Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har sjekket litt med kalesjeservice i stavern ang skifte av softtop og da kan jeg like godt kjøpe ny bil...
Derfor lurer jeg på om det er flere i Oslo området som planlegger skifte av softtop i vinter og om vi kanskje kunne tatt en workshop? Hadde blitt både sosialt og lærerrikt for meg i hvertfall
Vi snakker tross alt om mutter og skruer, og ikke minst boller og brus (noe sterkere passer kanskje dårlig hvis man skal få med seg bilen hjem...)
Medlemsnr: 736
'96 mod NA BRG 1,6
BRG Hardtop, Tan skinninteriør, Monoratt
Jeg er i samme situasjon, og tenkte å ta dette selv, men jeg er jo ikke akkurat i Oslo distriktet. Har hørt det skal være mulig å gjøre selv, men at det tar rundt 1 dag å gjøre for amatører. Selve taket koster rundt $500 og da er det med glassrute med varmetråder.
Det er uansett svært interessant om noen kan ta masse bilder vist det blir en workshop av dette i vinter. Skal selv montere turbo i vinter, evt. før. Og tenkte å dokumentere dette arbeidet bra.
En DIY guide her inne kunne jo vært fint å ha. Evt. på klubbsiden et sted.
For meg er det egentlig det samme når det blir bare den er på plass til våren. Hardtopen sitter godt nå
Men tenker at det kan være greit å ha det i bakhodet slik at man kan få spikret tid og sted... Vet ikke om det er noe poeng med en felles bestilling eller ikke, men for min del blir det nok cabrioworld.com ser det ut til. Må bare vente å se om dollaren går ned igjen litt. Koster nesten 1000 kr. mer nå enn tidligere i vinter
Medlemsnr: 736
'96 mod NA BRG 1,6
BRG Hardtop, Tan skinninteriør, Monoratt
Cyclopes wrote:Vet ikke om det er noe poeng med en felles bestilling eller ikke, men for min del blir det nok cabrioworld.com ser det ut til. Må bare vente å se om dollaren går ned igjen litt. Koster nesten 1000 kr. mer nå enn tidligere i vinter
Jeg fikk tilbud fra Carbioworld i slutten av juli:
Cabrioworld wrote:Thank you for email. We can ship 2 tops with rain rails and cables via Fed Ex for $160.
3 tops shipping would be roughly $260 and 4 tops about $320.
We can offer 7 % discount on a 3 or 4 tops order from the listed price
Så hvis vi går sammen 3 eller flere blir det penger å spare.
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Finnes mange tråder om emnet på forumet. Har selv lagt ut hele bildeserien min i en av dem. Det er ingen heksekunst. Følg gjerne godt med og ta mange bilder når dere demonterer, og ikke la det gå for lang tid mellom demontering og montering. Man glemmer fort hvordan det var.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Har selv byttet 2 slike. fort gjort og er igrunn lett. tror eg brukte en 5.5timer paa den forste, og ca 3 paa den neste. og hadde av og paa en kalesje paa min prosjekt bil. det gikk enda kjappere. eneste eg synest er litt dill er aa treffe skruene bak i hattehylle. pga den er saa stram naar den er ny. men har man med en person saa gaar dette saa en lek..
Cyclopes wrote:Vet ikke om det er noe poeng med en felles bestilling eller ikke, men for min del blir det nok cabrioworld.com ser det ut til. Må bare vente å se om dollaren går ned igjen litt. Koster nesten 1000 kr. mer nå enn tidligere i vinter
Jeg fikk tilbud fra Carbioworld i slutten av juli:
Cabrioworld wrote:Thank you for email. We can ship 2 tops with rain rails and cables via Fed Ex for $160.
3 tops shipping would be roughly $260 and 4 tops about $320.
We can offer 7 % discount on a 3 or 4 tops order from the listed price
Så hvis vi går sammen 3 eller flere blir det penger å spare.
Skal ikke se bort fra at jeg er interessert i å være med på en fellesordre der. Trenger nytt tak, og cabrioworld har taket jeg ønsker. Og om det er penger å spare på frakt og fellesbestilling er det jo en smart måte å gjøre det på.
Greit å vente til dollaren er noe lavere. Om Amerikanerene velger McCain blir nok dollaren fin og lav igjen rimelig kjapt. Ellers får vi håpe denne redningspakken sender dollaren til buns igjen. Gode sjanser for det.
Om det er interessant..
Kan jeg møte opp hvis jeg har fri og tid.
Har ikke den store erfaringa med softtop bytte, men har bytta softtop to ganger på mx5.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
kan sikkert stille opp jeg også hvis dere vil, har nå bytta et par kalesjer.. vært innom både NA og NB, vinyl og stoff, med og uten glidelås
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Fint om dette kan tas opp igjen etter nyttår ja. Det er da det er mest interessant for min del. Om jeg ikke blir med på workshop, er det uansett interessant med en fellesordre fra cabrioworld.
Ser ikke bort fra at det kunne vært kjekt med en workshop også, om så at jeg må kjøre til Oslo. Kjekt med en roadtrip