Spm angående zipperless top fra Cabrioworld

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Spm angående zipperless top fra Cabrioworld

Post by arildh »

Jeg har brukt store deler av dagen på å montere en zipperless vinyl top med glassvindu på bilen. Er egentlig bare sånn passe fornøyd med den toppen.
Hva skal man gjøre med det taktrekket som henger ned fra taket ? Det fint lite om hvordan det skulle festes i beskrivelsen. Det ble jo alt for slapt å hade nedenfor bøylene så jeg bare la det over bøylene og fikk festet det med velcroen foran det første bøylen. Skjønner ikke helt hensikten hvis det var ment å henge under som en hengekøye.
Er det noen som festet på de båndene som skulle holde den bakerste bøylen ? Smart om de kunne laget fester i BEGGE endene av de stroppene.

*lei*
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

Forstår ikke spørsmålet helt her.. men værtfall så skal toppen tres mellom de "stengene" i taket.. (tres fra ene siden til den andre).. Også er det borrelås slik at man bare skal trykke dem sammen.. Nå har jeg en topp uten glassvindu.. Mulig det er en annen konstruksjons for topp med glass. John har kansje noe å si her...
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Med mellom, mener du da mellom stengene og taket ( over stengene) ? Det er det jeg har gjort men jeg skjønner liksom ikke poenget med den saken da. Ville jo tro at den var der for å skjule stengene ikke ligge over de.
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

de "stengene" i taket.. cabben din skal tres rundt de stengene(ikke i mellom som du sier).. hvorfor det er noe i mellom der da forstår jeg ikke hvis du har tredd cabben rundt stengene..
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

hehe, fint at vi skjønner hverandre 8) Når jeg ser innleggene mine er det ikke rart heller.
Jeg snakker om et taktrekk, ikke selve caben(vinylen), som er festet i overkant av bakvinduet og som skal på ett eller annet vis strekkes frem til den fremste bøylen i taket og festes med borrelås.
Jeg ville tro at hensikten med dette taktrekket var å skjule bøylene i taket men da ligger det jo bare å dinger som en hengekøye.
Det er vel egentlig ikke et problem. Mulig jeg sender en mail til Cabrioworld hvis det påvirker nattesøvnen min 8)
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

på min er dette veldig lite.. så jeg ruller den bare rundt den siste "stolpen" i taket.. hvor jeg så fester den med borrelås..
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Er det ikke et innertrekk da ??
arildh wrote:Med mellom, mener du da mellom stengene og taket ( over stengene) ? Det er det jeg har gjort men jeg skjønner liksom ikke poenget med den saken da. Ville jo tro at den var der for å skjule stengene ikke ligge over de.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Duppsko
0 RPM
0 RPM
Posts: 32
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Status: Offline

Post by Duppsko »

Innertrekket var faktisk det eneste jeg mislikte med denne toppen... Det er sant som du sier, det skal bare skjule bøylene, men hos meg ble trekket alt for slakt, og det hang liksom og dingla ned og ødela hårsveisen min hele tida ;).. Så jeg tok fram kniven og skjærte bort hele greia jeg!
Post Reply