Interresse for å leie rudskogen ?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply

Er det interressant å invitere andre biler?

Nei, kun MX-5/Miata
16
38%
Ja, selvsagt må vi ha med flere
7
17%
Spiller ingen rolle, bare det er mange nok
19
45%
 
Total votes: 42

User avatar
Max5
500 RPM
500 RPM
Posts: 91
Joined: 31 Jul 2007, 23:20
Location: Ulsteinvik
Status: Offline

Post by Max5 »

Jeg er interresert, så er med på lista... :)
*1,8l. GT 98mod. (sort)*
R.I.P (Gjenoppstår fra de døde)
________________________
2 young to die, 2 fast to live ;)
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Ok, bra at det ikke er hardtop krav da. Hjelm får man vel alltids tak i. Hvordan er det med forsikring osv. hvis man gjør noe her? Spør sikkert dumme spørsmål nå, men greit å vite alt :P

Hauk: Vil vel si kulhetsskalaen litt moderert er bare MX-5, så bare Mazda sportsbiler, som ekskluderer alle tuna familiebiler, og deretter alle Mazda, osv. ;)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

biXen wrote:Hvordan er det med forsikring osv. hvis man gjør noe her? Spør sikkert dumme spørsmål nå, men greit å vite alt :P
Det er langt i fra dumt, de fleste vil/bør vel vite om hva som skjer skulle uhellet være ute...

Hvis man arrangerer en "herjedag" hvor det bare er kort opplæring og full gass, så er det synd for deg.
Gjør vi heller litt mer ut av det, og har ett skikkelig kurs hvor man lærer om flagg, sporvalg, sittestilling, oppførsel på banen og så videre, samt at vi setter opp kjegler for å vise sporvalg og har noen som er instruktører, så kan man kalle det ett kjørekurs. Kjørekurs godtar hvertfall noen av forsikrings selskapene om uhellet skulle være ute.
Det er ikke noen spesielle krav til instruktørene, men det er en fordel om de har lisens og erfaring fra Racing. Flere av de på teamet mitt stiller sikkert opp hvis jeg spør pent.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Jeg vil absolutt mene at et skikkelig opplegg er eneste vei...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Ingo
500 RPM
500 RPM
Posts: 56
Joined: 16 Mar 2004, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Rudskogen

Post by Ingo »

Ja detta kan bi gøy !

:D
1995 Brilliant Black-Miata 1,8 Aircon, hardtop i bilens farge, JR-CAI, CAT, Koni-justerbar, 3point tower brace, ny Stainless steel -Header 4-1 og JR-bakstuss, Low profile-lykter Hella, skvettlapper foran/bak. Dekk Rainsport 205/45/16. El.vindu,sentr.lås
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

Men man bør bestemme seg ganske kjapt, de har allerede begynt å sette opp lister, og da må man på "ønskelista" for å få tid på banen.

I første omgang så er det å finne passende måned, for så å se hva som er ledig. Juli pleier å være mulig å få til, men da er det jo i ferien...
Og så er det endel løp i løpet av en sesong også. Så det er nok ikke så dumt å planlegge !

Og så må det være en stakkars hovedansvarlig. Som må ta all støyten både fra deltagere og Rudskogen.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

cartman wrote:Men man bør bestemme seg ganske kjapt, de har allerede begynt å sette opp lister, og da må man på "ønskelista" for å få tid på banen.

I første omgang så er det å finne passende måned, for så å se hva som er ledig. Juli pleier å være mulig å få til, men da er det jo i ferien...
Og så er det endel løp i løpet av en sesong også. Så det er nok ikke så dumt å planlegge !

Og så må det være en stakkars hovedansvarlig. Som må ta all støyten både fra deltagere og Rudskogen.
hvordan er det å avbestille en evt bestilling av banen ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

Vidar wrote:
cartman wrote:Men man bør bestemme seg ganske kjapt, de har allerede begynt å sette opp lister, og da må man på "ønskelista" for å få tid på banen.

