Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Da har jeg så å si bestemt meg for å kjøpe en MX-5.
Men den det foreløpig ser ut til at jeg kjøper så litt shabby ut i motorrommet (ikke noe ille, men vil ha den shiny ).
Har lest litt om pussing og sånn, men forstår det som at jeg må fjerne diverse deler og liknende. Skal ikke fjerne motor for å pusse/omlakkere. Bare gjøre motor og resten av det synlige penere.
Hvordan burde jeg gå frem her? Hvordan dekke små rustflekker? rensemidler? polering?
Mange velger å enten polere eller lakke toppen, ellers så er det bare å finne frem tannkost e.l. å pusse ivei, så kommer du langt med det! Vil du gå grundigere til verks kan du sikkert bytte ut slanger til noe med litt mer fancy farge.
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
(klikk på bildet for rett størrelse)
slik ser det ut i mitt motorrom (dårlig bilde, men fant ikke bedre i farta).. her er det ikke gjort så mye hokus pokus.. har polert opp toppdekselet, har blåe tennkabler, åpent luftfilter, lakka eksosskjold og litt ordentlig reingjøring rundt om kring.. har man tid er ikke dette noe problem, og det koster ikke allverden.. skal ikke så mye til for at det blir bedre enn orginalt..