Mazda mx5 med 4 porta gasssjeld,

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Mazda mx5 med 4 porta gasssjeld,

Post by Miatapowers »

Hei er det noen i norge som har dette, eller vet om hvor mye hk man kan få med dette, eg vurdere å bygge en na tuned motor, blir en 1,8 med høykomp og portet topp, pluss disse gassspjelda, på toyota ae86 så klarer de jo å få ut endel med slikt oppsett,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Post by Sladd »

Vet ikke om noen i norge som har et slikt oppsett men bør vel være mulig med minst 170hk med NA trimmet 1,8l, kansje mer hvis du borer opp til ca 2l.
Fant en link med en drøss med kammer og motor bling til MX5
http://www.kempower.be/mazda/MX-5/MX5_choice.htm
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
User avatar
Stian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 462
Joined: 17 Dec 2003, 01:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Stian »

Det er absolutt mulig å ta ut slike krefter fra en NA motor, men regn med å bruke MYE penger! NA-tuning koster skjorta pr HK i forhold til f.eks turbo el. kompressor. Mye bra info her:
http://members.aol.com/solomiata/CheapHP.html
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Koster nok penger ja, men det må man regne med uansett, vil gjerne ha en motor eg slipper å bekymre meg for teknisk kontroll. Og har allerede montert link ecu som skal klare å styre dette, grenrør har eg, Stempler osv må man bytte om man skal overhale uansett, så da kjøper man 11-1 istedet for 9-1. motoren eg har nå selgest og får dekket inn litt tap i eventuelt bytte til en annen motor.. Klarer eg å få samme draget eg har nå med supercharger så er eg fornøyd.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Andrew
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 639
Joined: 11 Jul 2006, 02:00
Location: Vestlandet
Status: Offline

Post by Andrew »

Dette er i mine planer...
Vil seie det ikkje er snakk om kor mange hester man får i en motor, men heller hvordan motoren "oppfører" seg, effektkurve-respons osv

mangen måter å bygge opp en slik motor,
-ka med å gå tilbake litt-dobble webere :mrgreen: på 8000rpm.!
-susuki gsxr trottelbodies
-komplette sett fra feks http://www.chikaramotorsports.com/catal ... .php?cat=1
http://www.fuji-racing.com/ er pop borte i statene

Her er i goside med mye info!
http://clubroadster.net/forum/viewforum ... 8709486b95

andrew
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

har kjørt litt hardtrimmet sugemotor med lite volum, hissig respons og drag som en yaris til 4500 rpm er greiene jeg husker, og en lyd til å drepe for..

dette var en lotus elise 1.8 med drøye 200 hester på bakhjula med sugemotor. 8O orginalen var 120 i motor..

kult å leke med om man klarer å holde den på kam hele tida, ellers er det kjedelig.. denne var heller ikke noen billig sak.. sikkert mulig å hente endel hester av mx5 og, men koster skjorta å bygge det bra og få ut mye effekt..
Andrew
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 639
Joined: 11 Jul 2006, 02:00
Location: Vestlandet
Status: Offline

Post by Andrew »

Kem fan ligger å luffer undre 4500rpm da? :mrgreen:
Hissig respons og lyden av gassere er himmelsk i mine ører :wink:
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

gassere er steinalder, bruk ihvertfall datasprut og spjellhus..
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Mener å ha lest i ei bok at de gasserene gir mindre hk..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply