Alder og MX5 eiere !

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Har hatt min mx5 siden eg var 17 og no er den nesten nedbetalt (ett avdrag igjen) :lol: så no begynner vi å bruke penger på tuning + diverse fiksing
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
Magnus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 306
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Magnus »

HF-mx5T wrote:mye gamle kjærringer..
og unge søte jenter da seff :D


og en og annen sånn som "oss/meg"
Unge jenter? De har jeg IKKE sett... :(

Jeg er i hvertfall en halvannen uke fra 20. ;)
2006 BMW Z4 Roadster 2.2l
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
User avatar
mini
0 RPM
0 RPM
Posts: 17
Joined: 02 Nov 2003, 01:00
Location: Karmøy
Status: Offline

Post by mini »

Jeg ble 34 år før jeg fant ut at det kunne være morsomt å kjøre bil...
Ekseier av 1990 rød mx5, momoratt, el. vinduer, sommerdekk, hanskerom, askebeger, el. baklys, vippelykter, bagasjerom.
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Skulle ha meg en MX-5 for 10 år siden, men da var det nesten ingen brukte å få tak i, litt anderledes idag ja. Er også sent ute med det å forstå at det er morsomt å kjøre bil.... :mrgreen:
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Kjøpte min første mx da jeg var 22.. først da forstod jeg at det gikk an å kjøpe gøy bil, uten å ha en halv mill i lønn.

den gang var det relativt få her i Bergen.. men mye forandrer seg..

(men fremdeles er det få som hilser... :( )
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Stort sett hilser de fleste tilbake, men noen er da veldig opptatt med noe helt annet da, som feks. prate i mobilen haha.. :mrgreen: ikke lurt det nei!
Trur ikke det er så mange andre som hilser som vi, bortsett fra motorsyklister..
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

HansBRG98 wrote: Trur ikke det er så mange andre som hilser som vi, bortsett fra motorsyklister..
Alle med Porsche 911, MG, Morgan og lign hilser på hverandre..
(spes veteranbiler som har klubber rundt seg..)

men kanskje ikke så mange med såpass nye biler som oss :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Duppsko
0 RPM
0 RPM
Posts: 32
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Status: Offline

Post by Duppsko »

Kjøpte herligheten da jeg var 19, er 20 nå... Hadde en '95 Renault Laguna før miata'n, men følte jeg var litt for ung for å kjøre rundt i en sånn "familiebil"... Kan ikke si jeg angra på overgangen...
User avatar
Oddi395
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 234
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 395
Location: 5542 Karmsund
Status: Offline

Re: Alder og MX5 eiere !

Post by Oddi395 »

NEY-00 wrote:Kanskje et dustete spørsmål, men lurer allikevel.
Har inntrykk av at det er mange yngre som er MX5 eiere.

Er det noen der ute som er over 45 og MX5 entusiast ?
Ja, jeg er 56 år med hvitt skjegg og hår (det vesle som er igjen)! Jeg kjøpte MX-5 Miata i fjor mai for kr. 80000,- og har ikke angret et sekund på kjøpet. :D Har brukt det siste året til diverse modifiseringer/utskiftninger som har kostet meg 40000,- i tillegg til driftsutgifter på kr. 20000,- så jeg må nok sies å være en entusiast!
Jeg har kjørt stor motorsykkel "i alle år", men skiftet ut denne etter at vi hadde et fall som igjen gjorde min kjære usikker som passasjer.
MX'en var det nærmeste vi kunne komme "motorsykkelfølelse".

Som dere forstår er "alder ingen hindring" for å ha det gøy på veien. (og i garasjen)

MVH:)

Oddi 395
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

8) lite innspill til Oddi395; her var det mange likheter. Solgte også til slutt "stor sykkel" og kjøpte MX5 da kona var lite fornøyd med MC-livet. Har siden også kostet vesentlige summer på bilen, men hatt utrolig mange givende timer i garasjen, så gleden er nesten like stor sommer som vinter!
Grått hår må jeg vel også innrømme at jeg har fått, selv om jeg er vesentlig yngre enn Oddi - kun 54 år her!

Konklusjonen er, at toseter generelt, og MX5 i særdeleshet, fungerer som "lykkepille uten bivirkninger" (bortsett fra økonomiske) sommer som vinter, og er like morsom helt uavhengig av eierens alder (så lenge man fortsatt kan kjøre bil). Og - min kjære kan sitte ved siden av i sommerkjole i stedet for bakpå med hjelm og kjøredress!
User avatar
Randi
0 RPM
0 RPM
Posts: 17
Joined: 15 Sep 2004, 02:00
Location: Oslo
Status: Offline

Post by Randi »

edw wrote:irriterende dette med de gamle kjerringene..... på grunn av det så kaller en kompis av meg bilen min for "husmor-ferrari"
:mrgreen: Nå er det kommet en til! Kjempeflott med en bil som samler folk på tvers av kjønn og generasjoner! Men i likhet med de andre 45+ har jeg bare tenkt å kose meg med bilen, så kan ungdommen ta seg av styling og turbo og sånt.

Hvor er de andre kjerringene, forresten? Jeg har ikke sett noen....
Medlem nr 445, sort 96-mod, 1,6 l, lite skilt foran, Momo Evo Millennium ratt
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Hun eldste damen i klubben i Oslo omerådet er godt voksen. Så er det ei som bruker å møte opp nå og da..
Har også sett en hvit NA med en kvinne bak rattet.
Randi wrote:
edw wrote:irriterende dette med de gamle kjerringene..... på grunn av det så kaller en kompis av meg bilen min for "husmor-ferrari"
:mrgreen: Nå er det kommet en til! Kjempeflott med en bil som samler folk på tvers av kjønn og generasjoner! Men i likhet med de andre 45+ har jeg bare tenkt å kose meg med bilen, så kan ungdommen ta seg av styling og turbo og sånt.

Hvor er de andre kjerringene, forresten? Jeg har ikke sett noen....
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

hehe er vel på tide med en reformulering...... eller rett og slett å trekke det hele tilbake. Greit at damer kjører mx5, men kjipt at folk mener at de som kjører den, er enten damer, eller homser..... nå får jeg vel en smekk over fingerene for den og snart tenker jeg......

velkommen Randi
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Liker heller ikke at bilen blir kalt "frisørbil" eller at den blir undervurdert i det hele tatt, men de har jo ikke peiling de som påstår slikt (det er ikke så mange lenger), og de kjører jo vanligvis ikke gøye biler selv... etter hva jeg kaller gøy i alle fall!

Alle som har sittet på er jo kjempefornøyd med opplevelsen :)

(har heller aldri fått en begrunnelse til hvorfor de synes det er "frisørbil" )
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Det at vi kjører en bil damer liker, er jo fordi vi vil ha draget på damene..
Det at de kjører en bil gutter liker 8O
edw wrote:hehe er vel på tide med en reformulering...... eller rett og slett å trekke det hele tilbake. Greit at damer kjører mx5, men kjipt at folk mener at de som kjører den, er enten damer, eller homser..... nå får jeg vel en smekk over fingerene for den og snart tenker jeg......

velkommen Randi
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply