Justerbare dempere

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Borge
500 RPM
500 RPM
Posts: 51
Joined: 11 Jan 2006, 01:00
Status: Offline

Justerbare dempere

Post by Borge »

Vurderer å kjøpe dempere og fjerer hvor jeg kan justere høyde og hardhet. Noen som har peiling på disse:

http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=36331

Børge
1991 MX-5 1.6l RØD
lhorn
0 RPM
0 RPM
Posts: 6
Joined: 08 Aug 2007, 18:56
Status: Offline

Stillbare dempere

Post by lhorn »

Jeg har samme problem, vil ha en bil som kan finstilles til passe grad av sportslighet. Nylig kjøpt bilen, og plukker av allt det gamle rustne.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Spax har eg sjekket opp, disse er sykt gode dempere på, så seige man kan få det tror eg, kommer nok til å handle ett slikt kit, og seigheten var i bound og rebound. overrasket var eg,.. :lol: får også ett kit til golfen i morgen, spent på dette også, det er bilstein pss9 b16 kit, skal vera fullverdig justering der også..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
lhorn
0 RPM
0 RPM
Posts: 6
Joined: 08 Aug 2007, 18:56
Status: Offline

Post by lhorn »

Takk for raskt svar StianOppistov,
men Spax har ikke bakre støtdempere til MK1 i følge Speedparts på Kjeller.
Så jeg snuser på Koni, eller et KYB-sett, prøver å finne leverandør i Tyskland eller England,
ser ut som det er det som blir billigst.
TUV-godkjenning må til, og 4-hjulskontroll før EU-n, og sommeren er på hell, tiden flyr mens man har det gøy.
92 SE, Oslo
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

lhorn wrote:Takk for raskt svar StianOppistov,
men Spax har ikke bakre støtdempere til MK1 i følge Speedparts på Kjeller.
Så jeg snuser på Koni, eller et KYB-sett, prøver å finne leverandør i Tyskland eller England,
ser ut som det er det som blir billigst.
TUV-godkjenning må til, og 4-hjulskontroill før EU-n, og sommeren er på hell, tiden flyr mens man har det gøy.
Eg har koni på min, eg må si at eg er i grunn skuffet over de, greit de kan bli stive de også, men kun i rebound, i bound så er de rimelig slappe og trenger nok endel stivere fjører enn feks kyb, de var rimelig stive i bound også, om man stiller koni på max stivhet så holder man fjørbeina i bunn, men sikkert ok for en som ikkje kjører max ut av bilen, eg har jo overlevd selv med de.. men de skal byttes ut, men nå har eg brukt så mye penger på annet tull, så det blir nedprioritert.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

lhorn wrote:Takk for raskt svar StianOppistov,
men Spax har ikke bakre støtdempere til MK1 i følge Speedparts på Kjeller.
Så jeg snuser på Koni, eller et KYB-sett, prøver å finne leverandør i Tyskland eller England,
ser ut som det er det som blir billigst.
TUV-godkjenning må til, og 4-hjulskontroll før EU-n, og sommeren er på hell, tiden flyr mens man har det gøy.
Bestill SPAX crypton gas dempere med følgende nr til NA(MK1):

G2001 - Foran
G2002 - Bak

Det er bare å lese katalogen:
http://www.spaxperformance.com/pdf/SPAX ... orbers.pdf
Se side 8 for MX-5/Miata/Eunos
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
lhorn
0 RPM
0 RPM
Posts: 6
Joined: 08 Aug 2007, 18:56
Status: Offline

Dempere til MK1 Miata

Post by lhorn »

Takk for tips til dere, nå er jeg tilbake fra sommerferie, og endte opp med stillbare Koni gjennom Speedparts.
Siden jeg ikke er noen trenet racerkjører bør nok de holde. Mål med bilen er en morsom bil til daglig bruk, som er mulig å stramme opp når jeg begynner å kjenne den. Først må jeg imidlertid få ut boltene av støtdemperne bak, hylsene i demperne er rustet fast. Har prøvd å slå dem ut, men skal nå lage noe presseverktøy. De har stått sausa inn med 5-56 i ferien.
Har noen noen lure tips hadde det vært fint.
92 SE, Oslo
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

Noen som vet hvordan det er å få godkjent med Spax rundt om? Eventuelt, er det noen som har data på standard-fjærene, slik at sjansen er større når man legger fram ideen for biltilsynet?
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Post Reply