Sivilpolitibilene her i landet..

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Har ikke noe problem med å si jeg ofte ligger 10 over i 80 sonen, men er ikke det som er grisekjøring, og det er ikke sånt de er mest ivrig etter å ta...

da kunne de fått inn mye penger i rushtiden, for da går venstrefelt stort sett i 90+ ...med mindre det er kø

(har forresten kjørt forbi mange politibiler i 10 over grensen på motorveien... dem bryr seg ikke mye om det)

men for all del, er ikke opp til meg å stoppe denne tråden :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Jeg synes det er en ting som er litt rart i dette landet. Når jeg ser politi så tenker jeg utelukkende negativt. Jeg tror personlig jeg sitter med inntrykket av at politiet ikke gidder å gjøre stor innsats på noe før noen av dem blir utsatt for noe. All min erfaring med politiet er småpirking på allslags tull.

Meg og kameraten min var ute og kjørte i råna golfen hans, skulle opp til en kamerat. Kjørte fartsgrensa ingen problemer, de kjørte bak oss og fulgte etter oss helt opp dit, ca. 6-7 minutt kjøring. Når vi gikk ut av bilen påsto hu politidama at vi kjørte altfor fort, og når kameraten min sa at vi hadde holdt 50 hva snakker dere om, så begynte hu å mase om at lappen hang i en tynn tråd. Det var så latterlig at jeg bare sto å lo. Han andre politimannen som var med henne så nesten brydd ut :P Makan. Det er mange av dem som har mye å bevise.

Men nå til poenget. I England, så vet alle at politiet er utrolig strenge, de filmer utrolig mye av offentlige plasser osv. osv. Men selve politimennene er utrolig koselige, hjelpsomme, og folkelige. Det samme opplevde jeg i New York. Det er klart det varierer fra person til person, men jeg har vært i kontakt med nærmere 10 politifolk i Norge, et par av dem når jeg gjorde negative ting, men likevel. Greieste fyren jeg har vært borti satt i skranka i Stavanger, så det finnes håp :)

Jeg finner det litt rart. Og det er nok en grunn til at Mx5-rune (var det vel?) kjører videre når han ser politi på bensinstasjonen :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Max_speed
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 151
Joined: 01 Dec 2004, 01:00
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Max_speed »

Magnum1985 wrote:
Å vi har ett krav om å vite hvilke biler de har, på samme måte som vi har ett krav på å se dem hvor de står å tar kontroll, de har ikke låv til å skjule seg.
Hvor har du dette fra?
200sx S14
X - Calibra Turbo
www.200sx-ogn.org
Image
User avatar
supercharged
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 257
Joined: 05 Oct 2004, 02:00
Location: oslo
Status: Offline

Post by supercharged »

Max_speed wrote:
Magnum1985 wrote:
Å vi har ett krav om å vite hvilke biler de har, på samme måte som vi har ett krav på å se dem hvor de står å tar kontroll, de har ikke låv til å skjule seg.
Hvor har du dette fra?
Samme spørsmål stiller jeg.
Så lenge plasseringen ikke utgjør noen direkte fare for politi eller sivilist, så har de lov til å skjule seg med full kamuflasje i toppen av et tre om de vil. for å sette det på spissen
Tidligere bil: 1991 råskinn
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Det hørtes ut som tøv ja :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Post Reply