D2 Racing Sport understell

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

Pelle wrote:Finnes det i det hele tatt noen comfort igjen i bilen nå?
Demperne står halvveis, så det er ikke så gæærnt. Alt tatt i betraktning. Det verste er lydene når det tar nedi. Heldigvis er fartsdemperene lange her i byen, så den tar ikke nedi da.

EDIT:
Jeg brukte min venn Coca-Cola som mål. Det er en 1/2 liters flaske...
Image
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
User avatar
MX-Morten
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 415
Joined: 18 May 2006, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by MX-Morten »

damn! den var lav ja.. får du en jekk under dær i det hele tatt?
91` MX-5 - Erebuni Shogun TIL SALGS
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Men gratulerer du har ødelakt kjøreegenskapene på bilen din... ALT for kort rebounce på dissa demperne der til å kjøre på nokke ting anna enn 100% perfekt asfalt
http://www.flyinmiata.com/projects/curr ... .php?x=651
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

glaibilenmin wrote:Men gratulerer du har ødelakt kjøreegenskapene på bilen din... ALT for kort rebounce på dissa demperne der til å kjøre på nokke ting anna enn 100% perfekt asfalt
http://www.flyinmiata.com/projects/curr ... .php?x=651
Nå kjøpte jeg ikke hverken bilen eller understellet til å kjøre idiot på veien.
Kan ikke si jeg har merket noe særlig til det "problemet" enda, men jeg får sikkert problemer når jeg bytter til sommerdekk og får testa bilen skikkelig på bane. Bla så er sving 1 på Rudskogen rimelig ujevn, så da havner jeg vel i sandfella da... :roll: Den tid, den sorg. :wink: Men en gang må jo være den første i sandfella også.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Har du fått stilt den inn og kjørt litt med dette Cartman? Erfaringer?
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Andrew
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 639
Joined: 11 Jul 2006, 02:00
Location: Vestlandet
Status: Offline

Post by Andrew »

Du må komme med tilbakemelding på dette settet!
hvordan virker kvaliteten/heilhetsintrykket?
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

Kan ta en kjapp nå, er litt opptatt om dagen.

Jeg løftet bilen 2,5 cm bak, og 3 cm foran, i forhold til bildene.
Alle demperne står justert mitt på, men jeg har ikke fått testet det ordentlig.

På min Miata, så var det litt tilpassing av støtdempertoppene. Det var topmounts på demperene, men disse var litt for brede rundt skruene, så den lå ikke jevnt mot støtdempertårnet. Om det er forskjell på US og Euro bil her, vet jeg ikke. Det var ikke så mye som måtte fjernes.
Og så tok demperen på venstre side foran borti øvre A-arm, men det var fordi armen har vært byttet ut med uoriginale deler, som hadde en annen profil i tverrstaget på armen. Det var 2 sek med en fil, så var det fikset.
Justeringen av demperene foran er bare genialt. Man endrer ikke preload i fjæra, selv om man justerer høyden. Dvs at selv om man justerer den max ned, så vil fjærene ikke bli løse og vri seg. Bak er det vanlig coil over.

Bilen er ganske stiv, noe annet ville overrasket meg. Tidligere har jeg følt at bilen var for overstyrt, men nå har jeg også installert diff brems, så den har blitt mye enklere å få nøytral, ved å justere gasspådrag.(Det lille jeg har :wink: )
På mange små og raske humper kan det virke som om det ikke helt klarer å følge med, men det kommer nok av fjærstivheten, og jeg mener å huske at den var slik før også, om ikke så fremtredende.

Til gatebruk går det greit, men det er ikke noe man kjøper for å primært kjøre søndagstur. Til det blir det litt for stivt.
Til bane så er det middels, kan overhode ikke sammenlignes med Leda, Öhlins, osv. Men det er en annen prisklasse også.

