Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Lure på om det er mange her i Norge som kjøre med FM2 (Flyin Miata) oppgradert mx5?? har ekstremt lyst på et sett på min. Men vil gjerne høre om erfaringer/opplevelser om akkurat dette... positive/negative. dere skjønner det at min første opplevelse i en mx5 var nettopp i en sånn.... Og utifra det må e bare si : Sinnsykt Morrsomt...
Tormod, som skal selge bilen sin har en FM2 turbo montert..
A_hjelme wrote:Lure på om det er mange her i Norge som kjøre med FM2 (Flyin Miata) oppgradert mx5?? har ekstremt lyst på et sett på min. Men vil gjerne høre om erfaringer/opplevelser om akkurat dette... positive/negative. dere skjønner det at min første opplevelse i en mx5 var nettopp i en sånn.... Og utifra det må e bare si : Sinnsykt Morrsomt...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Hei Andreas;
jeg kjørte litt sammen med Tormod på Rudskogen i august. Han har oppgradert til FM II turbo. Bilen hans var veeeldig rask, men likevel godt kjørbar. Den fungerte greit til daglig bruk, og såvidt jeg forstod hadde han hatt minimalt med problemer. Men det skal sies at Tormod nok vet hvor grensene går, og ikke kjører som noen villmann til daglig. Bruker du hele effekten i hvert gatekryss er nok motorens levetid begrenset, uansett hvor solid MX5 motoren er. Over 200 hk må nødvendigvis gi større belastning på stempler, veiv etc., men det vet jo du også som er mekaniker. Uansett - effektmessig er det ingen tvil - Flyin' Miata er kongen - må innse det selv om jeg kjører kompressor selv og er meget fornøyd med det.