for at kona skulle kjøre seg i hjææl på vintern med nesten 200hester ble det enn godt balansert miata med litt mindre hester. angrer ikke selv om det kanskje blir en 200sx på meg etterhvert.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
- Pelle
- 7200 RPM
- Posts: 2410
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 300
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Takker for den Hauk.Hauk wrote:Da får du trøste deg med at du har en av de kuleste MX-5ene "her inne"... man skal være veldig forsiktig med å rangere i toppen, men den er ihvertfall der oppe.Pelle wrote:Ser ut til at jeg er eldstemann hittil, straks 60.
Det var hyggelig å hilse på deg på sjøflyhavna på siste klubbtreff.
Må si at bilen din var noe med det mest strøkne jeg har sett med tanke på alderen.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
23 år... Ble MX5 siden jeg ikke hadde råd til en S2000. *ler*
Sikla på Miata den gangen jeg skulle kjøpe min første bil også, men følte at 116.000 (som var det billigste jeg fant) var litt vel dyrt for en 17 år gammel student. Så det ble en polo. Deretter fikk jeg mann som hadde barn og poloen ble byttet ut i en Opel Vectra stasjonsvogn. HUTTETU!
Da jeg fikk kastet ut mannen gikk jeg til innkjøp av en Golf 4 Highline med turbodiesel. Fiiiin og RS-blå. Den var faktisk så fin i hekken at folk ble tiltrukket. Først en Mercedes (Spyttepå) og en mnd senere en trailer (skyteistykkermedhagle).
Golfen døde etter traileren gitt. *R.I.P*
Så var det på tide å få seg en ny bil da forsikringspengene kom på konto og valget var ikke vanskelig. Nå hadde jeg endelig råd til bilen jeg alltid har villet hatt. Og jeg angrer ikke et sekund (selv om jeg savner turbo)! Ser til og med ut som om folk klarer å holde seg unna ræva mi!
Sikla på Miata den gangen jeg skulle kjøpe min første bil også, men følte at 116.000 (som var det billigste jeg fant) var litt vel dyrt for en 17 år gammel student. Så det ble en polo. Deretter fikk jeg mann som hadde barn og poloen ble byttet ut i en Opel Vectra stasjonsvogn. HUTTETU!
Da jeg fikk kastet ut mannen gikk jeg til innkjøp av en Golf 4 Highline med turbodiesel. Fiiiin og RS-blå. Den var faktisk så fin i hekken at folk ble tiltrukket. Først en Mercedes (Spyttepå) og en mnd senere en trailer (skyteistykkermedhagle).
Golfen døde etter traileren gitt. *R.I.P*
Så var det på tide å få seg en ny bil da forsikringspengene kom på konto og valget var ikke vanskelig. Nå hadde jeg endelig råd til bilen jeg alltid har villet hatt. Og jeg angrer ikke et sekund (selv om jeg savner turbo)! Ser til og med ut som om folk klarer å holde seg unna ræva mi!
1994 Mazda Mx5 1,8L British Racing Green.
Hardtop
16" OZ Racing
Angel Eyes
Hardtop
16" OZ Racing
Angel Eyes
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
23 her, kjøpte miataen for et halvår siden.
Fra jeg var liten av har jeg alltid vært fascinert av vippelykter, uten helt å vite hvorfor. Hadde da kjørt rundt i en 2'er golf i ett år og lekt meg med den, men ville ha noe mer lekent og sporty. Fikk kjøper på golfen og begynte å lete etter ny bil. Hadde ikke peiling på hva jeg ville ha, så titta på alt fra 200sx til bmw, men fant ikke noe som frista nok til å legge inn bud. Etter en liten tur i en kompis' S2000 ble jeg solgt, roadster var tingen og han tipsa meg om mx5 som morsom og billig cab. Etter å ha lest masse på div forum om fordeler og ulemper ved mx5 begynte jeg å lete etter et pent eksemplar. Ble fort en 1.8, og helst sort som var målet. Fant en sørpå, men han skulle ikke selge likevel, så jeg utsatte jakten litt da golfkjøperen sleit med å finne fram penger.
Et par mnd senere fikk jeg mld fra selger av den sorte 1.8 NA'en som jeg hadde sett på om at han skulle selge likevel. Så da var det bare å skrape sammen og spare penger som en gal for å få kjøpt denne før noen andre kom og kapra den.
15 mars 06 tok jeg satte jeg meg på flyet med pengene klare for å hente miataen som nå er min. Uten å noen gang sett en mx5/miata på nært hold, aldri prøvekjørt noen men lest utrolig mye om bilen ble det så jeg tok en sjanse og tok med meg bilen hjem. Har ikke angra en dag siden.
Eneste jeg kunne tenkt meg å forandra på er å få en mer aggressiv front og litt mer å sparke fra med, så vi får se hva vi finner på iløpet av vinteren.