Kvaliteten er det litt tidlig å si noe om, jeg har ikke kjørt så veldig mye med den. Det er ihvertfall ikke blitt noe lekkasjer enda, og ikke noe ulyder, så det kommer jeg ev. tilbake med.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Andrew
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 639
Joined: 11 Jul 2006, 02:00
Location: Vestlandet
Status: Offline

Post by Andrew »

Da er et D2 colioversett på vei oppover til vestlandet, så da får vi sjå korsn det vil fungere på en NA, har lest mye på nettet og det er både og rundt dette settet/merket. Men et coiloversett til den prisen kan man vel ikkje forvente allverdens kvalitet.

timevilsjov som en kjent rasarbilsjåfør en gang sa....
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

Andrew wrote:Da er et D2 colioversett på vei oppover til vestlandet, så da får vi sjå korsn det vil fungere på en NA, har lest mye på nettet og det er både og rundt dette settet/merket. Men et coiloversett til den prisen kan man vel ikkje forvente allverdens kvalitet.

timevilsjov som en kjent rasarbilsjåfør en gang sa....
Hvor bestilte du, og hva betalte du?
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Andrew
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 639
Joined: 11 Jul 2006, 02:00
Location: Vestlandet
Status: Offline

Post by Andrew »

Snakket med Autofix.no siden dei er imortøren her til lands.
Bestillte fra dei, da det er lettere mtp problem og feil (har lest endel om problemer med lekasje, noe som er garantisak)
Summen var vel 7k om eg ikkje tar feil?
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

Andrew wrote:Snakket med Autofix.no siden dei er imortøren her til lands.
Bestillte fra dei, da det er lettere mtp problem og feil (har lest endel om problemer med lekasje, noe som er garantisak)
Summen var vel 7k om eg ikkje tar feil?
Jeg har ikke sett noe lekkasje enda på mine, hvertfall.
Har kjøpt av dem selv, de holder jo til her i byen.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Andrew
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 639
Joined: 11 Jul 2006, 02:00
Location: Vestlandet
Status: Offline

Post by Andrew »

Btw her har dere bilder av D2 coilovers på en NA:
(Litt overtidslei her eg sitter...)

Litt info som eg har snappet opp:

Fjädertal Kg/mm: Fram: 8,7, Bak: 6,2

D2 Racingsport Coilovers Generation 3!
Efter önskemål från kunder runt om i världen har följande modifieringar skett med stötdämparna:
Framdämparna är nu 15% mjukare, bakdämparna är 25% mjukare. Fjädertalen har sänkts 15-20%. I samband med detta har justeringen ändrats så det är större skillnad mellan det mjukaste och hårdaste läget på dämparen. Kolven i dämparen har ökats i dimension och är nu 44mm i diameter. Detta har medfört att hela dämparen i sig är grövre och mer pålitlig. NOK i Japan som bl.a. gör oljespärrar till HKS gör nu även oljespärrar enligt samma specifikationer till alla D2 racingsports dämpare.


Dette er rett etter monteringe før sommern, har blitt litt lavere no (rundt 11ogenhalv" ich). Ok dempere til prisen..

Med gamle vinterdekk :wink:
Image

Image

Noen stemningsbilder fra monteringen:
Image

Image

Image

Image

Skal få tatt nye bilder til helgen etter hjulstillingskontr. er tatt
PS skifte foringer er en møkkajobb!

McAndy
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
User avatar
torehoien
500 RPM
500 RPM
Posts: 99
Joined: 22 Aug 2007, 21:44
Location: Vigrestad
Status: Offline

Post by torehoien »

Har du bilde av ræva ? skulle sitt hvordan camberen er bak :lol:
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3034
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

Andrew wrote:Btw her har dere bilder av D2 coilovers på en NA:

Image
Skal få tatt nye bilder til helgen etter hjulstillingskontr. er tatt
PS skifte foringer er en møkkajobb!

McAndy
Sist, men ikke minst: hvor er prosjekt-tråden din?! ;) Jeg likte oldschool-"stuket"... :)
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
Andrew
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 639
Joined: 11 Jul 2006, 02:00
Location: Vestlandet
Status: Offline

Post by Andrew »

torehoien wrote:Har du bilde av ræva ? skulle sitt hvordan camberen er bak :lol:
Dette er med sommerdekka påmontert og før skifte av foringer
Image
har nok sett seg litt meir no.... :wink:

@Hauk:
Får sjå om eg får åndenovermeg en dag og lage en prosjekttråd.
Er vel ikkje akkurat -oldschool-, men er litt påvirket av clubroadster og roadstedrift foruma borte i statene..... :wink:
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
Post Reply