Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Min '93 MX-5 er akkurat importert fra Sveits og jeg tenker at det er lurt å ta en full rustbeskyttelse siden jeg skal bruke den som helårsbil.
Er det en teknikk/metode som er å foretrekke over andre?
Kan noen anbefale et sted i Oslo/omegn, og hva bør jeg forvente å måtte betale?
Kampen Antirust hører jeg mye om, er de å anbefale?
Jeg leverte min lille røde til Textyl behandling hos Kampen Antirust i oktober i fjor. Bilen ser grei ut under, men på meg så virker det som de har hatt litt vel dårlig tid når arbeidet ble gjort - veldig mye Textyl søl rundt skjermbuer, støtfangere + noe langt oppe på forskjermen (man får med væske til å fjerne Textyl som kommer feil) men det må da være grenser for hvor langt opp på lakken det skal være nødvendig å søle (feilsprute) Textyl.
Skal du levere inn bilen for en lignede behandling er et annet tips og fjerne plastinnerskjermene slik at det blir letter for de som behandler bilen og komme til. Kampen Antirust fjerener ikke disse, istede hadde de bøyd og bent på bilen min for å prøve å komme til litt bak disse.
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
Hei
Har en bekjent som driver med understellsbehanling på Jessheim.
Han tar kr.800,00. Gjør god jobb, sprøyter inn i kanaler og dører, demonterer innerskjermer. Han bruker en blanding av motorsagolje og tektyl. Jeg tar min MX en gang i året. Han anbefaler dog å vente til våren til det blir tørt i været igjen. Dersom du vil snakke med ham er tlfnr. følgende: Priv. 63975757, arb. 64803267, mob. 92456750
Mvh
Pelle
Takk for tilbakemelding, dessverre er det akkurat litt sent siden jeg leverte bilen til behandling på tirsdag hos Ryen Antirust. Jeg ringte også til Kampen for noen uker siden, men de hadde ikke time før i februar.
Jeg legger inn erfaringer senere.
Jeg har nettopp hentet min miata hos Ryen Antirust på Økern.
3100 for full pakke. Dyrt synes nå jeg, men det er vel det det koster. Bilen ser nå helt ny ut fra undersiden
dog synes jeg de har slurvet litt med å rengjøre bilen etter jobben. Mye svart gugge oppover dørene og skjermbuene. Fikk med en fettfjerner slik at jeg kan gjøre dette selv. Ikke helt fornøyd
Og en ting til: Er det vanlig å legge tektyl på skjermkanten, altså den lakkerte kanten som er vendt mot hjulet. Her har de smurt tykt på kan man trygt si.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Tror jeg også fikk tectyl der ja. Egentlig lettere å få det av når det har tørka. Jeg fikk litt inni bilen også. Lett å få av med den sprayen. Men en del tectyl inni motorrommet og på eksos som gjør at den har lukta rustbehandling hele sommer Toppen er jo ru, så det var vanskelig å rengjøre der med white spirit. Fikk også tectyl inn i led bremselyset bak... arg... men er ikke så synlig så jeg dreit i det foreløpig
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Du kommer til å hate tectyl de neste 50 årene. Du aner ikke hvor det kommer fra (dvs hvordan det kom ditt) men plutselig er det noe på bilen din. For å ikke snakke om de gangene du skal skru på bilen din... Om du ønsker hjelp en gang på bilen går det en gang pr venn.. Etter at noen har vært med å skrudd rører de aldri bilen din...
JEG HATER TECTYL 8O
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Fred93LE wrote:Du kommer til å hate tectyl de neste 50 årene. Du aner ikke hvor det kommer fra (dvs hvordan det kom ditt) men plutselig er det noe på bilen din. For å ikke snakke om de gangene du skal skru på bilen din... Om du ønsker hjelp en gang på bilen går det en gang pr venn.. Etter at noen har vært med å skrudd rører de aldri bilen din...
JEG HATER TECTYL 8O
Blitt venneløs Fred93LE?? leit det der... du får støtte deg på forumet her sikkert mange koselig mennesker her, selvom jeg ikke har snakke med så mange av de (les 1 person )
noen annen form for rustbeskyttelse som man kan få til en forholdsvis billig penge da?? syntes egentlig ikke 3100 var så galt jeg, om man slipper det rustproblemet!
mojo-91 wrote:
Og en ting til: Er det vanlig å legge tektyl på skjermkanten, altså den lakkerte kanten som er vendt mot hjulet. Her har de smurt tykt på kan man trygt si.
Jepp, har det jeg også. Synes det er greit, i og med det spruter en del stein og dritt der som gjør at rusta vil komme etterhvert.
Er enig i at de kunne gjort det bedre med tanke på finish. Det er klin overalt etterpå, men den sprayen tar heldigvis det meste.
Forøvrig er tectyl det eneste middelet som har holdt katter borte fra bilen min, så jeg skulle ønske den lukta hang i carporten bestandig
Fred93LE wrote:Du kommer til å hate tectyl de neste 50 årene. Du aner ikke hvor det kommer fra (dvs hvordan det kom ditt) men plutselig er det noe på bilen din. For å ikke snakke om de gangene du skal skru på bilen din... Om du ønsker hjelp en gang på bilen går det en gang pr venn.. Etter at noen har vært med å skrudd rører de aldri bilen din...
JEG HATER TECTYL 8O
Jeg er en av de som kjører femmern min hele året rundt, og planlegger å holde bilen til jeg en gang får et barnebarn som kan arve den. Om tektylen holder hobbymekanikere borte får jeg leve med, så lenge bilen lever lengre enn meg
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Rasmus79 wrote:En bekjent av meg som selger peugot biler mente at en bil ikke trenger understellsbehandling de første 5 årene.
Noen som har noe kommentar på det?
Bra tips Pelle - om du bruker han så regner jeg med du går god for han. Det skal jeg følge opp.
Nye hus trenger ikke maling/beis de første 5 åra heller..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive