litt uviten
Moderator: Styremedlemmer
[quote="HF-mx5T"]ikke dumt å gå for "rett" bil med en gang..[/quote]
Jeg er litt usikker faktisk, men dette høres da veldig lovende ut men det står mellom denne og en til.... en som er litt lettere å trimme og mekke på... og litt billigere...pengene mine vokser desverre ikke på ett ter...noe de helst skulle ha gjort!
Jeg er litt usikker faktisk, men dette høres da veldig lovende ut men det står mellom denne og en til.... en som er litt lettere å trimme og mekke på... og litt billigere...pengene mine vokser desverre ikke på ett ter...noe de helst skulle ha gjort!
Jeanette (22)
Kjører Mx i drømmene mine!
Mx-5 1,8l ønskes!!!!
Proud member of Girls Go Fast
MB E190 (spiker)
Ford Sierra 2l doch 89' (solgt)
Kjører Mx i drømmene mine!
Mx-5 1,8l ønskes!!!!
Proud member of Girls Go Fast
MB E190 (spiker)
Ford Sierra 2l doch 89' (solgt)
Var med tommy og andre på mini meet den 10. og har jo lånt bilen til Tommy en del de siste dagene...
Må jeg si jeg syns det er en morsom bil å kjøre, leken og
Så er litt gira på å få fiksa en 1.8l til sommeren med kompressor eller snurre...må bare få satt meg inn i selve bilen tror jeg såæ blir dette ett bra kjøp...
Eller hva sier dere?
Da kan dere forvente å se enda en mx-5 sidelengs, på tvers av kjøreretningen
Må jeg si jeg syns det er en morsom bil å kjøre, leken og
Så er litt gira på å få fiksa en 1.8l til sommeren med kompressor eller snurre...må bare få satt meg inn i selve bilen tror jeg såæ blir dette ett bra kjøp...
Eller hva sier dere?
Da kan dere forvente å se enda en mx-5 sidelengs, på tvers av kjøreretningen
Jeanette (22)
Kjører Mx i drømmene mine!
Mx-5 1,8l ønskes!!!!
Proud member of Girls Go Fast
MB E190 (spiker)
Ford Sierra 2l doch 89' (solgt)
Kjører Mx i drømmene mine!
Mx-5 1,8l ønskes!!!!
Proud member of Girls Go Fast
MB E190 (spiker)
Ford Sierra 2l doch 89' (solgt)
Hvis du ikke gjør det, må du alikevel bruke like mye hvis ikke mer penger på å bytte diffrensial, clutsh og div. andre deler for å få det like bra som en 1,8lHF-mx5T wrote:ikke dumt å gå for "rett" bil med en gang..
Det første som ryker på en trimma 1,6l er diffrensialen, ikke en gang tenk på at du bare skal ha "snille" pådrag.. den ryker for det!
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
kjøper du 1.8 så ryker bare girkassa først
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
-
- Status: Offline
Re: litt uviten
Lykter finner du her:jeaste wrote:heisann...
Har nettopp meldt meg inn for jeg har noe spørsmål i forhold til bilen,
Utseende så er den jo fin og liten. Bakhjulstrekk er jo ikke å hate...så godkjent sånn.. men det jeg ønsker å få vite er om hvordan man kan bygge om vippelyktene til de nye eller noen andre lykter...hvor man finner noe sånt noe? Noen som har noen linker jeg kunne ha tittet på?
http://store.miataparts.org/bsplowprheki.html
Jeg har fått bra med svar her. Takker for det så langt!
Nå har det seg sånn at det vokser like mange 1,8 l på trær som det gjør penger! og det er jo ganske trist!
Så får fri til sweet om å låne hans med kompressor da han kommer å besøker meg, bare kneet blir i orden. Men jeg trenger fortsatt litt overbevising.
Hittils har jeg kjent hvor leken og lett kjørt den er.
Jeg har lest om klutch og girkasser som går i hytt og pine... WHY!?
