Mariner Blue NA E6 østover ved Mortensrud idag tidlig...
Moderator: Styremedlemmer
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3034
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Mariner Blue NA E6 østover ved Mortensrud idag tidlig...
Denne har jeg spottet tidligere i sommer tror jeg. Så veeeldig fin ut, tåkelys i haikjeften, lexuslykter bak.
Tror den er mariner blue, men mulig den er omlakkert i en annen uoriginal men lignende blåfarge... fremstod som endel finere enn jeg klarer å huske andre smurfeblåe.
I dag kjørte jeg en fransk anonym sak.
Tror den er mariner blue, men mulig den er omlakkert i en annen uoriginal men lignende blåfarge... fremstod som endel finere enn jeg klarer å huske andre smurfeblåe.
I dag kjørte jeg en fransk anonym sak.
Re: Mariner Blue NA E6 østover ved Mortensrud idag tidlig...
Anonym og fransk er vel ikke to ord man ser brukt i samme setning for ofte....he-he !Hauk wrote: I dag kjørte jeg en fransk anonym sak.
01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.
X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3034
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Mariner Blue NA E6 østover ved Mortensrud idag tidlig...
Mørkegrå Laguna stasjonsvogn (ifbm jobb)... Skal det være mer anonymt så snakker vi Passat eller Avensis.Fredster wrote:Anonym og fransk er vel ikke to ord man ser brukt i samme setning for ofte....he-he !Hauk wrote: I dag kjørte jeg en fransk anonym sak.
Re: Mariner Blue NA E6 østover ved Mortensrud idag tidlig...
Jeg bøyer meg i støvet, og innser at du faktisk har rett !Hauk wrote:Mørkegrå Laguna stasjonsvogn (ifbm jobb)... Skal det være mer anonymt så snakker vi Passat eller Avensis.Fredster wrote:Anonym og fransk er vel ikke to ord man ser brukt i samme setning for ofte....he-he !Hauk wrote: I dag kjørte jeg en fransk anonym sak.
Kjørte forresten relativt enkelt fra en blå MX på vei oppover Holmenkollveien fra Gressbanen i dag . Vet ikke om vedkommende ikke turte mer eller hva det var, men den hang med sånn passe en liten stund - inntil den første skikkelig krappe svingen (der Ankerveien kommer opp for de lokalkjente) ! Vel har jeg et bra veigrep på Puggen, men regnet overhodet ikke med å noen som helst mulighet til å dra ytterligere i fra derfra og videre oppover . Ikke mange "normale" biler som har noe stille opp med mot MX`ene på slike veier !
Jeg parkerte på Frognerseteren og hadde gått noen meter før den kom. Hyggelig at du vinket og tutet (på en "takk for turen" måte), og tok "tapet" som en mann.
Var en fyr på ca. 35 år kanskje, så jeg velger å tro at han ikke var kjent med verken veien eller bilen.
01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.
X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
- tness
- 6500 RPM
- Posts: 858
- Joined: 30 Sep 2003, 02:00
- Location: Alt for Rognan
- Contact:
- Status: Offline
Er vel bare en bugatti Veyron som klarer å kjøre fra en MX-5 på svingete veier. Han lå vel å puttra på 3000 o/min.
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
Venter nå på en skikkelig road test før jeg kommer med slike uttalelser.. Vi snakker jo om en bil som veier over dobbelt så mye som MX'en..tness wrote:Er vel bare en bugatti Veyron som klarer å kjøre fra en MX-5 på svingete veier. Han lå vel å puttra på 3000 o/min.
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Jeg kan garantere deg at ikke turtallet lå på 3000 for han fikk "godsleng" på rompa ut av en av svingene , og SÅ mange HK har ikke MX`en (normalt sett i hvertfall, og hadde den vært så utrolig trimmet så ville han heller ikke hatt problemer med å henge på ) men jeg skjønner hva du mener.tness wrote:Er vel bare en bugatti Veyron som klarer å kjøre fra en MX-5 på svingete veier. Han lå vel å puttra på 3000 o/min.
Morro var det uansett !
01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.
X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Mariner Blue NA E6 østover ved Mortensrud idag tidlig...
hadde jeg kjørt Laguna ville jeg gjerne vært så anonym som muligHauk wrote:Mørkegrå Laguna stasjonsvogn (ifbm jobb)... Skal det være mer anonymt så snakker vi Passat eller Avensis.Fredster wrote:Anonym og fransk er vel ikke to ord man ser brukt i samme setning for ofte....he-he !Hauk wrote: I dag kjørte jeg en fransk anonym sak.
sikkert behagelig bil, men de jeg vet om har hatt så mye trøbbel at det at den ligger på bunn i driftsikkerhet er bekreftet for min del jaffal
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Eneste Laguna ligger på topp i, det er verditap. Kompis av meg kjøpte ny stasjonsvogn i 2003, nå er den verdt ca like mye som Miataen min.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Franske biler er faktisk tryggere å kollidere i enn å kjøre i... Du kommer ut for mer problemer med å kjøre en fransk bil, enn ved å krasje en.Hauk wrote:Om ikke annet så scorer franskmennene bra på kollisjonssikkerhet.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
Utrolig at det fremdeles er folk som tror på slike gamle myter . Det var vel en periode på 70-tallet hvor det ble produsert en del biler av "litt ymse kvalitet" for å si det på en pen måte .kodvaag wrote:
Franske biler er faktisk tryggere å kollidere i enn å kjøre i... Du kommer ut for mer problemer med å kjøre en fransk bil, enn ved å krasje en.
En historie (som visst nok skal være sann), var om en som klagde på at den nye bilen hans hadde en merkelig lyd i alle svinger. Det var en rekke forskjellig mekanikere på flere verksteder som så på bilen. Alle hadde de prøvekjørt den og alle hadde hørt at lyden kom fra karosseriet/rammeverket, men INGEN av de kunne finne ut av hva dette var for noe rart. Kunden fikk ny og var velstand. Peugeot ville jo gjerne finne ut av hva feilen var i tilfelle det var noe med produksjonen, og demonterte ALT ! Til slutt var det en som hadde tatt vinkelsliper og åpnet kanalene, og ut falt en tom rødvinsflaske ! Fra den dagen ble det slutt på å spise lunsj på andre steder enn i kantinen.
Når det er sagt, så hadde vel neppe Peugeot (eller PSA) solgt så mange biler som de gjør, hvis de var av så dårlig kvalitet som det enkelte skal ha det til. Eller...... ?
01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.
X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline