Style Bar

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
knute
500 RPM
500 RPM
Posts: 59
Joined: 14 Jan 2004, 01:00
Location: drammen
Status: Offline

Style Bar

Post by knute »

Hei!
Er det noen av dere som har montert Style Bar :?: (Selfølgelig er det det)
Fant noen jeg likte på mx5 parts.
Hvordan er det med skinn trekket man trekker over når cabben er nede,
kommer det i konflikt med Style Bar`n?
Får man setene helt tilbake, og kan den monteres sammen med vindstopper.Ser også forøvrig at man kan få vindstoppere til 13-1400 kr
Har noen erfaringer med disse.

Takker og bukker på forhånd for svar.
Hilsen Knut :wink:
User avatar
RedFox
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 04 Oct 2003, 02:00
Location: Skedsmokorset
Contact:
Status: Offline

Post by RedFox »

om du på død og liv SKAL ha stylebar (slik som meg) så anbefaler jeg å finne en som er sertifisert og testet.. De fleste stylebars vil ikke tåle vekten av bilen hvis den velter og er direkte dødelig.. (men det er jo en mx-5 uansett UTEN rollbar også..)
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

RedFox wrote:om du på død og liv SKAL ha stylebar (slik som meg) så anbefaler jeg å finne en som er sertifisert og testet.. De fleste stylebars vil ikke tåle vekten av bilen hvis den velter og er direkte dødelig.. (men det er jo en mx-5 uansett UTEN rollbar også..)
Det er ikke mange stylebars som er sertifisert... Da blir det mer hele veltebøyler. Jeg har kjøpt en stylebar (level 2) med forsterkninger fremover som skal forhindre at de skal klappe isammen, og de stiver også av bilen noe på langs. I tillegg vil samtlige andre stylebar også avstive bilen på tvers. Den kommer ikke i konflikt med trekket over cab'en.

Jeg besøkte Falk som driver Alumex, og jeg vil absolutt anbefale deg å handle fra han. http://www.alumex.de . Jeg har fått mange fine kompliment for stylebar'en, og Falk var en hyggelig og ryddig kar å handle hos. Han viste meg rundt på fabrikken sin som ligger idyllisk til i en by som heter Münden som ligger omtrent midt i Tyskland. Der hadde han mange prosjekt og mye gøy stående. Han holdt bl.a. på dengang å bygge et spesiell stilfull bøyle til en gammel åpen engelsk sporstbil som skulle brukes i historisk racing. Han solgte også en litt annen stylebar med forsterkninger bakover (level 3). Denne skulle tåle det meste.

Han hadde også fått tilsendt en ødelagt av samme typen som jeg har som hadde stått på en bil som hadde rullet i rundt i USA. Den hadde kun bøyd seg litt slik at den var blitt ca. 7-8 cm lavere. Den hadde ikke klappet bakover eller fremover pga. de forsterkningene som går fremover.

Du kan se bilder av samme stylebar'en som jeg har her:

http://www.mx5-miata.no/images/Ostland/ ... 100501.jpg

http://www.mx5-miata.no/images/Ostland/ ... 100501.jpg

http://www.mx5-miata.no/images/Ostland/ ... 100501.jpg
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
Post Reply