Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
StianOppistov wrote:Man trenger ikke godkjenne dette, ingen så ser forskjell, om du virkelig vil så kan det nok godkjennes, men i henhold til norsk lov så han man lovt å trimme 15% uten å gjøre noe, og da er man oppe i 135hk eller noe slikt, og en 1,8 er på 131hk, eneste man trenger er en motor med ett swap kit ifra flyinmiata og ett grenrør til 1,8, enten oppgradert eller originalt,
Den 15% regelen vil jeg gjerne se.
Hørt mange snakke om den, men aldri sett noe lovverk som sier at dette stemmer.
"Keep in mind that there are three basic types of 1.8 engines. The 1994-97 version is easy to find. The 1999-00 is less common, but has a better flowing head. The 2001-05 heads also have Variable Valve Timing, which is a problem unless you have an aftermarket ECU like the Hydra Nemesis to control it."
Så maskinen bør i tilfelle være en 93-2000 mod. for direkte swap.
StianOppistov wrote:Man trenger ikke godkjenne dette, ingen så ser forskjell, om du virkelig vil så kan det nok godkjennes, men i henhold til norsk lov så han man lovt å trimme 15% uten å gjøre noe, og da er man oppe i 135hk eller noe slikt, og en 1,8 er på 131hk, eneste man trenger er en motor med ett swap kit ifra flyinmiata og ett grenrør til 1,8, enten oppgradert eller originalt,
Den 15% regelen vil jeg gjerne se.
Hørt mange snakke om den, men aldri sett noe lovverk som sier at dette stemmer.
-n
Stod en plass eg leste, pluss de nevte på bilsakkyndige her, at om eg skal trimme mer en 15prosent så må eg ha papirer på dette, så det bør da vera godt nok svar,,
StianOppistov wrote:
Stod en plass eg leste, pluss de nevte på bilsakkyndige her, at om eg skal trimme mer en 15prosent så må eg ha papirer på dette, så det bør da vera godt nok svar,,
Om man kan trimme 15% uten godkjenning, så burde jo BEGI-S være lov i Norge. og ikke noe problem å få ok på.
Men så lett er det ikke.
Jeg tror nok den 15% regelen er en "urban legend".
StianOppistov wrote:
Stod en plass eg leste, pluss de nevte på bilsakkyndige her, at om eg skal trimme mer en 15prosent så må eg ha papirer på dette, så det bør da vera godt nok svar,,
Om man kan trimme 15% uten godkjenning, så burde jo BEGI-S være lov i Norge. og ikke noe problem å få ok på.
Men så lett er det ikke.
Jeg tror nok den 15% regelen er en "urban legend".
-n
alt externt skal godkjennes, og overtrykk skal ha avgass papirer. begi gir mer enn 135 motorhester..
StianOppistov wrote:
Stod en plass eg leste, pluss de nevte på bilsakkyndige her, at om eg skal trimme mer en 15prosent så må eg ha papirer på dette, så det bør da vera godt nok svar,,
Om man kan trimme 15% uten godkjenning, så burde jo BEGI-S være lov i Norge. og ikke noe problem å få ok på.
Men så lett er det ikke.
Jeg tror nok den 15% regelen er en "urban legend".
-n
alt externt skal godkjennes, og overtrykk skal ha avgass papirer. begi gir mer enn 135 motorhester..
Nå har en 01 1.8 mer en 135 i utgangspunktet.
Poenget mitt er bare at ingen har hittil klart å komme med bevis på at det fins en 15% regel.
nope-mx3 wrote:
Om man kan trimme 15% uten godkjenning, så burde jo BEGI-S være lov i Norge. og ikke noe problem å få ok på.
Men så lett er det ikke.
Jeg tror nok den 15% regelen er en "urban legend".
-n
alt externt skal godkjennes, og overtrykk skal ha avgass papirer. begi gir mer enn 135 motorhester..
Nå har en 01 1.8 mer en 135 i utgangspunktet.
Poenget mitt er bare at ingen har hittil klart å komme med bevis på at det fins en 15% regel.
-n
Om du er så usikker som du er, hvorfor ikke ta en tlf å få svar, men svaret eg fikk, det er svaret eg kjører etter, så lenge man trimmer under 15prosent så trengte eg ikke papir ifra mazda. og så lenge det ikke var externe deler så gav meg power, så trengte eg ikke papirer ifra tuv eller andre bil laborotorium,