Skjermbreddere/valsing av skjermer

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Post by Sladd »

arildh wrote:
Andrew wrote:
I-J-b wrote:må no bli skjermbreddere de, de er jo tøfft!!!! 8)
ingen tvil om at det passer bra på frosken IJ...
Image
Finn en kraftig feil på den bilen.
OI!!! Det var ikke bra... feste for avsagbart hengerfeste.
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Mmm.. Pop-nagler 8)
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

vet ikke om jeg kanskje hadde brukt karosseriskruer istedet hvis jeg hadde montert sånne..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
User avatar
anton.g
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 744
Joined: 16 Jul 2007, 23:18
Medlemsnummer: 664
Location: Trøndelag
Status: Offline

Post by anton.g »

Regner med at det er umbrako, chrom "pynteskruer".

anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

noen som har en anelse om hvor de skjermbreddera til den NB'n i 1. post er å få tak på?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Andrew
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 639
Joined: 11 Jul 2006, 02:00
Location: Vestlandet
Status: Offline

Post by Andrew »

DrHolm wrote:noen som har en anelse om hvor de skjermbreddera til den NB'n i 1. post er å få tak på?
Her:
http://racinglifestyle.com/
Blir vel her eg bestiller fra og...


Litt fleire bilder av NB som vart så godt likt her....
Image
Image
Image


andrew
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
User avatar
anton.g
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 744
Joined: 16 Jul 2007, 23:18
Medlemsnummer: 664
Location: Trøndelag
Status: Offline

Post by anton.g »

Takker for den adressa :D

Velger garantert en annen montering, enn å lage den rustfella der.

anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
Andrew
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 639
Joined: 11 Jul 2006, 02:00
Location: Vestlandet
Status: Offline

Post by Andrew »

Image

regards
andrew
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

Ingen tvil om at det ser grymt ut, men jeg foretrekker AWR sitt kit. Ser liksom litt renere ut, i tillegg til at jeg har en syk teori om at det ikke fanger opp like mye fukt (ingen sprekker mellom ny skjerm/metall)
Image
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
KristianV
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 357
Joined: 11 Apr 2006, 02:00
Location: Molde
Status: Offline

Post by KristianV »

TurboLag wrote:Ingen tvil om at det ser grymt ut, men jeg foretrekker AWR sitt kit. Ser liksom litt renere ut, i tillegg til at jeg har en syk teori om at det ikke fanger opp like mye fukt (ingen sprekker mellom ny skjerm/metall)
Nå er vell AWR breddinga ikke helt det samme da, er jo en mye mye mer omfattende oprasjon å montere den en å kappe litt å poppe på noen nye skjermer!
og gjør du det skikkeli så skal ikke rust være noe problem heller!
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
User avatar
anton.g
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 744
Joined: 16 Jul 2007, 23:18
Medlemsnummer: 664
Location: Trøndelag
Status: Offline

Post by anton.g »

Snakker om en helt annen pris også.

Men du har rett, mye råere breddesats.
MEn det kan være greit innimellom med noe som ikke koster allverden også.

Tidsmessig også........

anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
User avatar
PetterHG
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 160
Joined: 14 Aug 2005, 02:00
Medlemsnummer: 513
Location: Oslo
Status: Offline

løse skjermbredere...?

Post by PetterHG »

Jeg ville nok gått for montering av skjerbredere. Vet at de som valser ut skjermene mener (erfarer?) at dette ikke skal sprekke lakken, og at tektyl og grunning skal tåle denne påkjenningen. Men på sikt stiller jeg meg tvilende til at metallet, og lakken, ikke vil lide under denne påkjenningen. Kommer det skader og rust her vil det ikke bli pent.

Det som vil gi best resultat vil nok være å skjære hjulbuen større og sette på skjermbredere. Velg da noen som er "løse", noen som sitter inn mot karosseriet med en gummi list. Noen sparkler og jevner ut mellom karosseriet og skjermbrederen med sparkel og lakker over. Jeg har aldri, ikke som jeg kan huske, sett noen biler hvor denne løsningen har holdt over tid! Det kan se veldig pent ut de første årene. Etterhvert sprekker dette, og da er det langt i fra pent! 8-(

Legg vekt på å få tak i et design som ser flott ut med en gummilist mellom karosseriet og skjermbrederen. Da vil du også ha en løsning som holder i mange år!

Lykke til med prosjektet!
KristianV
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 357
Joined: 11 Apr 2006, 02:00
Location: Molde
Status: Offline

Re: løse skjermbredere...?

Post by KristianV »

PetterHG wrote:Jeg ville nok gått for montering av skjerbredere. Vet at de som valser ut skjermene mener (erfarer?) at dette ikke skal sprekke lakken, og at tektyl og grunning skal tåle denne påkjenningen. Men på sikt stiller jeg meg tvilende til at metallet, og lakken, ikke vil lide under denne påkjenningen. Kommer det skader og rust her vil det ikke bli pent.

Det som vil gi best resultat vil nok være å skjære hjulbuen større og sette på skjermbredere. Velg da noen som er "løse", noen som sitter inn mot karosseriet med en gummi list. Noen sparkler og jevner ut mellom karosseriet og skjermbrederen med sparkel og lakker over. Jeg har aldri, ikke som jeg kan huske, sett noen biler hvor denne løsningen har holdt over tid! Det kan se veldig pent ut de første årene. Etterhvert sprekker dette, og da er det langt i fra pent! 8-(

Legg vekt på å få tak i et design som ser flott ut med en gummilist mellom karosseriet og skjermbrederen. Da vil du også ha en løsning som holder i mange år!

Lykke til med prosjektet!
AMEN.NO!!!!
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Post Reply