Page 84 of 152

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 03 Oct 2011, 22:01
by mojo-91
Dette her er bare helt utrolig morsomt å se, Erik. Rudolf gir seg aldri!!
Når er det Leopold sin tur å låne kompressoren, da? :lol:

Posted: 03 Oct 2011, 22:09
by Rudolf
Ove N wrote: Nå er det helt fullt oppi der :idea:
Neida, fremdeles plass til mye moro oppi der.
En kompressor til kanskje (til hornet) :roll:
mojo-91 wrote:Dette her er bare helt utrolig morsomt å se, Erik. Rudolf gir seg aldri!!
Når er det Leopold sin tur å låne kompressoren, da? :lol:
Ja, Rudolf gir seg aldri.
Nei, Leopold får aldri kompressor (ikke engang låne).
:wink:

Erik

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 04 Oct 2011, 00:14
by Agility
Det her var vakkert....
FFS sin installasjon så ut som noe bakgårdsmekk sammenlignet med det du har skrudd sammen under "huven" på Rudolf.....

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 04 Oct 2011, 21:53
by Adrian
Likte den løsningen med plassering av kompressor og kombinasjon med luftinntak. Ser ut som det skal være sånn i utgangspunktet..

-Adrian

Posted: 04 Oct 2011, 22:50
by Rudolf
Moonlight wrote:Likte den løsningen med plassering av kompressor og kombinasjon med luftinntak. Ser ut som det skal være sånn i utgangspunktet..

-Adrian
Agility wrote:Det her var vakkert....
FFS sin installasjon så ut som noe bakgårdsmekk sammenlignet med det du har skrudd sammen under "huven" på Rudolf.....
Det er jo noen løsninger som ser litt bedre ut da .....

Image

Image

Men jeg liker min egen best :wink:

Image

Ironien i det hele er jo at FFS (Fast Forward Superchargers) og Jackson Racing er arge konkurrenter.

Erik

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 05 Oct 2011, 07:56
by arildh
Mye 90 graders bøyer der da. Hva med å lage en luftfilter box i cowl området ?

Posted: 05 Oct 2011, 18:27
by Rudolf
arildh wrote:Mye 90 graders bøyer der da. Hva med å lage en luftfilter box i cowl området ?
De bøyene som er foran er de som fulgte med Cold Air Intake Kitet fra Jackson Racing og som er konstruert for sugemotor.
Lenger bakover går jeg opp med dimensjon på inntaket.
Siden jeg har en MP62 til å suge luft (og komprimere), så tror jeg ikke de bøyene reduserer effekten i noen særlig grad.
I så fall har jeg en pen samling med reimhjul som jeg kan sette på for å kompensere.
:wink:

Jeg liker løsningen fordi den henter kaldluft foran radiator i et høytrykksområde.
Ser ingen grunn til å endre på det.

Erik

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 05 Oct 2011, 19:04
by mussa
Ser veldig veldig ryddig ut! :) Svært så lekkert! :)

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 05 Oct 2011, 22:58
by Trym N1290
Likte absolutt løsningen din jeg, så nesten orginalt ut om det ikke hadde stått noe racing osv på boksen der da.. jo mer anonymt, jo bedre spør du meg.

Posted: 05 Oct 2011, 23:46
by Rudolf
Vil du være med hjem å se på reimhjul-samlinga mi ?

Disse kan jeg "sjonglere" med i tillegg til de to som sitter i bilen.

Image

Her kan man generere det meste av effekter.
Akkurat nå kjører jeg med ca. 12 PSI manifoldtrykk med den hjulkombinasjonen jeg har montert (110mm/75mm).

Erik

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 06 Oct 2011, 00:13
by uggla
Bra samling det der ja. Burde gi en del fine kombinasjoner. (9 totalt om jeg husker min 2MX-matte fra VGS).

Men hvor mange hester får du dersom du bruker alle samtidig?
:wink:

Mag

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 06 Oct 2011, 08:20
by LoKi
Har du fått benka den? Hadde vært veldig interessant å se effekten i forhold til Beverly.
Og var det mye jobb for å få dette til å passe på en 1.6 kontra 1.8?

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 13 Oct 2011, 09:04
by Ørnbjørn
Virkelig snasent motorrom.
Og overraskende at det ikkje var noko snurrelyd i det heiletatt. Skjønner at du vil ha det slik.
Eg kunne nok ikkje dy meg for å ha dratt fram litt susing.

Om eg gir deg VIN-nr., kan du dra fram noko historikk på Miss '89

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 13 Oct 2011, 12:39
by Trym N1290
hva? Går det an å få den til å være tyst? Det vill jeg meget vite hvordan mann gjør =D

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 13 Oct 2011, 12:44
by Ørnbjørn
Voodoo på gang, eg skjønner ikkje korleis det er gjort. Ikkje eit snev av susing, ikkje eingang ved skikkelig pådrag. Kun eksosknurring.