japseklipp
Moderator: Styremedlemmer
Litt morro å se stats på bilene.
Bortsett fra V8'ern, så har alle 14" felger og 185 dekk (1 hadde 195 bak). Den dim'en er nok bedre til banekjøring, virker som 205 ikke får riktig temp, blir for brede.
Morsom battle, hvertfall. V8 går bra rett frem, men sliter med tyngden i sving.
Bortsett fra V8'ern, så har alle 14" felger og 185 dekk (1 hadde 195 bak). Den dim'en er nok bedre til banekjøring, virker som 205 ikke får riktig temp, blir for brede.
Morsom battle, hvertfall. V8 går bra rett frem, men sliter med tyngden i sving.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544
-
- Status: Offline
-
- Status: Offline
-
- Status: Offline
jeg kjører ut på såvidt over 20psi. alltid et par psi lavere i venstre foran på rudskogen. har ikke temp måler. men er for varmt til å legge hånda på etter nedkjølingsrunde.. optimalt grep kommer på ca3 runder. og stabiliserer seg der for resten av kjøringa (opp til halvtimen som er ca lengste jeg har kjørt i strekk) dekktrykket varmt er noe rundt 30psi(de få gangene jeg har målt ). og slitasjen er jevn.
-
- Status: Offline
jeg kjører ikke racing.. så jeg har ikke kartlagt dekktemperaturene 100% liksom.
Men jeg kjører 19-22psi alt etter værforhold egentlig.. og får ca 30 si når jeg er i depo igjen.. og jevn slitebane..
for oss hobbyrasere.. betyr ikke tusendelene så mye. jeg får GOD varme i 195/55 ihvertfall.. GOD varme.. på få runder
Men jeg kjører 19-22psi alt etter værforhold egentlig.. og får ca 30 si når jeg er i depo igjen.. og jevn slitebane..
for oss hobbyrasere.. betyr ikke tusendelene så mye. jeg får GOD varme i 195/55 ihvertfall.. GOD varme.. på få runder