Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Clutchen på min BRG har begynt å ta kvelden, slurer ved aktiv kjøring...
og utløserlageret hørest slitt ut.
Vil gå til innkjøp av en som tåler litt, samt lettere svinghjul
*Ser det er mange som skriver at man bør skaffe seg clutch for 1.8 +svinghjul.
-Ka e poenget med det? for og imot.
*Hvilken clutch er å annbefale (merke/type)
*Hvilket svinghjul
*Evnt hvilke happymeal pakker er å annbefale (gjerne link til beste og rimeligste butikk)
Håper det er noen som har erfaringe (negativt/positivt)
BTW
Kor lenge holder en st.1.6 diff? legger hekken ut så ofte eg kan her på dei svingete vestlands"stiane". og den ser ut til å like det...
Til dere som har "oppgr." til 1.8 diff, merker dere stor forskjell på utvekslinga??
Last edited by Andrew on 15 May 2007, 11:36, edited 1 time in total.
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
Eg kjøpte ett letta svinghjul til 1,8 fidanza og ACT clutch kit, dette fungerer utmerket, eg fant ut at eg ville ha den litt større pga det er litt større annlegflate på disken, noe så gjør at da trenger eg ikkje tenke på clutchen om eg finner ut eg vil ha mer power senere. Pluss at skal man oppgradere med nytt svinghjul så er ikkje prisen noe særlig dyrere enn oem størrelse. Pluss det er en bolt on oppgradering..
StianOppistov wrote:Eg kjøpte ett letta svinghjul til 1,8 fidanza og ACT clutch kit, dette fungerer utmerket, eg fant ut at eg ville ha den litt større pga det er litt større annlegflate på disken, noe så gjør at da trenger eg ikkje tenke på clutchen om eg finner ut eg vil ha mer power senere. Pluss at skal man oppgradere med nytt svinghjul så er ikkje prisen noe særlig dyrere enn oem størrelse. Pluss det er en bolt on oppgradering..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
StianOppistov wrote:Eg kjøpte ett letta svinghjul til 1,8 fidanza og ACT clutch kit, dette fungerer utmerket, eg fant ut at eg ville ha den litt større pga det er litt større annlegflate på disken, noe så gjør at da trenger eg ikkje tenke på clutchen om eg finner ut eg vil ha mer power senere. Pluss at skal man oppgradere med nytt svinghjul så er ikkje prisen noe særlig dyrere enn oem størrelse. Pluss det er en bolt on oppgradering..
Hvor kjøpte du dette? Pris?
Eg kjøpte disk og trykkplate på www.mx5parts.com for eg skulle bruke svinghjul til 323 gtr. men var skeptisk til at selve trykkplaten passet på dette svinghjulet. så var inne på ebay å kjøpte det andre svinghjulet.. Så eg fikk nok ett dyrere kit enn de andre..
Hvor tungt er org svinghjul ? En mellomting mellom fidanza og org er ikke så dumt. Spes om man har Link ECU som krever mye tuning for å få den til å gå soft ved kjøkjøring.
Når jeg tenker meg om har jeg en org 1.8 clutch komplett med svinghjul liggende i garasjen. Den har mye igjen men ble skiftet da den slurte ved 200 hk/ 0.8 bar på forrige bilen. Selges for 1000 om noen henter.
arildh wrote:Når jeg tenker meg om har jeg en org 1.8 clutch komplett med svinghjul liggende i garasjen. Den har mye igjen men ble skiftet da den slurte ved 200 hk/ 0.8 bar på forrige bilen. Selges for 1000 om noen henter.
arildh wrote:Når jeg tenker meg om har jeg en org 1.8 clutch komplett med svinghjul liggende i garasjen. Den har mye igjen men ble skiftet da den slurte ved 200 hk/ 0.8 bar på forrige bilen. Selges for 1000 om noen henter.
arildh wrote:Når jeg tenker meg om har jeg en org 1.8 clutch komplett med svinghjul liggende i garasjen. Den har mye igjen men ble skiftet da den slurte ved 200 hk/ 0.8 bar på forrige bilen. Selges for 1000 om noen henter.
Hvor befinner denne seg da? Bolt on på NA 1,6?
Den ligger og støver i Oslo, Økern. Bolt on men mangler utløserlager.