Kjøp av MX5 hos forhandler

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Post by Precious »

hehe, latterlig spør du meg.

En må være obs, når en skal kjøpe fra forhandlere.
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Dalton wrote:Tror mye av problemet med TG bil er at de selger så mange Mx5, og andre biler, at det spiller ikke rolle om de får noen miss fornøyde kunder, det er nok av personer der ute som ikke stiller noen spørsmål. Det er nok de som TG bil ønsker som kunder.
De hadde fra 1 til 18 desember solgt 27 biler, så det viser at de har bra med salg. (snakka med selgerne i over 4 timer når jeg var der)
Naturlig da at det er endel missfornøyde kunder.
Jeg tar de ikke i forsvar, men er personlig godt fornøyd.
En kompis av med kjøpte en MR2 fra 1991 av Tom Gabrielli for 3 år siden, da hadde de mange MR2 den gang. I annonsen sto det at den selges med CD spiller, ved levering var det ikke montert, dette var ikke noe problem da han fikk montert dette dagen etter. Ikke hatt noe problemer i ettertid, fornøyd 3 år etter han...
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

Betyr det noe om forhandleren er kjeltring, ærlig, smart, hvit, farget, dum, frekk eller høflig???

Når du skal kjøpe en gammel bil så finner du ut av tilstanden på bilen og sier hva du vil gi.

Enten sier han ja eller nei.

Ikke forvent at en bilselger har et forhold til bil. Stol på deg selv, og ikke la det få noen innvirkning om selgeren er en ekling eller en kjekkas, om kun kort tid så ser du han aldri igjen.
Får du ikke lov å ta bilen til f.eks NAF test er det vel en grunn til det. Gå til neste bil.
Tilby det du vil gi for bilen, enkelt og greitt!
En fin 1990 MX-5 koster bare 50 000 kroner ferdig tollet hvis du henter den selv i Tyskland.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
Post Reply