Seriøs godkjenning av turbo.

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Post by Sladd »

Ole wrote:Noe nytt på denne fronten?
Er det noen som vet hva CARB godkjenningen fra USA innbefatter kontra tuv med tanke på avgass? er jo avgass som er problemet ser det ut til..
Svaret jeg har fått er at hvis jeg kan dokumentere utslipp, så er det ikke noe som tilsier at jeg ikke kan få godkjent en NA med turbo.
Men det å få tak i et slikt dokument viser seg å være vanskelig uten å måtte betale for en slik test selv.
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
User avatar
JG
500 RPM
500 RPM
Posts: 77
Joined: 12 May 2007, 02:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by JG »

Mitt nye Begi-s turbokit blir sendt denne uka. Skal prøve å få det godkjent,men usikker om det går. Jeg kommer selvfølgelig til å kjøre uansett,men hadde vært fint å kjøre godkjent da.

Mvh JG
Mazda mx5 Rød 1991mod. NA 1.6 senket,17"momo corse.begi-s turbo. Solgt
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
User avatar
Ole
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 345
Joined: 12 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Ole »

jeg har jo lyst å kontakte de, men tør ikke da de plutselig har navn og nummer på bilen... og jeg kjører jo også uansett....
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
Post Reply