Jeg har vært og sett på en (ex)amerikansk miata som har vært i norge siden 1999. Den har gått ca 100 000 miles.
Bilen er antirustbehandlet (duff-cote merke på vinduet i hardtopen)
Den har lite ulyder fra gearkasse og driv-verk.
Jeg er bekymret over to ting.
Den har den "korte veiva" Er dette noe jeg skal bry meg om, eller er problemet overdimensjonert.
Den er amatørmessig omlakkert, og det ser ut som om det er et tynt lag med bodyshutz (ens) under lakken nederst på dørene. Er dette slik det skal være eller har noen junket det til.
Jeg har lagt ut noen bilder av bilen her:
http://www.munchmoller.com/miata/MIATA-filer/frame.htm
mvh
Thorvald
(for tiden kun renault scenic 2001)
Skal jeg unngå en 1990 miata
Moderator: Styremedlemmer
- midget77
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 01 Sep 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 517
- Location: Fredrikstad
- Contact:
- Status: Offline
Skal jeg unngå en 1990 miata
Last edited by midget77 on 05 Sep 2004, 00:26, edited 5 times in total.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Har selv en fra 1990 gidde ikke tenke på det såkalte veiproblemet... det er i 99%av tilfella ukyndige mekaningere som har arbeidt på bilen sin feil.
Er servicer gjennomført hos mazda er dette sjeldent ett problem...
Angående bodyshuten så skal der vær ett lag fra den stripa i døra og ned under lakken...
Er servicer gjennomført hos mazda er dette sjeldent ett problem...
Angående bodyshuten så skal der vær ett lag fra den stripa i døra og ned under lakken...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Skal jeg unngå en 1990 miata
De lakkproblemene på hardtop'en er ikke uvanlig.. det er rett og slett pga materialet som den er laget av, men det var litt mye bobler der...midget77 wrote: Jeg har lagt ut noen bilder av bilen her:
http://www.munchmoller.com/miata/MIATA-filer/frame.htm
Og de andre problemene kan se ut som noe silikon-greier... (en bil-lakkerers værste fiende) men bildet er ikke så godt at det kan sies med sikkerhet ... Det er vel bedre å kjøpe en bil i god stand som ikke ser strøken ut, enn omvendt!
PS: er du en liten 77 modell eller har du (hatt) en MG Midget '77 ??
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- midget77
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 01 Sep 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 517
- Location: Fredrikstad
- Contact:
- Status: Offline
I forrige uke solgte jeg min 77 midget, så avataren og nicket har jeg fra før. Avataren håper jeg at blir endret.
Jeg har sett på fire - fem miataer i fredrikstad-sarpsborg-halden området, og det var ikke noe oppløftende syn det jeg fikk sett der.
rustskader var det en del av, og ulyder fra driv-verket.
Denne bilen hadde en pris, men vi trakk fra 10k for lakken og 5 k siden han ikke kunne finne kvitteringen for registerremskiftet.
Alle kvitteringer fra USA er til stede, den ble registrert til en doktor i USA i september (elns) 1989 og solgt av den samme mannen til et norsk firma i 1999. Jeg vet ikke hvor mange eiere den har hatt i Norge.
mvh
Thorvald
Bilen selges gjennom en bilforhandler, som har tatt den i innbytte. De selger den ikke selv, men selger den for den gamle eieren.
Jeg har sett på fire - fem miataer i fredrikstad-sarpsborg-halden området, og det var ikke noe oppløftende syn det jeg fikk sett der.
rustskader var det en del av, og ulyder fra driv-verket.
Denne bilen hadde en pris, men vi trakk fra 10k for lakken og 5 k siden han ikke kunne finne kvitteringen for registerremskiftet.
Alle kvitteringer fra USA er til stede, den ble registrert til en doktor i USA i september (elns) 1989 og solgt av den samme mannen til et norsk firma i 1999. Jeg vet ikke hvor mange eiere den har hatt i Norge.
mvh
Thorvald
Bilen selges gjennom en bilforhandler, som har tatt den i innbytte. De selger den ikke selv, men selger den for den gamle eieren.