Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg har på problemer med EU kontrollen pga at senkesettet på bilen ikke er ført opp i vognkortet.
Fjærene er gule, men det er i grunn det eneste jeg vet. Mulig at fabrikatet er Apex..?
Finnes det noen som har dokumentasjon på senkesett jeg kunne fått en kopi av?
Hva annet trenger jeg for å få det godkjent hos biltilsynet?
Bilen er importert fra Sveits, og senkesettet som visstnok var oppført der ble ikke overført når bilen ble godkjent i Norge
Setter stor pris på hjelp, da bilen allerede er begjært avskiltet....
'93 MX5, Brilliant Black, beige skinn, hardtop, 16' OZ Superleggera med Goodyear F1 GS D3 205/45, ABS, Brembo skiver og klosser, big brakes conversion, diff. brems, CD/MP3, Polk Audio høytalere.
En del står det på fjærene. Men du må nok finne ut hva du har.. ellers kan du jo bare skaffe papirer på noe som ligner om du kke vet hva det er har papirer på gule koni. hehe.. Bare å si det er apex og ordne det da.. om det uansett er umulig å finne ut hva det er
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Apex har ikke godkjenningspapirene liggende på hjemmesiden, men kanskje Star Bildeler i Fredrikstad (69 39 90 10), eller GS bildeler (71 26 11 00) kan hjelpe deg. de står listet som importører.
cartman wrote:Apex har ikke godkjenningspapirene liggende på hjemmesiden, men kanskje Star Bildeler i Fredrikstad (69 39 90 10), eller GS bildeler (71 26 11 00) kan hjelpe deg. de står listet som importører.
Det er riktig, takker ellers for gode tilbakemeldinger.
Jeg sendte en mail til apex og fikk prompte svar tilbake med godkjenningspapirer fra TUV.
Håper det går greit hos biltilsynet...
'93 MX5, Brilliant Black, beige skinn, hardtop, 16' OZ Superleggera med Goodyear F1 GS D3 205/45, ABS, Brembo skiver og klosser, big brakes conversion, diff. brems, CD/MP3, Polk Audio høytalere.
Det sies jo at hjulstillingspapirene ikke skal være eldre enn 3 mnd gamle, men sist gang jeg godkjente senkesett så brydde de seg ikke i det hele tatt om det. Mulig de bare glemte å sjekke det. Kan jo kanskje lønne seg å snakke med kontrollørene der du skal før du bestiller time, så sparer du kanskje litt over en 1000-lapp
Thamun wrote:Det sies jo at hjulstillingspapirene ikke skal være eldre enn 3 mnd gamle, men sist gang jeg godkjente senkesett så brydde de seg ikke i det hele tatt om det. Mulig de bare glemte å sjekke det. Kan jo kanskje lønne seg å snakke med kontrollørene der du skal før du bestiller time, så sparer du kanskje litt over en 1000-lapp
Jeg har vært innom biltilsynet og fått time til visning.
Ikke nok med at jeg må vise bilen, jeg må også ha rengjort fjærene slik at id.nr er lesbare, og jeg må ha med dokumentasjon på hjulstillingskontrollen.
Så jeg håper bare at nr. stemmer med papirene... 8O
'93 MX5, Brilliant Black, beige skinn, hardtop, 16' OZ Superleggera med Goodyear F1 GS D3 205/45, ABS, Brembo skiver og klosser, big brakes conversion, diff. brems, CD/MP3, Polk Audio høytalere.
Det kan jo være lurt å sjekke om nummerne stemmer før du viser bilen og evt. kaster bort penger. Var nylig inne med min bil og viste bl.a. senkesett. Han trippelsjekka sikkert at det var samme nummer som sto i papirerne som det var på fjærene. Og han leste nesten i stykker hjulkontrollpapiret jeg hadde med, så jeg trekker tilbake påstanden om at man kanskje ikke trenger hjulkontroll Hadde nok bare flaks den gangen jeg ikke trengte det.