Viktig med rett innpress på felgene

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
John_91BRG
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 302
Joined: 04 Oct 2003, 02:00
Location: Hordaland
Status: Offline

Viktig med rett innpress på felgene

Post by John_91BRG »

Fikk meg nye felger i vinter, og monterte de sist helg. Felgene er 7x17" Tecnomagnesio Sport med originalt innpress (45mm) og senterhull (54.1mm).

Kjørte tidligere OZ 7.5x17" med 35mm innpress, og var egentlig ganske fornøyd med det. Men det er først nå jeg har fått erfare hvor utrolig viktig det er med rett innpress. Tidligere var bilen nervøs og sporfølsom og måtte hele tiden passes på. Nå er den stabil og gir mye bedre respons, spesielt når jeg må korrigere i en sving. Ikke noe sporing eller røsking i rattet lenger. Den eneste bakdelen er at felgene ikke fyller så bra ut i hjulbuene, men det kan jeg godt leve med!

Selv om jeg bare er mellomfornøyd med dekkene (205/40R17 Pirelli P7000), var det akkurat som å få seg ny bil.

Ønsker med dette innlegget å informere dere som er på jakt etter felger og dekk, slik at dere ikke kjøper det første og billigeste dere kommer over. Mazda MX5/Miata har et vannvittig bra understell, og ukritisk valg av dekk/felger ødelegger faktisk mer enn man kan tro. Bruk heller litt mindre penger på stereo eller lignende, og legg pengene der det er gøy: forbedring av kjøreegenskaper !!!
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT

05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
Post Reply