I første omgang så er det å finne passende måned, for så å se hva som er ledig. Juli pleier å være mulig å få til, men da er det jo i ferien...
Og så er det endel løp i løpet av en sesong også. Så det er nok ikke så dumt å planlegge !

Og så må det være en stakkars hovedansvarlig. Som må ta all støyten både fra deltagere og Rudskogen.
hvordan er det å avbestille en evt bestilling av banen ?
Mener avbestilling er min 60 dager før leiedato. Ellers går det fint.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

cartman wrote:Men man bør bestemme seg ganske kjapt, de har allerede begynt å sette opp lister, og da må man på "ønskelista" for å få tid på banen.

I første omgang så er det å finne passende måned, for så å se hva som er ledig. Juli pleier å være mulig å få til, men da er det jo i ferien...
Og så er det endel løp i løpet av en sesong også. Så det er nok ikke så dumt å planlegge !

Og så må det være en stakkars hovedansvarlig. Som må ta all støyten både fra deltagere og Rudskogen.
Regnet med det var slik at man spurte når det var ledig og valgte ut fra de alternativer, men da er det jo bare å komme med forslag, jeg kan nok justere ferien min etterhvert...

men regner med mange har både arbeid og familie å ta hensyn til..
så er vel bare å komme med forslag til dato :)

ang. hovedansvarlig så er ikke det meg imot,
men ser jo at det blir feil i og med at det er flere som har mye kompetanse og dermed har mye færre muligheter for å ende det hele i mer eller mindre fiasko...

Jeg gjør veldig gjerne min del for å få det i havn :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

EspenSort92 wrote:Regnet med det var slik at man spurte når det var ledig og valgte ut fra de alternativer, men da er det jo bare å komme med forslag, jeg kan nok justere ferien min etterhvert...

men regner med mange har både arbeid og familie å ta hensyn til..
så er vel bare å komme med forslag til dato :)

ang. hovedansvarlig så er ikke det meg imot,
men ser jo at det blir feil i og med at det er flere som har mye kompetanse og dermed har mye færre muligheter for å ende det hele i mer eller mindre fiasko...

Jeg gjør veldig gjerne min del for å få det i havn :)
Det viktigste med å være leder, er ikke å kunne alt, men å ha de rette personene under seg.
Hvis du er leder, så kan jeg være din høyre hånd, dvs stå i tårnet. Det er nok den plasseringen som krever mest erfaring, da det ikke alltid er lett å spotte de som er for hard på gassen. Og det tror jeg med sikkerhet at jeg har mest erfaring med av oss i klubben.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Regnet med vi la det opp til helg uansett, de fleste greier vel å skaffe seg en helg fri, eller evt. ta med noe medbrakt? :P

Hvor mye kjøring blir det på hver om vi er 30-40 biler da? Tipper det går tregt i børjan for meg personlig.

Det morsomste er hvis vi får med fleste mulig, samme hvor lav terskelen er. Jeg har jo mye interesse av sånt, men null erfaring, mens andre har null på begge to, og noen masse av begge to. Får vi med alle så kan det bli gøy utenom kjøringa også, gjort noe resten av dagen osv., synes jeg.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

med 30-40 biler kan du kjøre MYE... du får helt sikkert nok for å si det sånn :)
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Men lurer litt på det økonomiske jeg..

Om jeg bestiller Rudskogen for en søndag neste sesong. Og det viser seg at interessen daler noe ekstremt når det skal gjennomføres.
Hva skjer da, må jeg betale 20k eller slipper jeg å betale ??

Er det ingen avbestillingsgebyr, kan jeg godt bestille en Søndag neste sommer..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Er det lov å kjøre motsatt vei ? :D
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Hvordan foregår feks. førermøtet, blir det gjort av de som driver stedet, eller må man ordne sånt selv?

I korte trekk, hva blir oppgavene til de/den som står for arrangementet,
og hva ordner de som jobber der?

Vi har jo hatt banedager her, men det har vært mye mindre ansvar/forberedelser da det kun er blitt kjørt 1 bil på banen og det er begrenset hvor stor farten blir, har vært veldig uformelt opplegg..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Post Reply