Page 9 of 65

Posted: 19 Aug 2008, 23:13
by uggla
Trenger vel ikke teppelakk hvis du kan kjøpe hele interiøret vel. :D

Det er jo ikke "så" dyrt i ett litt større perspektiv. Tror det kan være smart å sikre seg dette fra IL for dette slutter de plutselig å lage kan jeg tenke meg.

Det er jo bare 1500 potensielle kunder på verdensbasis. (minus de som ikke vet hva de har og kjøper tan :) og de som er vraka bilen :( ....)

Re: Lakk

Posted: 19 Aug 2008, 23:14
by Rudolf
RotaryPower wrote:Jeg har sendt deg en mail med noe kontakt informasjon om ColorBond. De hadde en gang noen produkter som kan passe til denne bruken ;)
Da skal jeg se om jeg tar en test av ColorBond på en prøvebit.
(Hvis jeg finner fram til leverandøren)
tor340 wrote: Du får "teppelakk", og det blir ikke stivt. Jeg brukte dette mye i USA, men vet ikke hvor dette selges i Norge. Bilxtra i Tønsberg hadde Vinyllakk som jeg har brukt på armelener med godt resultat. Tor
Da vet jeg at det finnes "teppelakk", nå gjelder det bare å finne en leverandør.

Erik

Posted: 19 Aug 2008, 23:19
by Rudolf
uggla wrote:Trenger vel ikke teppelakk hvis du kan kjøpe hele interiøret vel. :D

Det er jo ikke "så" dyrt i ett litt større perspektiv. Tror det kan være smart å sikre seg dette fra IL for dette slutter de plutselig å lage kan jeg tenke meg.

Det er jo bare 1500 potensielle kunder på verdensbasis. (minus de som ikke vet hva de har og kjøper tan :) og de som er vraka bilen :( ....)
Du har et poeng :)
Jeg er bitte litt skeptisk til at det blir for nytt også .....
Også er det fint hvis man kan "friske opp" tepper med spray (også i andre sammenheng).
Vil foreløpig holde alle muligheter åpne fordi .....

Erik

Posted: 19 Aug 2008, 23:21
by uggla
Fordi....? :?

Hmm. Aner meg at noe er i gjære..... :D

En Eunos også da eller? S-Special med høyreratt?

Posted: 19 Aug 2008, 23:24
by Rudolf
Høy MX5/Miata tetthet på Dælenenga

Det begynner å bli småtrangt i gatene på Dælenenga om dagen.

Image

Ja, riktig ...
Enda en LE

Image

Image

Det er LE'en som jeg fant på Kampen.
Jeg har den i "pensjon" noen dager :)

Erik

Posted: 19 Aug 2008, 23:27
by glaibilenmin
no begynt ej virkeli å lure på om det hadde gått i spinn med dej:)

Posted: 19 Aug 2008, 23:29
by Rudolf
glaibilenmin wrote:no begynt ej virkeli å lure på om det hadde gått i spinn med dej:)
Bare "Pensjon", ikke kjøp.

Det skal legges en kabal, som er relativt komplisert.
Men jeg må innrømme at det er litt vanskelig når jeg skal ut om morran ...

Image

:P

Erik

Posted: 19 Aug 2008, 23:33
by glaibilenmin
:o :o :shock: :shock:

Posted: 19 Aug 2008, 23:34
by mussa
Må vel strengt kalles et luksusproblem du har der!! :P

Posted: 19 Aug 2008, 23:40
by Rudolf
Kabal

Bilen som er i pensjon vil fungere som "donor" til Leopold.
Den er i sjaber tilstand på mange områder, men har overraskende god standard på interiøret.

Den er knapt kjørbar (ødelagte innerskjermer) p.g.a alfor store hjul.
Traktorhjulene fra Rudolf blir montert og innerskjermer reparert.

Så blir diverse interiørdetaljer byttet mellom de to bilene.

Image

F.eks sikkerhetsbelter og seter.
Resultatet er at "donorbilen" blir kjørbar og Leopold blir komplett.

Erik

Posted: 19 Aug 2008, 23:56
by Miatapowers
Luksus problem ja, men hva skjer med denne donoren da, blir den solgt uten interiør billigt eller, er som de fleste vet ute etter en billig prosjekt,

Posted: 20 Aug 2008, 00:06
by Rudolf
StianOppistov wrote:Luksus problem ja, men hva skjer med denne donoren da, blir den solgt uten interiør billigt eller, er som de fleste vet ute etter en billig prosjekt,
Ikke noe interiør blir skrota.
Det blir byttet mellom de to bilene.

Eieren må jo ta stilling til hva han vil gjøre med bilen, men den vil bli fullt kjørbar.
Den mangler i utgangspunktet endel for å bli en komplett LE,
men jeg vil anbefale at den selges som et LE-restaureringsprosjekt.
(Hvis den skal selges)

Det viser seg jo at det er mulig å skaffe deler, selv til en så sjelden bil.
Jeg behøver vel ikke fortelle at jeg synes bilen skal settes i stand som en orginal LE.
Den vil stige raskt i verdi.
Jeg formidler gjerne kontakt hvis noen er interressert.

Det er nok MX5/Miata og ta av hvis man "bare" ønsker å bygge opp en "standard"-bil (synes jeg).

Erik

Posted: 20 Aug 2008, 00:13
by mussa
Kom på en liten sak når jeg sitter å ser på de to bilene, miata kom jo orginalt med røde reflekser bak, disse har jeg liggende i garasjen om du trenger de Erik!

Posted: 20 Aug 2008, 00:19
by Rudolf
mussa wrote:Kom på en liten sak når jeg sitter å ser på de to bilene, miata kom jo orginalt med røde reflekser bak, disse har jeg liggende i garasjen om du trenger de Erik!
Bra observert.
Den har heller ikke blinklys i skjermene.

Lurer på hvor stor sjansen er for å bli underkjent i kontroll med røde reflekser og uten blinklys i skjermene ?

Erik

Posted: 20 Aug 2008, 00:28
by Rudolf
Mulig salgsobjekt.

Donorbilen er muligens til salgs.
Bilen har en lang og komplisert forhistorie.
Den er importert til Tyskland fra USA, lettere konvertert til Europeisk, og så solgt videre til Norge.
Ser ut til å være endel rust.
Speedometer skiftet til km, men ser ut til å ha gått 200.000 miles (320.000 km).
Arver interiøret etter Leopold.
Sjelden sjanse til en sjelden bil.
(Jeg har ingen økonomiske interresser i bilen)
Ville vært morro hvis noen i klubben overtok den.

Erik