Vurderer å dyno-teste turbomx5'n min.
Noen som vet om noen firmaer i Oslo som gjør dette, og ev. pris?
Dyno-Test av TurboMx5
Moderator: Styremedlemmer
Dyno-Test av TurboMx5
-Remi-
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
- classicturbo
- 2000 RPM
- Posts: 210
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Location: porsgrunn/telemark
- Contact:
- Status: Offline
Takker...
Men det må da være noen i Oslo som driver med dette? Synes 2000 spenn er litt drøyt for en dyno-test.
Man bruker vel ca 25 min til Drammen fra Oslo, så det er ikke all verdens stress å dra dit...
Men det må da være noen i Oslo som driver med dette? Synes 2000 spenn er litt drøyt for en dyno-test.
Man bruker vel ca 25 min til Drammen fra Oslo, så det er ikke all verdens stress å dra dit...
-Remi-
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
Det er kanskje lurt å koste på en ordentlig dyno-test hos turbo-Karlsen. Men uansett hvor jeg tester bilen, blir det filmet og utlagt på nett. Har enda ikke sett en video av en dyno-testet mx-5 på nettet. (har lett mye). Det finnes stort sett bare grafer hos produsentene av turbo-kittene. Med de får man ikke sett hvordan din egen bil er (oppsettet av en bil er stort sett forskjellig fra bil til bil).
-Remi-
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
- Ole BRG 91
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Vi var tre stk MX5 hos Trygve Karlsen Turboteknikk i april i år. Karlsen er blant de som har lengst erfaring med dyno-testing i Norge, og har trimmet motorer generelt og turbo i særdeleshet i mange år. Mener å huske han tok kr. 1000 + mva pr bil. Verkstedet hans ligger bare 15-20 minutters kjøring fra Drammen, dvs heller ikke langt fra Oslo. Karslen er en noe spesiell fyr, og ikke alltid like "diplomatisk" (enkelte mener han er direkte arrogant), men han viste seg fra sin beste side da vi var der. Han er ikke spesielt interessert i MX5, men ble positivt overrasket, han tok seg god tid, og vi var velkomne igjen etter ytterlig trimming. For undertegnede var det en artig opplevelse, inkl. positiv erfaring med hensyn til effekten jeg hadde oppnådd. Kan anbefales!
Bilder fra testingen hos Turboteknikk finner du på min side: www.cardomain.com/id/frode
Var ikke spesiellt dyrt det. Tror jeg får ta meg en tur til Turboteknikk ganske snart. Har hørt at han er en litt snodig skrue, han Trygve...
Hvor mye effekt fikk du ut av kompressor-mx5'n din?
Må bare si at du har en veldig stilig bil!!! Utrolig gjennomført!
Hvor mye effekt fikk du ut av kompressor-mx5'n din?
Må bare si at du har en veldig stilig bil!!! Utrolig gjennomført!
-Remi-
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
Testresultatet for min bil og en helt original mx5 var overraskende gode. Jeg hadde ventet ca 145-150 hk, men hadde 169 hk. Den originale hadde faktisk 116 hk, altså mer enn oppgitt fra fabrikk. (Vi snakker da hk på veiv - hk på bakhjulene er dessverre vesentlig lavere). Den som skuffet mest effektmessig var en bil med JR kaldluftinntak, JR grenrør og 14 grader fortenning. Dette ga ikke mer enn 121 hk. Dette er nok noe bedre "in the real world" - da bilen jo stod stille i et lokale, og ikke hadde nytten av hastighet og kald luft inn i fronten, men likevel ikke godt nok i forhold til hva hestene har kostet.
Ellers - takk for hyggelige kommentarer for bilen - den skal forøvrig til en betydelig oppgradering om etpar måneder (regner med ca 200 hk - info om dette på siste siden på cardomain). Det begynner å bli bra, men må innrømme at det etterhvert har kostet "litt i meste laget". Ellers - lykke til med testingen - du får avgi en rapport i forumet.
Ellers - takk for hyggelige kommentarer for bilen - den skal forøvrig til en betydelig oppgradering om etpar måneder (regner med ca 200 hk - info om dette på siste siden på cardomain). Det begynner å bli bra, men må innrømme at det etterhvert har kostet "litt i meste laget". Ellers - lykke til med testingen - du får avgi en rapport i forumet.
- classicturbo
- 2000 RPM
- Posts: 210
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Location: porsgrunn/telemark
- Contact:
- Status: Offline
men kommer vel til å runde 200 da frode til sommern ?
blir nok ikke no mere hk på meg neste år,blir mere stereo på meg isteden tv,dvd+++
har noen bilder jeg også på min hjemme side 8O
http://members.cardomain.com/oddis
blir bra det frode
Mvh oddbjørn
blir nok ikke no mere hk på meg neste år,blir mere stereo på meg isteden tv,dvd+++
har noen bilder jeg også på min hjemme side 8O
http://members.cardomain.com/oddis
blir bra det frode
Mvh oddbjørn