MX5 vurderes kjøpt, synspunkter?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Nonorium
0 RPM
0 RPM
Posts: 4
Joined: 22 Aug 2006, 02:00
Status: Offline

MX5 vurderes kjøpt, synspunkter?

Post by Nonorium »

Hej allihopa!

Har kommet frem til at MX5 nok er bilen for meg. Skulle egentlig ikke modifisere en eventuell bil, men jeg fant som var ganske bra pynta på.

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1152205

Vet at 90.000 er ganske mye for en bil som har gått 183.000+ KM, men denne var såpass pen at jeg kunne tenke meg å gå opp rundt den prisklassen. Eventuell pruting gjenstår, kommer til å slite litt med økonomien hvis jeg uheldigvis må betale ønsket pris.

Det jeg lurer på er om noen har dårlig/god erfaring med biler som har gått så langt. Den skal NAF'es 31. august, men dette er jo ingen garanti for at bilen holder.

Spurte om drivverk og sånn og det var visst i god stand. Ikke noe rykking eller noe. Satt på en tur, men vet ikke hva jeg skal se/kjenne etter.
Den har vært i spania inntill for et par-tre år siden, så rust var visst ikke noe problem. Alt av modifisering er gjort av selger.

Hva tror dere?
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Tror det er flere her som ikkje liker denne, pga uoriginal lakk, :lol: lakken som eg skulle ha dette, men så mangen andre har vist tatt før meg, så eg må finne en annen. bilen ser grei ut den , eneste det er stylingen eg hater mest på disse bilene, den er jo lik på alle bilene, :lol: men liker du den så er det smaksak.. :lol: Hmmm hvorfor sette på carbonpanser på en mx5 da. tror ikkje det er så utrolig vektforskjell i grunn,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Hadde vel kasta karbonpanser veggimellom selv, er noe av det styggeste jeg ser på biler, og som Stian sier tror jeg neppe det er stor vektforskjell der. Ellers ser den jo fin ut, og ifølge eier og deg velholdt. Men det er mye for en så gammel bil, men litt må man betale for disse bilene uansett, og det er gøy med en forseggjort.

Men i mine øyne er det hva du synes om den som den er nå som avgjør. Jeg synes personlig det var litt kjekt å få en bil det ikke var klussa så mye med. Angående km stand så er det ettersom jeg har hørt vanlig vedlikehold av disse motorene oppi de numrene der også, de holder godt.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Det går ikke an å gå etter en listepris på slike biler,
noen er moddet og noen er original, noen er fin og noen er stygg..

jeg ville ikke gitt fem øre ekstra for den typen styling som den bilen har, men det vil nok de som liker det..

Med gamle biler som dette er det kun du selv som kan vurdere hva den er verd for deg,
som sagt før: min bil er nok mest verd for meg selv ;)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

Syntes bilen var riktig så stilig jeg da.. stilig med de felgene på den bilen blant annet.. av utvendige ting er det jo bare to ting du trenger å gjøre da, og det er nytt eksosanlegg, sånn at det er dobbelt (ser ikke ut som det er det), og bytte ut den svære klossen av en antenne.. så er jo bilen utvendig ganske fin. og ser ut som det er anlegg i den, så slipper jo kanskej å bygge det fra bunnen. da er det jo bare å kjøre på med kompressor/turbo dersom du ønsker det... (og seff. alt det som følger med der av ting og tang som du må da! :mrgreen: )

Men, som espen sier.. min bil er mest verdt for meg, men den der ville jeg tatt en titt på :)
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
Thamun
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 506
Joined: 20 Sep 2005, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by Thamun »

Tror nok en naf test gir deg et rimelig godt svar på hvilken stand bilen er i. Og hvis bilen er fin å kjøre, ingen "ulyder", tegn på slitasje, oljeskift har blitt gjort regelmessig og slike åpenbare ting, så er det sikkert bra. Hvis du er kjempenervøs for å kjøpe en bruktbil, så finner du sikkert en link her en plass til en buyers guide som gir deg en pekepinne på hva du bør sjekke på bilen osv. Sikker noen her på forumet som vet om en link. Kanskje du finner en på miata.net.

Og hva det gjelder utseendet på bilen så liker jeg biler som har fått et personlig preg, men jeg syns den kanskje var litt *bling* med krom felger. Det viktigste er jo at du selv liker utseendet på bilen og er fornøyd med det, ikke hva alle andre liker. Hva er rett: at du liker bilen selv, eller at andre liker den?

Prisen var og kanskje litt stiv. Har sett at den bilen har stått til salgs en god stund, så tror nok du kan klare å prute noe på den. Bilen er jo verdt det folk vil betale for den. Hvis den hadde turbo kunne den kanskje gått for 90k tror jeg.
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link

-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by Pelle »

Lurer på om jeg møtte denne på Jessheim for et par dager siden?
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Får en tak i disse sideskjørtene og bakfanger til 99 modeller også?
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Har ikke sett akkurat de der til NB, men det er jo masse som er like lite pent :D
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
supercharged
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 257
Joined: 05 Oct 2004, 02:00
Location: oslo
Status: Offline

Re: MX5 vurderes kjøpt, synspunkter?

Post by supercharged »

Nonorium wrote:Hej allihopa!

Har kommet frem til at MX5 nok er bilen for meg. Skulle egentlig ikke modifisere en eventuell bil, men jeg fant som var ganske bra pynta på.

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1152205

Vet at 90.000 er ganske mye for en bil som har gått 183.000+ KM, men denne var såpass pen at jeg kunne tenke meg å gå opp rundt den prisklassen. Eventuell pruting gjenstår, kommer til å slite litt med økonomien hvis jeg uheldigvis må betale ønsket pris.

Det jeg lurer på er om noen har dårlig/god erfaring med biler som har gått så langt. Den skal NAF'es 31. august, men dette er jo ingen garanti for at bilen holder.

Spurte om drivverk og sånn og det var visst i god stand. Ikke noe rykking eller noe. Satt på en tur, men vet ikke hva jeg skal se/kjenne etter.
Den har vært i spania inntill for et par-tre år siden, så rust var visst ikke noe problem. Alt av modifisering er gjort av selger.

Hva tror dere?
møtte denne bilen i går langs E6 ved skedsmo. du som har vært å kjøpt bil eller? :)
Tidligere bil: 1991 råskinn
User avatar
Nonorium
0 RPM
0 RPM
Posts: 4
Joined: 22 Aug 2006, 02:00
Status: Offline

Post by Nonorium »

møtte denne bilen i går langs E6 ved skedsmo. du som har vært å kjøpt bil eller?
Nei, er nok ikke min enda. Men kjøper jeg den kommer du til å se den der igjen ;-)
User avatar
Nonorium
0 RPM
0 RPM
Posts: 4
Joined: 22 Aug 2006, 02:00
Status: Offline

Post by Nonorium »

Da var bilen NAF'et.
Måtte skifte dempere foran og dynamo reim, ellers var den i god stand.
Selger skulle fikse det, og jeg får den for 85.000 nå.
Håper bare jeg klarer 85.000, da :?

Men er skikkelig gira på'n nå! :P
User avatar
Thamun
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 506
Joined: 20 Sep 2005, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by Thamun »

Tror du kan stole ganske greit på en naf test. Hvis du liker bilen veldig godt og du synes prisen er rett, så kjøp den. Hvorfor ikke? Man lever sannsynligvis bare en gang :wink:
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link

-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
Post Reply