Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Skriver ett innlegg her også i tilfelle ikke alle leser "min bil" trådene.
Har hatt litt damp kommende opp av panseret når jeg har parkert den i det siste. Men virka som det kun kom etter jeg hadde brukt vindusspylerene så jeg trodde det var en av disse slangene som lakk litt. Men i dag på tur ble det plutseligg mye damp av det , så jeg satte panseret i retning garasjen hjemme på Sola. På slutten dampa den mer enn den lagde eksos. så jeg kjørte den inn garasjen til gamlingen, fant på meg mekkeklær og begyndte å lete.
Dampen kom mellom motoren og torpedoveggen en plass og spruta lett nedover og mot passasjersiden. Etter å ha "kjent" litt på det som kom ut virka det på meg som om det var kjølevann (har en ganske bestemt lukt). Var vanskelig å finne i all dampen som kom så det endte med å stappe fingrer inn og føle meg frem. Noe småvarmt på fingra var det, men til slutt fant jeg frem til den sansynlige synderen.
Når jeg trykker på denne så gir dampen seg. så det kan virke som om denne er lekk en plass. Så er mitt spørsmål. Er dette en sikkerhetsanordning på noe vis, eller er det bare en tilkopling som ikke er i bruk på disse bilene og derfor bare påsatt en gummihette? Hvis det kun er en hette får jeg bare gå å få tak i en sånn og skifte den ut, men er det en eller annen form for sikkring må jeg jo lete opp årsaken til at denne evt. er gått.
Noen flere indikasjoner jeg skal lete etter for å finne ut om dette er tilfelle? Når jeg har hatt toppakningsproblemer før har jeg hatt hvit/blå eksos og en heller lite samarbeidsvillig maskin, dette er ikke tilfellet her. olja ser også fin ut. og ikke grå som jeg ville trodd den ble. Nå har jeg jo knapt kjørt bilen etter att lekasjen "slo til". men bortsett fra tom ekspansjonstank og vanndamp har jeg ikke sett noen andre ting.
Dette kan være ett desperat håp fra meg da, siden jeg ikke hadde sett for meg å plukke fra hverandre halve maskinen som det første jeg skulle gjøre..
begynn ihvertfall med det enkleste først.. få sjekket om det faktisk er en hette der. evnt bytt den og slanger som kan være kandidater i området..
surt å ta ut topp osv om man ikke må..
Det ER en blindhette der. og trykker jeg den flat kommer det IKKE mer damp. men hvis det "Glaibilenmin" skriver er riktig, at det ikke skal være damp bak der i det hele, så har han jo rett i att noe annet må være galt. Hvis det derimot er normal med damp ut der om hetta sprikker er løsningen enkel. Men litt kjipt å tette, slangen/hetta. og så kjøre 10 min å virkelig ødelegge noe.. Så forleøpig inntil jeg får lest en manual eller får et skikkelig svar får den stå i garasjen. Ingenting hadde gleda meg mer enn å bare skifte hetta å være ferdig med saken.
Slet selv med vannforbruk på ene mazda mxen, da var det denne plugg ja, men også slangene til varmeelementet inni coupe, ble byttet alt, så sluttet den å bruke vann,.
Da kan jeg jo gi deg ett tips tilbake. Om denne finnes på maskinen du skal overhale, er det helt sikkert lurt å bytte den mens du alikevel har maskinen ute Fatter ikke at de ikke har gjenget den tappen og satt på en skikkelig blindmutter i steden...