Fra jeg var liten av har jeg alltid vært fascinert av vippelykter, uten helt å vite hvorfor. Hadde da kjørt rundt i en 2'er golf i ett år og lekt meg med den, men ville ha noe mer lekent og sporty. Fikk kjøper på golfen og begynte å lete etter ny bil. Hadde ikke peiling på hva jeg ville ha, så titta på alt fra 200sx til bmw, men fant ikke noe som frista nok til å legge inn bud. Etter en liten tur i en kompis' S2000 ble jeg solgt, roadster var tingen og han tipsa meg om mx5 som morsom og billig cab. Etter å ha lest masse på div forum om fordeler og ulemper ved mx5 begynte jeg å lete etter et pent eksemplar. Ble fort en 1.8, og helst sort som var målet. Fant en sørpå, men han skulle ikke selge likevel, så jeg utsatte jakten litt da golfkjøperen sleit med å finne fram penger.
Et par mnd senere fikk jeg mld fra selger av den sorte 1.8 NA'en som jeg hadde sett på om at han skulle selge likevel. Så da var det bare å skrape sammen og spare penger som en gal for å få kjøpt denne før noen andre kom og kapra den.
15 mars 06 tok jeg satte jeg meg på flyet med pengene klare for å hente miataen som nå er min. Uten å noen gang sett en mx5/miata på nært hold, aldri prøvekjørt noen men lest utrolig mye om bilen ble det så jeg tok en sjanse og tok med meg bilen hjem. Har ikke angra en dag siden.
Eneste jeg kunne tenkt meg å forandra på er å få en mer aggressiv front og litt mer å sparke fra med, så vi får se hva vi finner på iløpet av vinteren.
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
X '94 Mazda Miata 1.8T
- mussa
- 7200 RPM
- Posts: 3538
- Joined: 31 Jul 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 642
- Location: Hokksund
- Status: Offline
Jeg er 26 og har nå hatt mx-5 i... skal vi se her... ehm.. "regner på det"... tre dager...
Valg av bil var veldig enkelt. Jeg ville ha noe som går greit, lett i handlingen, tøff, toppløs for under 200k nå som jeg var ferdig utdannet og skaffet meg jobb. Valget sto da imellom MR2 eller mx-5. Etterhvert som intrykkene av de to bilene begynnte å synke inn ble jeg mer glad i mx-5`n enn MR2. Forsikringspremien er dessuten rimelig mye billigere. Fant min mx-5 på finn.no.
Tidligere har jeg hatt Suki SJ413, 2 Sierraer og en Fiesta Flair...
Valg av bil var veldig enkelt. Jeg ville ha noe som går greit, lett i handlingen, tøff, toppløs for under 200k nå som jeg var ferdig utdannet og skaffet meg jobb. Valget sto da imellom MR2 eller mx-5. Etterhvert som intrykkene av de to bilene begynnte å synke inn ble jeg mer glad i mx-5`n enn MR2. Forsikringspremien er dessuten rimelig mye billigere. Fant min mx-5 på finn.no.
Tidligere har jeg hatt Suki SJ413, 2 Sierraer og en Fiesta Flair...
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
OK. Her er en til som kan dra snittalderen litt oppover. Er en 51 år gammel gutt.
Drømmen var jo selfølgelig en S2000. Ble frelst etter å ha fått låne den en dag hos Autosalg.
Men 400K ble litt i meste laget, så jeg måtte jakte på noe annet.
Siden jeg har vert en del borti gokart, så var kriteriene satt. Bakjulstrekk, minst mulig og luftig.
Fikk prøve en NB 1,6, hos Lieko, og den var morro å kjøre, men det manglet jo fulstendig power.
Min daverende Civic 1,5 m/tuning ville jo ha kjørt rundt den. Så jeg leverte tilbake bilen og sa hva jeg mente. Sjefen der ute fandt da fram en 11 mnd gammel NB med 1,8l motor som stod hos importøren i Oslo. Etter å ha sett litt blider, snakket med selger og fått greie på kraften i denne motoren kontra 1,6, så bestemte jeg meg. 8O Få bilen til Bergen. Jeg skriver under på papirene. En uke senere var bilen klar til avhenting, og jeg har ennå ike angret ett sekund.
Drømmen var jo selfølgelig en S2000. Ble frelst etter å ha fått låne den en dag hos Autosalg.
Men 400K ble litt i meste laget, så jeg måtte jakte på noe annet.
Siden jeg har vert en del borti gokart, så var kriteriene satt. Bakjulstrekk, minst mulig og luftig.
Fikk prøve en NB 1,6, hos Lieko, og den var morro å kjøre, men det manglet jo fulstendig power.
Min daverende Civic 1,5 m/tuning ville jo ha kjørt rundt den. Så jeg leverte tilbake bilen og sa hva jeg mente. Sjefen der ute fandt da fram en 11 mnd gammel NB med 1,8l motor som stod hos importøren i Oslo. Etter å ha sett litt blider, snakket med selger og fått greie på kraften i denne motoren kontra 1,6, så bestemte jeg meg. 8O Få bilen til Bergen. Jeg skriver under på papirene. En uke senere var bilen klar til avhenting, og jeg har ennå ike angret ett sekund.
Medlem nr. 554
2004 Mx-5 1,8 Sport
Silver
2004 Mx-5 1,8 Sport
Silver