Jeg ønsker meg en enkel grei bil som jeg kan stole på! Kan jeg det da med denne?
Jeg er ikke redd for å skru, elsker å lære. Men ikke midt på e6...
Er det noen som har noen tips ang. nettsteder jeg kan titte og lese litt på?
Fortsatt litt usikker ja....
Nå har det seg sånn at det vokser like mange 1,8 l på trær som det gjør penger! og det er jo ganske trist!
Så får fri til sweet om å låne hans med kompressor da han kommer å besøker meg, bare kneet blir i orden. Men jeg trenger fortsatt litt overbevising.
Hittils har jeg kjent hvor leken og lett kjørt den er.
Jeg har lest om klutch og girkasser som går i hytt og pine... WHY!?
Jeg ønsker meg en enkel grei bil som jeg kan stole på! Kan jeg det da med denne?
Jeg er ikke redd for å skru, elsker å lære. Men ikke midt på e6...
Er det noen som har noen tips ang. nettsteder jeg kan titte og lese litt på?
Fortsatt litt usikker ja....
Jeanette (22)
Kjører Mx i drømmene mine!
Mx-5 1,8l ønskes!!!!
Proud member of Girls Go Fast
MB E190 (spiker)
Ford Sierra 2l doch 89' (solgt)
Kjører Mx i drømmene mine!
Mx-5 1,8l ønskes!!!!
Proud member of Girls Go Fast
MB E190 (spiker)
Ford Sierra 2l doch 89' (solgt)
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Burde bli overbevist med Sweet sin kompressormata bil Det eneste du må være litt obs på er at du må være litt mer brutal på giringen i den bilen da det er short-shift.
Det er absolutt en bil du kan stole på. Det er jo alltid sjangs for feil på en bil, men du vil komme bedre ut med en MX-5 enn veldig mye annet. Skal du ha noe som er nesten feilfritt kjøper du en eldre kjedelig Toyota. Når det gjelder klutch og gearkasse er de valdig solide, men alt er mulig å ødelegge hvis du går inn for det. Kjøre gris før alt er varmt og full gass for så å slippe klutchen er standard metode for å ødelegge, men da kan du jo takke deg selv
Det er absolutt en bil du kan stole på. Det er jo alltid sjangs for feil på en bil, men du vil komme bedre ut med en MX-5 enn veldig mye annet. Skal du ha noe som er nesten feilfritt kjøper du en eldre kjedelig Toyota. Når det gjelder klutch og gearkasse er de valdig solide, men alt er mulig å ødelegge hvis du går inn for det. Kjøre gris før alt er varmt og full gass for så å slippe klutchen er standard metode for å ødelegge, men da kan du jo takke deg selv
- mussa
- 7200 RPM
- Posts: 3538
- Joined: 31 Jul 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 642
- Location: Hokksund
- Status: Offline
Vil si MX5 er en ganske skuddsikker bil ja.. Rivstarter og rævkjøring av kald motor tar strengt tatt livet av alle typer biler.. Det er sjelden problemer med disse bilene enda mange er 16-18 år gamle.. Kan enten ha den orginal, da er den uansett cool, eller man kan bytte ut omtrent alt på bilen og forme den som man vil ha den selv! Se bare bildene på Treffen in der mitte eller hva treffet het i tyskland som ligger under media..inglar wrote:Burde bli overbevist med Sweet sin kompressormata bil Det eneste du må være litt obs på er at du må være litt mer brutal på giringen i den bilen da det er short-shift.
Det er absolutt en bil du kan stole på. Det er jo alltid sjangs for feil på en bil, men du vil komme bedre ut med en MX-5 enn veldig mye annet. Skal du ha noe som er nesten feilfritt kjøper du en eldre kjedelig Toyota. Når det gjelder klutch og gearkasse er de valdig solide, men alt er mulig å ødelegge hvis du går inn for det. Kjøre gris før alt er varmt og full gass for så å slippe klutchen er standard metode for å ødelegge, men da kan du jo takke deg selv
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7