Det har seg slik at jeg og madammen skal ha ny bil. Mazdan står fremdeles på SPA, og kommer forhåpentligvis ut i sommer. Det kommer litt an på om Okkenhaug eller Strandveien Auto er modige nok til å inrømme feilbehandling, og ta rep'en på garanti. Men tilbake til saken... jeg og madammen skal altså kline til å kjøpe bil. Pr.d.d. bor vi i Røyrvik kommune i Nord- Trøndelag. Her har vi fremdeles 1 meter med snø, og kan fort snø inne igjen til 17. mai. Vinteren varer LENGE her oppe

Alternativ 1 er en 2007 Honda CR-V Executive i diesel eller bensin.
Alternativ 2 er en 2002 Mercedes ML 270 cdi med full pupp
Alternativ 3 er en 2001 BMW X5 diesel eller bensin (3,0l)
Alternativ 4 er en 2004 Volvo XC90 D5 eller 2,5T
Pr dags dato frister det med Volvo XC90 2,5T, mens madammen vil ha 2007 CR-V. Sistnevnte er nok meget fornuftig da det er Honda, men Volvon er jo en milsluker av rang. Noe som er greit med tanke på at vi bor 30 mil unna trondheim. Og vi er forholdsvis ofte hjemme....
En Honda CR-V veier 1600 kilo og bruker drøye litern på mila, mens Volvo'n veier 2,1 tonn og har omtrent det samme forbruket. Noe som kan forklares med at Honda'n har 150 hk og Volvo'n har 210 hk. Diesel vurderes i begge bilene, men med dagen dieselpriser går vinninga opp i spinninga. Jeg heller derfor mere mot bensin, noe jeg ikke gjorde for 4 mnd siden. Dog jeg var klar over at diesel var dyrere enn bensin...Men jeg hadde fått det for meg at diesel er duganes på disse "traktorene"

PS: X5 3.0 Diesel er kanksje noe av det herligste jeg har kjørt så langt, men pga relativt bedriten baggasjeplass havner nok den litt ned på lista. Men kjøremessig knuser den nok de andre på listen min.
Takker for alle innspill
Mvh M1chael