ny motor

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Magnum1985
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 387
Joined: 13 Oct 2005, 02:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Magnum1985 »

flyinmiata selger og custom lager nye
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
User avatar
mx5babe
500 RPM
500 RPM
Posts: 70
Joined: 04 Jan 2007, 01:00
Status: Offline

Post by mx5babe »

arildh wrote:Om du er så heldig å finne en GT-R motor så husk at det er 15 ihjælkjørte år siden disse ble laget. Etter at du har plukket av det du ikke kan bruke sitter du igjen med litt sterkere stempel og råder + natriumfyllte ventiler som har levd et hardt og brutalt liv siden 93-94..
Bortakstet arbeid spør du meg. 99+ mx5 toppen er bedre enn GT-r toppen mht. flow og plassering av ventilene.
Du bør se på muligheten til å bytte bil til en 94+ 1.8 i stedet. Det er ikke sikkert det blir noe dyrere. Du må jo få tak i både 1.8 motor og diff for å kjøre turbo i den du har.. + clutch om du skal ha over 150 på bakhjulene. Du får også bedre bremser på kjøpet..
Alternativt få tak i en 1.8 mx5 motor og konverteringskitet til FM for å kunne sette den i en 1.6. For turbokit anbefaler jeg FM eller Bell sitt starter kit. Gode komponenter man kan bygge videre på.
satt litt å tenkte på det på jobb å tenkte det var like smart å få fatt i en 1800 motor å putte på en turbo.må bare finne denne først:P
Herbie er en rød na med en spesiel frontfanger.
Pelle er min baby som er blå med turbo.

Ingenting er umulig,det umulige tar bare litt lengre tid:P
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

mx5babe wrote:
arildh wrote:Om du er så heldig å finne en GT-R motor så husk at det er 15 ihjælkjørte år siden disse ble laget. Etter at du har plukket av det du ikke kan bruke sitter du igjen med litt sterkere stempel og råder + natriumfyllte ventiler som har levd et hardt og brutalt liv siden 93-94..
Bortakstet arbeid spør du meg. 99+ mx5 toppen er bedre enn GT-r toppen mht. flow og plassering av ventilene.
Du bør se på muligheten til å bytte bil til en 94+ 1.8 i stedet. Det er ikke sikkert det blir noe dyrere. Du må jo få tak i både 1.8 motor og diff for å kjøre turbo i den du har.. + clutch om du skal ha over 150 på bakhjulene. Du får også bedre bremser på kjøpet..
Alternativt få tak i en 1.8 mx5 motor og konverteringskitet til FM for å kunne sette den i en 1.6. For turbokit anbefaler jeg FM eller Bell sitt starter kit. Gode komponenter man kan bygge videre på.
satt litt å tenkte på det på jobb å tenkte det var like smart å få fatt i en 1800 motor å putte på en turbo.må bare finne denne først:P
Ligger en motor for salg på ebay, ca 4000kr pluss alle utg med å få den hjem, men tror det vil bli rimeligt uansett, dette er en komplett 1,8 mx5 motor, vurdere selv å kjøpe den, men er så gampe ræva blakk for tiden,. :roll:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
mx5babe
500 RPM
500 RPM
Posts: 70
Joined: 04 Jan 2007, 01:00
Status: Offline

Post by mx5babe »

får nesten ta meg en tur inn dit å se :)

har bare hørt om ebay men aldri handlet der:p
takk for tipset=)
Herbie er en rød na med en spesiel frontfanger.
Pelle er min baby som er blå med turbo.

Ingenting er umulig,det umulige tar bare litt lengre tid:P
Post Reply