Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
eito6260 wrote:Jeg trodde jeg var kurert fordi Porsche er DYRT å ha.
Hvor dyrt er dyrt? Hva må en regne med på en sen -80 tidlig -90 modell 911?
En kan sikkert være heldigere eller mer uheldig enn jeg var. Jeg hadde en 87-modell 3,2-liter med G50 girkasse. I løpet av en 4-månedersperiode hadde jeg 45 000 i utgifter på den (bilen altså, ikke kassa!) Den virka som bare det!!).
Det fine med eldre porscher er at du får igjen det du gav for dem, men sjelden det du oppgraderer eller fikser dem for. Er det derfor heldig og får tak i et restaurert eksemplar, har du bil som ikke synker i verdi. En del stiger faktisk mye, f.eks pre-74 911S. De er flotte, da!
Jeg skulle vært Jerry Seinfeld... Både mht. pengene og bilsamlinga.
Tor
Last edited by eito6260 on 03 Mar 2008, 22:12, edited 1 time in total.
motorhead: Dersom du overveier 911 (har skjønt at du også har lang rygg):
Finn en uten soltak. Har stort sett promlemer med alle biler med soltak pga. takhøyde, men har inntrykk av at soltaket i 911 bygger veldig langt ned.
Selv om jeg hadde en skrekkopplevelse med en 911 Turbo for en del år siden har jeg prøvd andre 911 siden med mye bedre resultat. Må bare innrømme at en 911 står høyt på listen over drømmebiler, men da må det være en cab. Min nr. 2 bil skal ikke ha tak.
Sånn reint utseendemessig mener jeg personlig at dette er en av de fineste Porschene, bare for å nevne det.. Iallfall ønskebilen..
Noe om motor, feil osv osv. vet jeg ikke enda, men har jeg heller ikke økonomi osv. til å trenge å bekymre meg for enda heller.. tar det når den dagen kommer Satse på at den dagen med de bekymringene kommer ganske fort!
Last edited by TraCkinG on 03 Mar 2008, 23:14, edited 1 time in total.
Motorhead: får du plass i mx5, får du iallefall plass i en 911. Jeg er 180, og syntes det d er for lite plass i mx5 pga. stylebars går i sete.
Må innrømme at det er morsomt at trimmede mx5 kjører fra børshaier i nye porscher på bane
ahhhhh... *misunnelig*.... den "realistiske" drømmebilen min er en 993 4s... men klarer ikke helt å gi slipp på Harleyen min ennå... men regner med det blir en sånn etterhvert... Har hatt 993 som favoritt siden den kom, og uansett om 996 og 997 er kommet etterpå, liker jeg bare 993 bedre og bedre.. 997 var selvsagt et godt skritt i riktig retning...
Hadde soltak på min.
Hadde aldri noe problem med soltak.
Restaurerte bilen selv, både ut og innvendig.
Satte bort lakkering.
911 er fremdeles drømmebilen. Med tak !!
944`n jeg har nå, mer moderne, men kjøreopplevelse kan ikke sammenlignes.
Liker 944`n godt også.
Men akkurat nå for tiden er jeg inne i Miata-modus.
Koser meg med det også.
993 er den flest liker og holder seg best i pris. Solgte min 993 i fjor,men som vanlig angrer jeg at jeg solgte. Må ha ny. Men jeg koser meg med mx5 en da...etter å ha fått turbo er det gøy igjen
911 ER stygg uten tak. Boxter er eneste valg uten tak. Er det ikke sånn med alle biler? De må være designet uten tak,,Ikke bare å kutte av taket på en bil og kalle den caB.